عمر طولانی با چند روش عجیب و آسان

faateme1366
اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید و بیشتر زنده بمانید این مطلب را بخوانید.

 

یک روش عجیب برای داشتن عمر طولانی

به گزارش سایت الودکتر، شاید فکر کنید عمر طولانی با نخ دندان ارتباطی ندارد اما واضح است نخ دندان کشیدن از خراب‌شدن دندان و ابتلا به بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند اما تحقیقات نشان می‌دهد، همین کار ساده تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را کاهش می‌دهد. متاسفانه باکتری‌های موجود در لثه‌ها می‌توانند به داخل رگ‌های خونی بدن راه پیدا کرده و پاسخ ایمنی بدن را برانگیزند که این عامل سلامت قلب را به خطر می‌اندازد. ابتلا به بیماری قلبی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در سراسر جهان به حساب می‌آید.

 

ورزش= عمر طولانی

توصیه می‌شود برای داشتن عمر طولانی، حداقل روزی نیم ساعت و ۵ نوبت در هفته ورزش کنید. بر اساس مطالعاتی که بر روی ۴۱۶۰۰۰ زن و مرد در تایوان انجام شد و در سال ۲۰۱۱ در نشریه‌ی لنست (The Lancet، یکی از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی) به چاپ رسید، ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی ملایم در روز می‌تواند طول عمر افراد را به‌طور متوسط ۳ سال افزایش بدهد. با افزایش زمان ورزش به نیم ساعت در روز، این افزایش عمر به ۵ سال می‌رسد. این نتایج حتی برای افرادی که بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی-عروقی داشتند و کسانی که در اثر ورزش، وزن‌شان کاهشی پیدا نمی‌کرد نیز صادق بود. پیاده‌روی سریع از جمله فعالیت‌های ورزشی ملایمی بود که در این تحقیق در نظر گرفته شد. شما نیز باید تلاش کنید تا زمانی را برای ورزش در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهید. ۱۵ دقیقه ورزش در روز و به‌دست آوردن ۳ سال عمر بیشتر، معامله‌ی خوبی به‌نظر می‌آید!

 

نکات مربوط به روان و عمر طولانی

عصبانیت احساس خوبی نیست؛ مخصوصا اگر این احساس زیاد به سراغ‌تان بیاید. عصبانیت باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون در واکنش به استرس یا عصبانیت ترشح می‌شود. این هورمون بر روی قلب، سوخت‌و‌ساز و سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی دارد. بیشتر مطالعات نشان داده‌اند که سطح بالای کورتیزول با افزایش مرگ‌و‌میر افراد رابطه‌ی مستقیمی دارد.

ارتباطات اجتماعی می‌تواند عمر طولانی ‌تری برای شما به ارمغان بیاورد. تعامل و ارتباط با دیگران به شما کمک می‌کند تا استرس خود را مدیریت و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید. روابط خوب باعث قوی‌تر شدن شما می‌شود. در حالی‌که روابط بد و تنش‌زا احتمال افسردگی و حملات قلبی را در شما افزایش می‌دهد. زمانی که غمگین می‌شوید، کسی را از دست می‌دهید یا از خانواده‌تان دور می‌شوید، بیشتر در لاک خودتان فرو می‌روید و ارتباط‌تان با دیگران کمتر می‌شود. اگر به شهر جدیدی برای زندگی آمده‌اید، تلاش کنید با افراد تازه‌ای آشنا شوید و ارتباطات خود را افزایش بدهید.

 

چند زبان بلد باشید بیشتر زنده می مانید

درباره داشتن عمر طولانی جالب است بدانید یاد گرفتن یک زبان خارجی نه تنها می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمز پیشگیری کند بلکه نقش موثری در به تعویق انداختن بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری دارد و باعث عمر طولانی می شود.  برای بهره‌مند شدن از فواید این روش لازم نیست که شما حتما در زبان دوم به تسلط کامل برسید بلکه فقط تلاش برای یاد گرفتن کلمات و قواعد دستوری تازه کافی است. یادگیری زبان یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ سلامت مغز است.

 

یک نکته تغذیه ای برای عمر طولانی

برای داشتن عمر طولانی به جای مصرف گوشت قرمز بهتر است مصرف گوشت سفید را افزایش دهید. مصرف زیاد گوشت قرمز نه تنها با ابتلا به سرطان پیوند خورده است، بلکه چربی اشباع موجود در آن ممکن است به مغز شما آسیب وارد کند. بهتر است مصرف گوشت قرمز را به دو بار در هفته محدود کنید و باقی روزهای هفته را بیشتر از گوشت سفید و سبزیجات استفاده کنید.

 

رفیق بازها عمر طولانی دارند

برای داشتن عمر طولانی شاید ورزش به تنهایی کافی نباشد زیرا شما باید در کل فعال باقی بمانید. وقت گذرانی با دوستان یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است. یک پیاده روی عصرگاهی به همراه دوستان می تواند فوایدی بیشتر از انجام حرکات کششی پا به تنهایی داشته باشد. حضور در اجتماع یک محرک شناختی است. گپ زدن با دوستان، به چالش کشیدن یکدیگر، و حمایت کردن از یکدیگر به مغز در ایجاد شبکه های عصبی جدید که این اندام را جوان نگه می دارند، کمک می کند.

 

بازی کنید بیشتر زنده می مانید

برای داشتن عمر طولانی این مطلب را به یاد داشته باشید که فراگیری چیزی جدید نه تنها می تواند زندگی را هیجان انگیزتر نماید، بلکه ذهن شما را به رغم افزایش سن همچنان سرحال نگه می دارد. طی یک مطالعه در سال 2013 از یک گروه از افراد سالخورده خواسته شد تا خیاطی انجام دهند، گروهی دیگر عکاسی دیجیتال را فرا می گرفتند و گروه سوم هر دو فعالیت را برای 16 ساعت در یک هفته طی یک بازه زمانی سه ماهه انجام دادند. افرادی که مجبور به فراگیری عکاسی دیجیتال بودند، در نهایت تقویت هر چه بیشتر حافظه در مقایسه با افرادی را نشان دادند که مهارت قدیمی خیاطی خود را بار دیگر به کار گرفته بودند. آیا کاری هست که همواره دوست داشته اید انجام دهید اما فکر می کردید به اندازه کافی در آن خوب نخواهید بود؟ این دقیقا همان چیزی است که می تواند مغز شما را برای سال های پیش رو جوان نگه دارد و عمر طولانی تری داشته باشید.

 

برای عمر طولانی، چه اخلاقی داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ