برای جلوگیری از پف چشم از بالش طبی کمک بگیرید!

atoosamirzavandi
شکل و نوع بالش هم می‌ تواند در بروز درد گردن تاثیر داشته باشند.

بالش مناسب یکی از موارد بسیار مهم است که در صورت نا مناسب بودن آن با عث بد خوابی می گردد و گاهی حتی در صورت عدم اختلال در خواب موجب آسیب جدی به گردن می شود. در این مقاله در مورد بالش طبی بیشتر اطلاعات کسب کنید.

 

چرا از بالشت طبی استفاده کنیم؟

برای جلوگیری از گردن درد از بالش طبی مناسب استفاده کنید:

گردن درد ممکن است در نتیجه قرار گرفتن در یک وضعیت نامناسب و غیر استاندارد مثل وضعیت غیر صحیح بدن به هنگام خواب ایجاد شود.

شکل و نوع بالش هم می‌ تواند در بروز درد گردن تاثیر داشته باشند. لذا به منظور جلوگیری از این قبیل دردها در ناحیه گردن، متخصصان توصیه می‌کنند که باید مطمئن شوید بالشی که روی آن می‌خوابید در یک وضعیت ناجور به سر شما فشار نیاورد و یا ارتفاع آن خیلی بلند یا کوتاه نباشد.

وقتی بالش به تدریج و در نتیجه ی مدتی استفاده صاف شد، باید آن را عوض کنید و از خوابیدن روی چندین بالش که روی هم قرار گرفته‌اند، خودداری کنید علاوه بر این ها تشک شما هم می‌تواند در بروز درد گردن موثر باشد، بنابراین از تشکی استفاده کنید که اندکی سفت باشد و بتواند گردن را در وضعیت مناسبی نگه دارد. همچنین از خوابیدن روی شکم خودداری کرده و سعی کنید که قبل و بعد از خواب اندکی ماهیچه ‌های گردن را ماساژ دهید.

برای پیشگیری از پف چشم از بالش طبی مناسب برای خواب استفاده کنید

پزشکان به خانواده‌ها توصیه می کنند برای پیشگیری از پف چشم، از بالش طبی مناسب برای خواب استفاده کنید. موقع خواب، مایعات بدن به شکلی پخش می‌شوند که ممکن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف کردن چشم‌ها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم ها دور می‌شوند و مشکل پف چشم حل می‌شود.

 

سایر فواید بالش طبی مناسب
بالش طبی خوب و مناسب نه فقط بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد، بلکه موجب می‌شود در هنگام خواب، بدن در شرایط فیزیکی ایده آلی قرار داشته باشد. اگر صبح ‌ها با سردرد، گردن درد، بی حسی یا احساس ناراحتی در شانه‌ ها و بازو ها بیدار می‌شوید، به احتمال زیاد، مشکل از بالش شماست.

یک بالش خوب باید هنگام خواب، سر را هم تراز با شانه‌ها نگه دارد، به این معنی که سر نباید به عقب یا جلو خم شده باشد.

 

بهترین ویژگی‌های بالش‌های طبی گردنی

 

پزشکان می‌گویند که یک بالش طبی خوب باید:

پرزدار و نرم باشد

فضای بین سر و گردن و کمر را پر کند

دوام و ماندگاری بالا داشته باشد

در هنگام خوابیدن حس خوبی داشته باشد.

در حالت‌های خاص خوابیدن بیمار، از سر و گردن او به خوبی پشتیبانی کند.

سر را در حالتی خنثی نگه دارد.

پزشکان توصیه می‌کنند که بهتر است از پشتی‌های پهن‌تر استفاده کنید  و در صورتی که به پهلو میخوابید، یک پشتی دیگر بین پاهایتان بگذارید.

 

بالش طبی برای گردن درد

بالش‌های گردنی که از فوم مموری ساخته می‌شوند، به گونه‌ای هستند که دقیقا به حالت و فرم قوس طبیعی گردن در می‌آیند. نرمی و گرمای این بالش‌ها موجب احساس راحتی بیمارانی می‌شود که به مشکلات حاد گردن مانند آسیب‌های ورزشی  یا مشکلات مزمن مانند آرتروز گردن  دچار شده‌اند.
بالش‌های مختلفی برای حل این مشکلات ساخته شده‌اند از جمله بالش‌های واکنشگرای آبی یا بادی. تحت شرایطی که بیمار آسیب‌دیده و درد گردن دارد، خوابیدن روی یک پشتی سفت می‌تواند بسیار سخت باشد و موجب تحریک عضلات گردن  شود. به تدریج که وضعیت گردن بهبود پیدا می‌کند بیمار می‌تواند از بالش‌های طبی سخت‌تری استفاده کند و این در صورتی است که بیمار مشکل گردنی خاص و دردناکی نداشته باشد. استفاده زا یک بالش سفت و محکم می‌تواند از بروز مشکلات گردنی پیشگیری کرده و  به حفظ قوس طبیعی گردن کمک کند. علاوه بر این برخی از افرادی که به فیبرومیالژیا مبتلا هستند اظهار کرده‌اند که استفاده از بالش طبی سفت‌تر موجب بهبود درد گردن آن‌ها می‌شود.

 

بالش‌های گردنی با فوم مموری ممکن است از تکه‌های فوم سلول باز یا فوم سلول بسته‌ی  قالبی درست شده باشند. بالشهای قالبی دارای نوعی بافت پوست مانند روی خود هستند. هرچند این موضوع موجب دوام بیشتر بالش می‌شود اما از سوی دیگر باعث می‌شود که بالش بسیار گرم باشد. بالشهای فومی با سلول‌های باز، مواد شیمیایی کمتری داشته، تنفس بهتری دارد، گرمای کمتری در خود نگه می‌دارد و راحتی بیشتری به ارمغان می‌آورد.

 

رولهای گردنی برای افرادی که به درد مزمن گردن دچار هستند مفید است. انواع بزرگ آن که نرم تر هستند برای خوابیدن مناسب هستند و انواع کوچک‌تر آن  را می‌توان همراه بالش‌های دیگر استفاده کرد تا بالش زیر سر بیمار به شکل و فرم دلخواه او در بیاید. رولهای گردنی که از جنس فوم مموری هستند می‌توانند خواص درمانی داشته باشند، خصوصا آنهایی که به نحوی طراحی شده‌اند که با کمپرس سرد یا گرم استفاده شوند تا درد بیمار را کاهش داده و عضلات او را شل کنند.

 

بالش طبی برای دیسک گردن

اگر بیمار از دیسک گردن رنج می‌برد، بالش تراکشن گردنی می‌تواند بهترین گزینه برای او باشد. بیماران می‌توانند از طرف تراکشن بالش استفاده کنند که همان طرفی است که به شکل V است تا بالش به آرامی و با ملایمت کناره‌های گردن را کشش دهد تا از ستون فقرات گردنی پشتیبانی شود. این پشتی هم برای افرادی که به پشت می‌خوابند و هم برای افرادی که به پهلو می‌خوابند مناسب است.

 بهترین نوع بالش کدام است؟

برای نوزاد بالش استفاده کنیم یا نه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ