تاثیر نوشیدن آب در لاغری و کاهش وزن!

parya
می خواهید بدانید تاثیر نوشیدن آب در لاغری و کاهش وزن چطور است؟ پس این مقاله را بخوانید.

حتما شنیده اید که عده ای می گویند نوشیدن آب برای لاغری و کاهش وزن تاثیر دارد، برای اینکه بدانید تاثیر نوشیدن آب برای لاغری و کاهش وزن چقد اهمیت دارد این مقاله را بخوانید.

نوشیدن آب پیش از غذا اشتها را کم می‌کند

برخی ادعا می‌کنندنوشیدن آب قبل از غذا اشتها را کم کند. در واقع، حقایقی در ورای این موضوع نهفته است، اما تقریبا فقط به افراد میانسال و مسن محدود می‌گردد.

مطالعات نشان می‌دهد میانسالانی که قبل از هر وعده غذا آب می‌نوشند، وزنشان تا ۲ کیلوگرم، در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای، کاهش می‌یابد.

در یک مطالعه، متشکل از دو گروه شرکت‌کننده‌ی میانسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی مشخص شد گروه اول که پیش از هر وعده‌ی غذایی آب می‌نوشیدند تا ۴۴٪ بیشتر از گروه دوم که پیش از غذا آب نمی‌نوشیدند، کاهش وزن داشتند.

مطالعه‌ای دیگری نیز در این زمینه نشان داد، نوشیدن آب پیش از صبحانه میزان چربی مصرفی در این وعده را تا ۱۳ ٪ کاهش می‌‌دهد.

اگر چه ممکن است نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی برای افراد میانسال و مسن‌تر بسیار مفید باشد، اما مطالعات در این زمینه بر روی افراد جوان‌تر، حاکی از کاهش چشمگیر و مشابهی در مصرف کالری نیست.

نوشیدن آب بیشتر با کاهش مصرف کالری و عدم ابتلا به افزایش وزن پیوند خورده است

از آنجا که آب به‌طور طبیعی فاقد کالری است، پس به طور کلی با مصرف کالری کمتر در ارتباط است. مادامی که آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌های پر کالری و مملو از شکر کنید، این امر محقق می‌شود.

مطالعات مشاهده‌ای نشان می‌دهد افرادی که غالبا آب می‌نوشند به طور متوسط ۹٪ کمتر از دیگران کالری جذب می‌کنند.

نوشیدن آب همچنین می‌تواند مانع از افزایش وزن در طولانی ‌مدت گردد. به طور کلی، هر ۴ سال به وزن یک فرد معمولی حدودا ۱.۴۵۰ کیلوگرم اضافه می‌شود.

آیا آبمیوه برای کاهش وزن مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ