در تابستان دور این نوشیدنی ها خط بکشید

sahar.d
گرمای شدید تابستان نیاز بدن به نوشیدن بیشتر مایعات را افزایش می دهد.

در این روزهای گرم تابستان نوشیدنی های خنک محبوب ترین گزینه برای رفع عطش هستند. به دلیل تعرق زیاد، نوشیدن مایعات و به ویژه آب در این فصل بیشتر از سایر فصل‌ها توصیه می‌شود. اما باید مراقب نوشیدنی هایی که انتخاب می کنید باشید. هر نوشیدنی منااسبفصل تابستان نیست.

 چای و قهوه  

در گرمای شدید هوا نوشیدن قهوه یا چای زیاد توصیه نمی شود. به خاطر اینکه این نوشیدنی ها خواص دیوروتیک دارند؛ البته مصرف این نوشیدنی ها به میزان متعادل مشکلی به وجود نمی آورد. اگر چای یا قهوه جزو نوشیدنی های مورد علاقه شماست بهتر است در گرمای زیاد آنها را به صورت ولرم میل کنید تا حرارت بدنتان را بیشتر نکنند. 

نوشیدنی های تگری

حواس تان باشد که نوشیدنی های تان را پر از یخ نکنید. این کار باعث ایجاد کرامپ های شدید در معده می شود. سعی کنید نوشیدنی تان حتماً خنک و گوارا باشد اما از مصرف نوشیدنی های خیلی خنک و به اصطلاح تگری بپرهیزید چون باعث ایجاد شوک در بدن می شوند. 

 نوشیدنی های گازدار

دور نوشابه ها را خط قرمز بکشید. این نوشیدنی ها سرشار از قند هستند و به رفع عطش کمکی نمی کنند. همچنین نوشابه‌های گازدار به دلیل ایجاد سوءهاضمه و مشکلات گوارشی، بدترین نوشیدنی در فصل گرما هستند. حتی باعث بروز کرامپ و گرفتگی عضلانی در معده می شوند. مشکل دیگر اینجاست که بعد از نوشیدن نخستین لیوان میل به نوشیدن یک لیوان نوشابه دیگر نیز شکل می گیرد و این روند به کم آبی بدن منجر می شود. 

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا حاوی میزان زیادی کافئین هستند که خواص دیورتیک دارد و باعث کم آبی بدن می شود. اگر طرفدار این نوشیدنی ها هستید بهتر است دنبال انواع کم کالری و کم شیرین آن باشید. در این صورت می توانید قبل از ورزش از آنها استفاده کنید و در عین حال به میزان کافی آب بنوشید.

این نوشیدنی گرم عطش تابستانی شما را از بین می برد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ