با مصرف کرفس این بیماری های شایع را از خود دور کنید!

atoosamirzavandi
کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری به شمار می رود.

کرفس گیاهی سرشار از ویتامین C می باشد. کرفس خواص درمانی بسیاری دارد. امروزه بیماری های قلبی، کلیه، کبد و پوستی همه گیر شده و افراد زیادی را درگیر خود کرده. در این مقاله بیشتر با خواص کرفس آشنا شوید.

 

سرشار از ویتامین ث
کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.

 رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. بنابراین مصرف ویتامین ث در سلامت قلب تاثیرگذار است و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان دور نگه می دارد.


کاهش فشار خون
اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می کند. در واقع کرفس ترکیبی را در خود جای داده که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد شوند. وقتی داخل سرخرگ ها فضای بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون است.

 

پیشگیری از یبوست
کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری به شمار می رود. بنابراین به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس بخورند.


آرامش اعصاب
اگر مدام عصبی هستید و به قرص های آرامش بخش پناه می برید بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.


کاهش وزن
اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.

 

مرطوب کننده طبیعی پوست

نوشیدن روزانه آب کرفس به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست  را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود.

 

جوان سازی پوست صورت

آب کرفس دارای مقادیر بالایی ویتامین های A، B، C، K، نیاسین و فولات می باشد که در تولید کلاژن و تغذیه پوست نقش دارد در نتیجه از چین و چروک پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

 

روشن کننده طبیعی پوست

کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم موجود در آب کرفس به عنوان روشن کننده طبیعی پوست صورت شناخته می شوند.

 

تقویت و افزایش رشد مو

آب کرفس دارای مقادیر بالایی آب و ویتامین A است که موها را هیدراته کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، اگر می خواهید موهای سالم و پرپشت داشته باشید هر روز آب کرفس بنوشید.

 

کلیه و سنگ کلیه

از آنجا که کرفس به کاهش اسید اوریک کمک می کند و باعث تولید ادرار می شود، برای مبارزه با عفونت های اداری مفید بوده و به درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک می کند.

 

کبد و کبد چرب

کرفس عملکرد آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد و برای پیشگیری و درمان کبد چرب نیز مفید می باشد.

 

خواص عرق کرفس

عرق کرفس که بیشتر از دانه های کرفس به دست می آید برای درمان فشار خون بالا، درمان نقرس، فیبرومیالژیا، نفخ و معده درد، روماتیسم و درمان بی خوابی و اضطراب و استرس مفید می باشد.

 

عوارض و مضرات کرفس

کرفس ممکن است در بعضی افراد باعث ایحاد آلرژی شود، حسایت هب کرفس با علائمی همچون جوش، خارش پوست، تنگی نفس، درد قفسه ی سینه، ورم لب ها و زبان مشخص می شود

زیاده روی در مصرف کرفس و آب کرفس به دلیل مقادیر بالای فیبر باعث اسهال می شود

مصرف زیاد کرفس در زنان باردار می تواند باعث انقباض رحم و در نتیجه سقط جنین شود

آیا میدانید کرفس چه تاثیری روی بدن دارد؟

چطوربا آب کرفس چربی های زائد بدن را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ