تغذیه فوق العاده برای افزایش وزن کودک

faateme1366
اگر فرزندتان وزن کمی دارد و نسبت به همسالانش دچار کمبود وزن است باید فکری به حال تغذیه او بکنید. تغذیه ای برای افزایش وزن کودکان را در این مطلب می خوانید.

 

برای افزایش وزن کودک از این میوه ها کمک بگیرید

به گزارش سایت الودکتر، میوه ها و سبزیجات بخش عظیمی از رژیم غذای کودکان را تشکیل می دهند. اضافه کردن سبزیجات بخارپز و یا سرخ شده به وعده های غذای کودکان، جالب توجه آن ها خواهد بود. پاپایا، انبه، آناناس و دیگر میوه ها سرشار از قند طبیعی هستند، که مصرف آن ها به بدن انرژی زیادی را تزریق کرده و به افزایش وزن سالم در فرزند شما کمک خواهد کرد. سالاد میوه یا یک لیوان آب میوه های تازه برای رشد و سلامتی کودک نوپای شما می تواند بسیار مفید باشد.

به یاد داشته باشید، که غذا خوردن کودک شما، به تنهایی باعث افزایش وزن او نخواهد شد. اگر کودک شما بیمار بوده یا دچار سوء تغذیه است، پس بهتر است با یک دکتر که قادر خواهد بود یک برنامه رژیم غذایی سالم برای کودک شما تنظیم کند، مشورت کنید. میوه های خشک عبارتند از بادام، پسته، انجیر و قهوه که دارای انرژی متراکم و بدون چربی چاق کننده هستند. میوه های خشک هم به افزایش وزن کودک کمک می کنند. میوه های خشک برای افزایش وزن کودک می توانند پودر شده و در تقریباً تمام غذاها مخلوط شوند و یا به صورت انواع معجونها و کیک نیز موجودند. طفاً توجه داشته باشید که میوه های خشک ممکن است در بعضی از نوزادان آلرژی ایجاد کنند، لذا در هنگام دادن هر غذای جدید، قانون ۳ روز فاصله را رعایت کنید تا مورد حساسیت زا را بیابید.

 

کودک تپل با ماست

یکی دیگراز مواد مغذی سالم برای اضافه کردن وزن کودک ماست خامه ای است . ماست خامه ای شامل کلسیم، ویتامین ها، و مواد معدنی است. ماست خامه ای شامل چربی با کالری بالاست و به اضافه وزن نوزادان کمک می کند و همچنین هضم آن بسیار آسان است و به درمان اسهال و ناراحتی معده کمک می کند. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که شیر گاو را به نوزادان ندهید. با این حال، ماست یک ماده غذایی تخمیر شده است و می تواند بعد از ۷-۸ ماهگی به رژیم غذایی کودک اضافه شود. ما توصیه می کنیم که ماست طعم دار را از بازار خریداری نکنید زیرا حاوی مقادیر زیادی قند است.

 

حبوبات برای افزایش وزن کودک

حبوبات ها پر از کالری و پروتئین های سالم هستند که به نوزاد تان کمک می کند تا وزن اضافه کنند. پس از ۶ ماهگی، میتوانید حبوبات را به سوپ نوزاد تان اضافه کنید. حبوبات ها در سوپ به آسانی هضم می شوند.آنها یک منبع غنی پروتئین، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم ، اسیدهای چرب سالم وفیبر بالا هستند.

چربی برای وزن گیری کودک خوب است؟

 برای افزایش وزن کودک در هر وعده غذایی کودک  کمی روغن مایع یا کره آب شده تقریبا  یک  تا 2 قاشق مربا خوری اضافه کنید . ( قاشق مربا خوری که در منازل استفاده میشود تقریبا  5/2 تا 3 میلی لیتر و قاشق مرباخوری شربتهای دارویی کودکان  5 سی سی میباشد پس چنانچه از قاشق مرباخوری  در منزل استفاده میکنید  2 قاشق و اگر از قاشق شربت داروی کودکان  استفاده میکنید  یک قاشق  کفایت میکند . کره ، یکی از بهترین مواد غذایی برای کودک است و آن را می توان در تقریباً تمام مواد غذایی که کودک بعد از ۷ ماهگی اش می خورد، البته به میزان بسیار کم اضافه کرد. توجه کنید که مصرف زیاد آن برای کودک به شدت سنگین است. بنابراین در عین اینکه مصرف آن برای کودک توصیه می شود، میزان آن را مدیریت کنید.

 

ترکیب مرغ و سیب زمینی برای افزایش وزن کودک

مرغ را می توان پس از ۸ ماهگی به کودک داد. مرغ غنی از نیاسین، فسفر، منیزیم، ویتامین B6 و B12 و همچنین غنی از کلسترول است، بنابراین مرغ می تواند یک بار در هفته به نوزادان داده شود. تکه های مرغ می تواند به صورت پخته شده یا به عنوان پوره مرغ، خورش مرغ، سوپ مرغ و برنج با مرغ داده شود. سیب زمینی یکی از مهم ترین منابع کربوهیدرات است که به افزایش سریع وزن کمک می کند. مهمترین غذای هندی به حساب می آید . سیب زمینی می تواند به رژیم غذایی کودک شما در مرحله اولیه اضافه شود. وزن کودک نقش مهمی در حفظ سلامت و فعالیت آن دارد. برای رشد مغز و هورمون ها لازم است که کودک یک رژیم غذایی سالم داشته باشد که از نظر تغذیه ای مناسب باشد.

 

عوارض مصرف شربت کتوتیفن برای کودک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ