با خوردن این شیرینی زیبا تر شوید!

atoosamirzavandi
فلاونول‌های موجود در شکلات می‌توانند پوست را در مقابل آسیب‌های خورشیدی محافظت نمایند و از اینرو شما را در داشتن پوستی شاداب، زنده و جوان یاری کنند.

زیبا بودن و زیبایی را دوست داشتن یک ویژگی فطری می باشد. هر انسانی به طور غریزی طرفدار زیبایی است. بعضی مواد غذایی هستند که این ویژگی را دارند که در سالم و شاداب ماندن پوست و زیبایی آن موثر هستند. در این مقاله به بررسی خواص شکلات برای زیبایی می پردازیم.

 

مفید و موثر برای سلامت پوست

فلاونول‌های موجود در شکلات می‌توانند پوست را در مقابل آسیب‌های خورشیدی محافظت نمایند و از اینرو شما را در داشتن پوستی شاداب، زنده و جوان یاری کنند.

 

خشکی پوست را درمان می کند

شکلات تیره یک منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های A، B1 ، C ، D و E، است که با هم به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست هستند. با نوشیدن هر روز یک فجان شکلات نرمی و طراوت پوست شما تضمین میشود.

 

خواص شکلات تلخ برای پوست و مو

1. ضد آفتاب طبیعی

شکلات تلخ پوست شما را در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند و در نتیجه برای پیشگیری از شرایطی مانند آفتاب سوختگیو سرطان پوست مفید می باشد.

2. مرطوب کننده طبیعی پوست

مصرف منظم شکلات تلخ به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب می کند.

 

ماسک شکلات تلخ برای صورت

1/8 فنجان عسل طبیعی را با  5 تکه شکلات تلخ، 2 قاشق چای خوری آرد جو دوسر و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، خمیر  به دست آمده را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

3. پاک سازی پوست صورت

شکلات سیاه حاوی کافئین است که با از بین بردن سلول های مرده پوست به پاک سازی پوست صورت کمک می کند.

 

ماسک صورت با شکلات تلخ

1/2 فنجان شکر قهوه ای، 3-5 تکه شکلات تلخ و 1/4 فنجان روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

4. درمان ریزش مو

شکلات تلخ حاوی مقادیر بالای آهن است که گردش خون در پوست سر را افزایش داده و برای پیشگیری و درمان ریزش مو مفید می باشد.

5. پرپشت شدن موی سر

شکلات تلخ باعث افزایش رشد مو شده و به پرپشت شدن موی سر کمک می کند.

 

ماسک مو شکلات تلخ

3 تکه شکلات تلخ را در مایکروویو یا درون ظرف آب داغ ذوب کنید، نصف فنجان ماست و 1.5 قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و محلوط را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید. موها را با کلاه بپوشانید و بگذارید یکساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

 

افزایش عملکرد ذهنی

بعضی از آدم‌ها دوست دارند قهوه مصرف کنند چون مصرف آن می‌تواند باعث عملکرد بهینه‌ی مغزشان شود. آن‌ها دوست دارند بگویند قهوه منبع الهامی است که آن‌ها را قادر می‌سازد با مصرفش خلاق‌تر و مبتکرتر شوند. به علاوه، آن‌ها با مصرف هر روزه‌ی قهوه احساس راحتی می‌کنند و اگر یک روز به مقدار کافی قهوه ننوشند انگار چیزی کم دارند.

همچنین افراد زیادی وجود دارند که به نوشیدن قهوه معتادند و بدون آن احساس می‌کنند سلامتی‌شان کامل نیست. متاسفانه، نوشیدن بیش از حد قهوه واقعا برای سلامتی خوب نیست چون کافئین موجود در آن باعث اعتیاد سخت یا حتی بلند مدت می‌شود.

اگر می‌خواهید عملکرد مغزتان را بدون اعتیاد به نوع خوراکی خاصی یا نوشیدنی خاصی مثلا قهوه یا حتی دارو خوردن افزایش دهید، شکلات تلخ می‌تواند گزینه‌ی اول شما باشد. این خوراکی حاوی کافئین است که می‌تواند کارایی مغز را افزایش دهد اما در عین حال مقدار آن بسیار اندک است؛ در هر دو فنجان شکلات تلخ حدودا ۲۷ میلی گرم. در مقایسه با قهوه، مقدار آن بسیار کم است: یک فنجان قهوه حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است.

 

تقویت مینای دندان

طبق نتایج پژوهشی که در ژاپن انجام شده است، کارکرد دیگر تئوبرومین تقویت مینای دندان است. یعنی این که نیازی نیست نگران مصرف زیاد شکلات یا خوراندن آن به کودکتان باشید چون به جای آسیب زدن به دندان، ماده‌ی موجود در شکلات تلخ می‌تواند مینای دندان را تقویت کند به نحوی که دندان سالم و قوی خواهد شد.

اگر آن را با درمان‌های دیگر ترکیب کنید، می‌توانید هر مشکل مربوط به دندان مانند پوسیدگی، جرم و لکه ورا به حداقل برسانید. با وجود این، مسواک زدن بعد از مصرف شکلات تلخ همچنان ضروری است و نباید از آن غفلت کرد.

 

جلوگیری از کم خونی

یکی از مواد موجود در شکلات تلخ آهن است که برای درمان و همین طور پیشگیری از کم خونی یا فشار خون پایین خوب است. عملکرد آهن در پیشگیری از ایجاد ترومبوزیس (ایجاد لخته در خون) خوب عمل می‌کند به نحوی که برای افراد مبتلا به کم خونی، مصرف شکلات تلخ و بهره‌گیری از خواص شکلات تلخ برای سلامتی، درمانی ارجح خواهد بود چون علاوه بر خاصیت دارای مزه‌ی خوبی نیز هست.

از روی این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که برای کم خونی و فشار خون پایین، شکلات تلخ می‌تواند تنها و بهترین راه حل باشد. بنابراین ممکن است بد نباشد آن را هم در فهرست خوراکی‌های مصرفی روزانه‌ی خود بگنجانید.

در ضمن، اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، مصرف شکلات تلخ می‌تواند برای شما موثر و مفید باشد چرا که فشار خون را تنظیم می‌کند، یا با بالا بردن یا با پایین آوردن. ماده‌ی موجود در شکلات تلخ که برای درمان فشار خون بالا موثر است منیزیم است و عملکرد آن به لحاظ علمی آزمایش و اثبات شده است.

بنابراین اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید نیازی نیست نگران مصرف شکلات تلخ باشید یا در خوردن آن تردید کنید چون به جای بدتر کردن شرایط می‌تواند حال شما را خوب کند و شما را از مزه‌ی دلپذیر خود بهره‌مند سازد.

 

می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

همان‌طور که می‌دانیم، وقتی که بیماری آلزایمر به فرد حمله می‌کند، مسیرهای عصبی مغز آسیب می‌بینند، و خسارت شدیدی به برخی از عملکردهای ذهنی وارد می‌شود. بسیار جذاب است که بدانیم عصاره‌ی کاکائو، به نام لاوادو، تا چه میزان می‌تواند باعث کاهش آسیب به این مسیرهای حیاتی شود.

. می‌تواند به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک کند.

یک مطالعه انجام شده در لندن نشان داد زنانی که شکلات حاوی فلانول زیاد مصرف می‌کنند، قادر بودند دو برابر کسانی که دوز پایین‌تری را مصرف کرده بودند، در مقابل نور UV بر روی پوست‌شان مقاومت کنند بدون این‌که دچار سوختگی شوند.

 طرز تهیه ی اسکراب لب با نعناع و شکلات

 خواص درمانی نوشیدن شکلات داغ

 

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ