کاهش کلسترول بد با این نوشیدنی!

toranj
برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد این مقاله را بخوانید.

به گزارش الودکتر: کلسترول خوب و بد را می توانید از هم تفکیک کنید و برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد از نوشیدنی که در ادامه ان را معرفی میکنیم استفاده کنید.

کلسترول HDL را افزایش و کلسترول LDL را کاهش دهید

با بالا رفتن سن به تدریج چیزی را از دست می دهید که برای سلامت شما ضروری است – کلسترول خوب خون یا HDL.کلسترول HDL یا همان کلسترول خوب می تواند کلسترول LDL یا کلسترول بد خون را جذب کند (کلسترول بد خون خطر بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد) و آن را به کبد منتقل کند؛ به این ترتیب بدن از کلسترول بد رها می شود. اما تحقیقات نشان داده اند که با افزایش سن میزان کلسترول HDL به تدریج در خون کاهش پیدا می کند.

بدون HDL کافی یک ماده ناسالم در بدن افزایش پیدا می کند، بدون اینکه راهی برای از بین بردن کلسترول مسدود کننده رگ ها وجود داشته باشد. شاید به این دلیل است که خطر بروز بیماری های قلبی با افزایش سن نیز افزایش پیدا می کند. اما این تمام ماجرا نیست …

بررسی ها نشان داده اند که کم شدن کلسترول HDL با ضعف، کاهش قدرت عضلانی و فعالیت های جسمی کمتر در ارتباط است.

بنابراین با افزایش سن نیاز به کلسترول HDL بیشتری دارید. یک روش ساده برای دریافت آن وجود دارد، فعالیت جسمی خود را افزایش دهید و چای بنوشید.

برای داشتن HDL سالمتر چای بنوشید

بررسی هایی که به تازگی در دانشگاه Pennsylvania انجام شد نشان داد که نوشیدن چای می تواند کلسترول HDL کم شده ناشی از افزایش سن را جبران کند.

در این پژوهش 80 هزار نفر به مدت 6 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در انتها محققان دریافتند افرادی که بیشتر چای می نوشند، با بالا رفتن سن کلسترول HDL کمتری از دست می دهند.

میزان کلسترول خوب در این افراد به اندازه ای بود که تا 8 درصد خطر بروز بیماری قلبی را در آنها کاهش می داد.

ارتباط بین نوشیدن چای و کلسترول خوب هم در زنان و هم در مردان و در تمام سنین مشاهده شد، اما این ارتباط در مردان و افراد بالای 60 سال بیشتر بود.
بنابراین اگر می خواهید میزان کلسترول خوب خون خود را به میزان مناسبی حفظ کنید، به میزان مناسبی چای بنوشید.

بهترین چای برای حفظ میزان کلسترول

اما بعد از تمام این صحبت ها این سوال مطرح می شود که آیا هر چایی برای حفظ میزان کلسترول خوب خون موثر است یا باید چای خاصی نوشید؟

در تحقیق انجام شده هم چای سیاه و هم چای سبز سرعت از بین رفتن کلسترول خوب خون کاهش می دادند. محققان معتقدند این ویژگی چای مربوط می شود به آنتی اکسیدان هایی که در چای سیاه و چای سبز وجود دارد. این دو چای حاوی دو آنتی اکسیدان به نام های پلی فنول polyphenol و کاتچین catechin هستند که با التهاب مبارزه می کنند.

اما محققان معتقدند که چای سبز موثرتر از چای سیاه است. بنابراین اگر هر دو نوع چای را دوست دارید، بهتر است چای سبز را بیشتر از چای سیاه بنوشید. با این حال اگر چای سیاه را ترجیح می دهید، از آن به میزان کافی بنوشید چرا که این نوشیدنی به بهبود سطح کلسترول و سلامت قلب کمک می کند.

البته اگر زیاد طرفدار نوشیدن چای نیستید، روش های دیگری برای بهبود سطح کلسترول خوب یا HDL وجود دارد. خوردن تخم مرغ و بادامدر این مسیر موثر هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ