با این روش‌ها ورزش را به یک عادت تبدیل کنید

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید ورزش را به یک عدتت در خود تبدیل کنید این راه کارها را انجام دهید. در این مقاله راه کارهای مناسب را به شما آموزش می‌دهیم تا ورزش را به عادت تبدیل کنید.

برای داشتن یک زندگی سالم بهتر است که ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. در این خبر به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ورزش را به یک عادت تبدیل کنیم تا بتوانیم زندگی موفق تری را تجربه کنیم. با راعایت کردن یکسری نکات می‌توانید ورزش را به یک عادت تبدیل کنید. 

 

ورزش برای یک سبک زندگی سالم، ضروری است اما ایجاد یک روال ورزشی می‌تواند دشوار باشد. راه‌هایی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آنها می‌توانید ورزش را به بخشی از زندگی روزمره‌تان تبدیل کنید و تناسب اندام‌تان کمک نمایید.

 با دوستان‌تان ورزش کنید

قرار گذاشتن برای ورزش کردن با یک نفر دیگر، یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل کردن ورزش به یک عادت ماندگار است. با انجام این کار، شما نه تنها به ورزش کردن متعهد می‌شوید بلکه چون با دوستان‌تان برنامه‌ریزی کرده‌اید، نهایت سعی‌تان را می‌کنید که کم نیاورید. به همراه یار ورزشی‌تان، اهدافی برای خودتان تعیین کنید و با یکدیگر تلاش کنید که به آنها برسید.
اجازه ندهید شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی‌های آنلاین، برنامه‌ی ورزشی‌تان را بهم بزنند. در عوض از دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی بخواهید که با شما ورزش کنند. اهمیت دادن به سلامتی‌تان، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید و اگر بتوانید این کار را با همراه دوستان‌تان انجام دهید، به یک فعالیت لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

فعالیت‌تان را دنبال کنید

ثبت کردن فعالیت‌تان، یک راه عالی برای تبدیل کردن ورزش به یک عادت است. با یادداشت کردن آنچه هر روز انجام می‌دهید، خودتان را متعهد نگه می‌دارید و متوجه می‌شوید که آیا در حال پیشرفت هستید یا نه. یک جدول کامل درست کنید و در آن یادداشت کنید که چقدر راه رفتید، چند دقیقه ورزش کردید، وزن‌تان چقدر بوده و …
یک پیشنهاد جالب آن است که یک هدف بزرگ تعیین کنید – محلی را انتخاب کنید که دوست دارید به آنجا بدوید و حساب کنید که رسیدن به آنجا مستلزم چند دوی روزانه است. وقتی به مقصدتان رسیدید، جشن بگیرید. در طول مسیر، نشانه‌های کوچکی قرار دهید تا دلسرد نشوید. مهم است که هر روز ورزش کنید و دنبال کردن پیشرفت‌تان می‌تواند به شما کمک کند که متعهدتر شوید.

ژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی‌تان را همزمان تغییر دهید

مطالعات نشان داده‌اند که اگر رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی‌تان را همزمان تغییر دهید، بهترین نتایج را به‌دست خواهید آورد و راحت‌تر می‌توانید آنها را به عادت تبدیل کنید. درواقع تغییر دادن رژیم غذایی‌تان قبل از تغییر برنامه‌ی ورزشی‌تان ممکن است باعث شود که سخت‌تر به آنها عادت کنید.
هنگامی که رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی‌تان را باهم تغییر می‌دهید، واقعا احساس می‌کنید که دارید تغییر قابل‌توجهی در سبک زندگی‌تان ایجاد می‌کنید. ممکن است حفظ هردوی آنها مانند یک چالش به‌نظر برسد اما شما سریع‌تر به نتایج موردنظرتان خواهید رسید و آن بازگشت، تغییرات در رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی شما را تقویت خواهد کرد. تغییر رژیم غذایی و برنامه‌ی ورزشی‌تان می‌تواند از شما یک فرد کاملا جدید بسازد.

انواع مختلف ورزش را امتحان کنید

انجام انواع مختلف ورزش می‌تواند به شما کمک کند که ورزش کردن را به یک عادت تبدیل کنید. اگر هر روز یک نوع ورزش ثابت انجام دهید، خیلی زود خسته و دلزده می‌شوید. برای ایجاد تنوع در ورزش می‌توانید در کلاس‌های مختلف ورزشی شرکت کنید یا دوچرخه‌تان را از پارکینگ بیرون بیاورید و با آن ورزش کنید.
فعالیت‌های موردعلاقه‌تان را در برنامه‌ی ورزشی‌تان ادغام کنید – درهنگام دویدن به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش کنید یا هنگام ورزش کردن با دوچرخه ثابت، تلویزیون تماشا کنید.
اضافه کردن تنوع به برنامه‌ی ورزشی‌تان می‌تواند باعث شود که مشتاق انجام دادنش باشید، نه اینکه از آنکه بترسید یا حوصله‌اش را نداشته باشید. حالا که می‌دانید چگونه ورزش را به فعالیتی مهیج تبدیل کنید، با یکی از دوستان‌تان برای ورزش کردن قرار بگذارید و چیز جدیدی را امتحان کنید.

اگر پس از مدتی ورزش را رها کردید، حتما این مطلب را بخوانید!

چقدر، چه‌وقت و چگونه در ماه روزه ورزش کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ