راهکارهایی برای درمان آبریزش چشم

atoosamirzavandi
یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای آبریزش چشم، استفاده از برش‌های خیار است.

آبریزش چشم عوامل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه ی این مقاله به آن اشاره شده است اما می توان به کمک راهکارهای خانگی آبریزش چشم را متوقف کرد. برای آشنایی با راهکارهای درمان آب ریزش چشم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

آبریزش چشم می‌تواند توسط عوامل و اختلالات زیر ایجاد شود:

آلرژی
داروهای شیمی درمانی
استفاده از قطره‌ی چشم
التهاب پلک
سرماخوردگی
مسدود شدن مجرای اشکی
خشکی چشم
وجود اشیای خارجی در چشم
مژه‌ی رشد کرده در داخل چشم
چشم صورتی
تراخم

 

درمان خانگی آبریزش چشم

شیر سرد

شیر سرد یکی از نخستین درمان‌های خانگی برای رفع آبریزش چشم است که نباید نادیده بگیرید. برای درمان آبریزش چشم به طور طبیعی و در خانه، فقط باید یک تکه پارچه‌ی تمیز را آماده کنید و سپس مقداری شیر سرد روی آن بریزید. در نهایت، این پارچه را روی چشم آسیب‌دیده قرار دهید. در واقع، این یک درمان خانگی خوب است که می‌تواند به شما کمک کند آبریزش چشم‌تان را به طور طبیعی و در خانه درمان کنید.

 

خیار

یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای آبریزش چشم، استفاده از برش‌های خیار است. برای استفاده از خیار جهت درمان آبریزش چشم، می‌توانید چند برش خیار خنک را روی چشم خود قرار دهید تا آبریزش چشم کاهش بیابد. در واقع، استفاده از برش‌های خنک خیار، درمان بسیار خوبی برای بسیاری از مشکلات چشم، از جمله آبریزش است. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید برش‌های خنک‌شده‌ی خیار را روش چشم بگذارید و اجازه بدهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند.

 

شیر گرم و عسل

یکی دیگر از موثرترین روش‌های درمان خانگی برای آبریزش چشم ناشی از آلرژی که باید بدانید و در خانه امتحان کنید، استفاده از ترکیب شیر گرم و عسل است. طبق یک مطالعه در مورد فعالیت ضد باکتری عسل، این ماده‌ی خوراکی دارای خواص ضد باکتریایی است، در حالی که شیر دارای اثرات آرام‌بخش است. بنابراین، شستشوی چشم با ترکیب عسل و شیر گرم می‌تواند به درمان بیماری التهاب ملتحمه، که ممکن است دلیل بروز آبریزش چشم باشد، کمک کند. عسل و شیر گرم را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. و سپس، با استفاده از یک قطره‌چکان چند بار در روز ۲ تا ۳ قطره از ترکیب را در چشم‌های آسیب‌دیده بریزید. روش دیگر این است که این درمان طبیعی را به صورت کمپرس استفاده کنید.

 

روغن کرچک

این یکی هم داروی دیگری در فهرست داروهای خانگی برای رفع آبریزش چشم ناشی از آلرژی است که دوست دارم در این مقاله در مورد آن صحبت کنم و دوست دارم شما و سایر خوانندگان‌مان این روش را یاد بگیرند و از روغن کرچک به منظور درمان آبریزش چشم خود در اسرع وقت استفاده کنند.

با توجه به تحقیقاتی که در مورد مزایای روغن کرچک برای سلامتی چشم صورت گرفته‌است، این روغن با افزایش تولید چربی در چشم و محدود کردن تبخیر اشک می‌تواند به کاهش خشکی چشم کمک کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی موجود در روغن کرچک، می‌تواند به درمان قرمزی و تورم چشم‌ها و آبریزش چشم کمک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید از آبریزش چشم به طور طبیعی و در خانه خلاص شوید، نباید این درمان خانگی را از نادیده بگیرید.

 

روش استفاده از روغن کرچک جهت رفع آبریزش چشم:

یک قطره‌چکان را به طور کامل با آب و صابون شستشو دهید و سپس آن را خوب آبکشی کنید.
روغن کرچک ۱۰۰٪ خالص را در این قطره‌چکان بریزید.
قبل از رفتن به رختخواب، یک قطره روغن کرچک در چشم‌تان بریزید. در صورت لزوم، می‌توانید از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید و روغن را در طول پلک بالایی بمالید. در این صورت مقداری از روغن کرچک در هنگام خواب وارد چشم می‌شود.

 

چای کیسه‌ای
استفاده از چای کیسه‌ای نیز می‌تواند درمانی موثر برای آبریزش چشم باشد. چای کیسه‌ای را به مدت چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید. زمانی که کاملاً گرم شد، آن را بر روی چشمانتان قرار دهید. بابونه، نعناع فلفلی و نعناع مناسب‌ترین گزینه‌ها برای درمان آبریزش چشم از طریق دم‌نوش گیاهی هستند.

 

جوش شیرین
شما می‌توانید یک محلول خانگی برای شستشوی چشمانتان تهیه کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید. سپس روزانه ۲ الی ۳ مرتبه یا به مقدار مورد نیاز چشم‌ها را به وسیله این محلول شست‌و‌شو دهید.

بلورهای اسید اسکوربیک و جوش شیرین
نیم قاشق چای‌خوری اسید اسکوربیک و نیم قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید. محلول را تا زمان حل شدن بلورها هم بزنید. روزی سه مرتبه چشم‌هایتان را به ‌وسیله این محلول شست‌و‌شو دهید.

 

گلاب

وقتی گلاب در قطرات چشم استفاده می شود، به علت خواص آنتی سپتیک و ضد درد علائم را کاهش می دهد.

2 قطره گلاب خالص را به طور مستقیم در چشم خود بچکانید. آن را دو بار در روز انجام دهید.

و یا، 3 یا 4 قطره گلاب را در آب مقطر مخلوط کنید.

از آن برای شستن چشم هایتان چند بار در روز استفاده کنید.

 

بابونه:

1 قاشق چایخوری گل بابونه را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید، تا محلول خنک شود و سپس از آن استفاده کنید.

در عوض، کیسه های چای بابونهرا در یخچال قرار دهید.

بعد از 10 دقیقه کیسه چای سرد را روی پلک های بسته قرار دهید. این کار را 3 یا 4 بار در روز ،برای بهبود سریع انجام دهید.

 درمان های خانگی برای آبریزش از چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ