با فیلم دیدن لاغر شوید

faateme1366
فیلم دیدن یکی از تفریحات جذاب به شمار می رود. در این بین دیدن فیلم ترسناک از همه چیز جذاب تر است. چند سالی است که در سینماها هم فیلم های ترسناک اکران می شود و شما می توانید لذت دیدن فیلم ترسناک بر پرده سینما را نیز تجربه کنید. سوال این است که آیا دیدن فیلم ترسناک فایده ای هم دارد؟

بررسی ها در مورد فیلم ترسناک چه می گویند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول تماشای فیلم‌های ترسناک میزان کالری سوزی به طور متوسط یک سوم زمانی که داوطلب‌ها در حال استراحت بوده‌اند افزایش یافته است. نبض این افراد نیز دو برابر شده است.

دیدن یک فیلم ترسناک می‌تواند تا 113 کالری بسوزاند که معادل کالری سوزی با نیم ساعت پیاده روی است.

فیلم‌های ترسناک باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شوند. نبض تندتر می‌زند، قلب خون بیشتری پمپاژ می‌کند و بدن با افزایش آدرنالین مواجه می‌شود. ترشح سریع آدرنالین مربوط به استرس و یا ترس، اشتها را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث کالری سوزی بیشتر می‌شود.

 

تفاوت ترس و اضطراب را در مغز مشخص می کند

تماشای فیلم های ترسناک به شناسایی پردازش احساساتی مثل ترس و اضطراب کمک می کند .تماشای فیلم های ترسناک به شناسایی پردازش مغز در اضطراب و ترس کمک می کند. اطلاعات وقایع ترسناک برای بقای روزانه مفید است. با این حال، گاهی ترس منجر به اضطراب و سایر اختلالات روانی می شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از الکترودهای داخل آمیگدال و هیپوکامپوس در 9 نفر از افرادی که صحنه های ترسناک تماشا می کردند، این بررسی را انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.به گفته عضو فعال این گروه مطالعاتی، این دو منطقه در مغز نقش کلیدی در به رسمیت شناختن محرک های عاطفی و رمزگذاری آنها در خاطرات دارد.

 

به تخلیه احساسات منفی تان کمک می کند

از دیدگاه فلسفی داستان های ترسناک و نمایشنامه های مهیج خشونت آمیز، به این دلیل برای مردم جذاب و گیرا هستند که فرصت تخلیه احساسات منفی افراد را در اختیارشان قرار می دهد. طبق استدلال ارسطو علت اصلی گرایش به تماشای فیلم های ترسناک این است که سبب آزاد شدن احساسات پرخاشگرایانه فروخورده افراد می شود. اما بنا به گفته روانشناس دیگری، تماشای این فیلم ها سبب افزایش پرخاشگری در انسان ها می شود.

 

احساس امنیت بیشتری می کنید

افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر 2حس غم و امنیت می شوند و این اشخاص معمولاً پس از شنیدن این نوع موسیقی ها، توصیف و دلیل خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند.

علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله ی میان واقعیت و رویا را درک می کند، به طوری که پس از تماشای فیلم، زمانی که خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می بیند، احساس امنیت و آرامش در وی ایجاد می شود.

 

فواید دیدن فیلم ترسناک برای زنان

فیلم ترسناک برای زنان مفید است بسیاری از زنان علاقه‌ای به دیدن فیلم‌های ترسناک ندارند در حالی که جالب است

بدانید دیدن این فیلم‌ها برای مغز و روان آنها خوب است.

محققان می‌گویند دیدن فیلم‌های ترسناک باعث می‌شود مغز انرژی بیشتری تولید کند و حاملان عصبی مانند دوپامین، سروتونین و گلوتامات را فعال کند. این هورمون‌ها زنان را آماده مقابله می‌کند. پیام تهدید به ناحیه‌ای از مغز که به سیستم لمفاتیک مرتبط است ارسال می‌شود. این امر سبب تحریک غدد فوق‌کلیوی و تولید آدرنالین می‌شود که خود مسبب ترشح هورمون ضددرد است.

۳۰ دقیقه بعد از آنکه زنان فیلم ترسناک می‌بینند آرامش یافته و سیستم ایمنی آنها قوی‌تر می‌شود.

 

شاید علاقه شما به فیلم ترسناک تقصیر جامعه باشد

مدیریت شادی و مهندسی هیجان برای هر جامعه‌ای لازم است، باید در هر جامعه‌ای شور، هیجان و شعف به زندگی جاری شود تا آدمها به دنبال مواد مخدر، محرک، رفتارهای نابه‌هنجار خطرآفرین نروند، زمانی که مدیریت شادی در یک جامعه نباشد افراد سعی می‌کنند با حداقل امکاناتی که در اختیار دارند، حداکثر هیجان را خلق کنند. در چنین جوامعی رفتارهای انحرافی جنسی- آمیزشی، مواد مخدر و محرک و سود جستن از فیلم‌های اکشن یا هراسناک رواج پیدا می‌کند.

 

مکان مناسب جهت دیدن فیلم

موقع دیدن فیلم ترسناک به هیچ وجه من الوجوه وسط اتاق یا سالن ننشینید و پشتتان را خالی نکنید. چون اگر آدم ترسویی باشید و در تاریکی به تماشای فیلم نشسته باشید در لحظه‌های هولناک فیلم به قدری غرق ماجرا می‌شوید و شخصیت‌های فیلم  برایتان واقعی می‌شوند که موقع تماشای فیلم توهم حمله شخصیت‌های فیلم می‌تواند بیش از اندازه برایتان آزار دهنده باشد.

 

اگر ترسو هستید ولی فیلم ترسناک دوست دارید

بعد از اینکه فیلم تمام شد، یک دل سیر ترسیدید و مزه هیجان به جانتان نشست. از جایتان بلند شوید و چراغ‌ها را روشن کنید و به همدیگر لبخند بزنید. شایع‌ترین معضل و مشکلی که بیشتر افراد با دیدن فیلم ترسناک دارند وحشت بعد از اتمام فیلم است چیزی که تا چند روز با آن درگیر هستند و دست از سرشان بر نمی‌دارد. یکی از کارهایی که می‌شود برای تمام شدن این کار انجام داد تماشای پشت‌صحنه فیلم بعد از اتمام آن است چون دیدن آن  به شما کمک می‌کند که ترستان را کم کنید و به زندگی طبیعی بر گردید. اگر هم به پشت‌صحنه فیلم دسترسی نداشتید تا چند شب قبل از خواب به محض یادآوری صحنه‌های دلهره‌آور مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید: “این فقط یک فیلم بود”

واکنش جالب مغز به ترس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ