این خوراکی ها قندخون شما را افزایش می دهد

یک متخصص تغذیه گفت: افراد می توانند با رعایت برخی نکات غذایی، خواب کافی شبانه و پرهیز از استرس زیاد و ورزش روزانه منظم شادابی و نشاط را برای خود به ارمغان آورند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه با بیان اینکه پس از صرف غذا با افزایش قند خون و ترشح انسولین، هورمون سروتونین در مغز تولید شده که سبب خواب آلودگی می شود؛ اظهار داشت: مصرف برخی از مواد غذایی فرآیند شده مانند میوه های کمپوتی و غذاهای کنسروی به علت کمبود ریز مغذی ها سبب کاهش سوخت و ساز بدن شده که منجر به خواب آلودگی و خستگی می شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف کربوهیدراتهای ساده که شاخص گلاسینی بالایی دارند (موادی که به سرعت قندخون را افزایش می دهند.) مانند نان سفید، برنج سفید، کیک، شیرینی و نوشابه ها نیز باعث احساس بی حالی می شوند؛ توصیه کرد: برای افزایش شادابی و نشاط،گنجاندن کربوهیدراتهای پیچیده در رژیم غذایی افراد سودمند است.

این متخصص تغذیه با پرهیز کردن از پرخوری برای جلوگیری از بی حالی یادآور شد: مصرف غذاهای سرخ شده و نفاخ نیز به دلیل کمبود مواد مغذی و افزایش بار گوارش، سبب بروز بی رمقی می شود.

رحمانی با بیان اینکه مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدآلرژی نیز منجر به بروز بی حالی و خواب آلودگی می شود؛ افزود: مبتلایان به برخی بیماریها مانند دیابت، کم خونی، اختلالات تیروئید، سلیاک(عدم تحمل گلوتن) و عدم تحمل لاکتوز نیز از خستگی و بی حالی رنج می برند.

وی تاکید کرد: اگر خواب آلودگی به صورت مزمن و همراه با علایمی مانند سردرد، تحریک پذیری، دوبینی، سرگیجه و تعریق شبانه بوده؛ افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: شفا آنلاین

کاهش سریع قند خون با این روش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ