مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟

parya
اگر به دلیل تبلیغات افرادی که مسواک برقی دارند، شما هم راغب شده اید که از مسواک برقی استفاده کنید، ولی نمی دانید که مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی، با ما همراه باشید.

در سالهای اخیر بازار استفاده از مسواک برقی داغ شده است و کم کم کاربران مسواک معمولی رو به کاهش است. در این بین هر فردی نظری دارد و عده ای مسواک برقی را میپسندند و عده ای دیگرهمچنان معتقد به استفاده از مسواک معمولی هستند. اینکه مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی سوالی است که پاسخ آن را می توانید در این قسمت از الودکتر بخوانید.

مطالعات نشان می دهد که مسواک برقی نسبت به نوع معمولی آن برتری در زمینه برداشت پلاک و حفظ بهداشت دندان نداشته مگر برای افرادی مانند بیماران ذهنی یا حرکتی، کودکان زیر 6 سال و برخی سالمندان که در شرایط خاص قرار دارند.

مسواک برقی برای اولین بار در سال 1939 اختراع شد و از آن زمان تاکنون در تبلیغات تجاری، گاهی بیش از اندازه درخصوص قابلیت بالای مسواک های برقی در حفظ بهداشت دندان ها و برداشتن پلاک ها از روی آنها مبالغه و بزرگ‌نمایی می شود.

عضو انجمن پریودنتولوژی ایران  در این باره گفت: مسواک برقی در برخی موارد سبب بهبود سلامت دهان و دندان به ویژه در بیماران بستری، سالمندانی که برای بهداشت دندان ها به پرستار نیاز دارند، بیماران دارای دستگاه های ثابت ارتودنسی و بیماران ناتوان ذهنی و جسمی می شود.

دکتر شبنم آقایان ادامه داد: افرادی که تمایل به استفاده از مسواک برقی دارند، باید نسبت به نحوه صحیح استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشند تا سبب آسیب به بافت لثه ها نشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ