عادت های بدی که به پوست و مو آسیب می زنند

mousavi
برخی عادت های روزانه بدون اینکه بدانید به مو و ناخن های شما آسیب می زنند. در ادامه به برخی از این عادت ها اشاره می کنیم.

بسیاری از مشکلاتی که برایمو و ناخن ما پیش میآید، ناشی از عادتهای روزانه ماست. در ادامه مطلب به برخی از این عادتها اشاره میکنیم:

 

استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی موها

اگرچه از وسایلی مانند سشوار و اتوی مو در ظاهر برای داشتن موهایی بهتر استفاده میشود، اما حقیقت آن است که حرارت این وسایل، به موها صدمه وارد میکند.

 

ابزارهای حرارتی باعث خشکی و شکنندگی موها میشود. سشوار به ویژه تأثیر مخربی برموهای خط پیشانی دارد و اتو ودستگاه فرکننده مو انتهای موها را نازک میکند.کارشناسان توصیه میکنند قبل از استفاده از این وسایل حرارتی، از محافظهای حرارتی مو استفاده و دمای سشوار را در کمترین درجه تنظیم کنید.

 

استفاده از صابونها و شویندههای قوی

بعضی از صابونهای قوی حاوی PH قلیایی است که به لایه بیرونی پوست و ناخنها صدمه میزند. بنابراین باید از صابونهای ملایم استفاده کنید. در زمان انتخاب شامپو نیز دقت داشته باشید که حاوی سولفات نباشد چون این ماده چربی طبیعی موها را از بین میبرد. همچنین با استفاده از این نوع شامپوها رنگ موهای رنگ شده از بین میرود یا تغییرمیکند.

 

شنا در استخر

کلر نه تنها رنگ موها را تغییر میدهد -به ویژه اگر بلوند باشد- بلکه موها را بسیار خشک میکند. برای مقابله با اثر کلر، قبل از شنا، از ماسک یا نرمکننده مو استفاده کنید.

 

این محصولات میان موها و مواد شیمیایی یک مانع ایجاد میکند و درعین حال، موها را مرطوب و از آنها در برابر خشکی ناشی از آب استخر و نور خورشید محافظت میکند.

 

استفاده نکردن از دستکش هنگام نظافت خانه

هر زمان که قصد دارید خانه را تمیز کنید، به خاطر داشته باشید که از دستها و ناخنهایتان به خوبی مراقبت کنید. شویندههای خانگی ناخنها را خشک و شکننده میکند. با استفاده از دستکش میتوانید از آسیب ناخنها جلوگیری کنید.

 

دم اسبی بستن مداوم موها

شینیون کردن یا دم اسبی بستن مداوم موها باعث شکستن آنها میشود. اگر در زمان ورزش کردن مجبور هستید موهایتان را دم اسبی ببندید ازکش هایی استفاده کنید که جنس نرمتری دارد و شکستن موها را به حداقل میرساند. 

 

باغبانی

اگرچه باغبانی و رسیدگی به گلها و گیاهان کار آرامش بخشی است، اما میتواند تأثیر مخربی برناخنها داشته باشد. علاوه براین که با این کار دستها و ناخنهایتان (و بقیه بدن) را در معرض نور خورشید و آسیبهای ناشی از آن قرار میدهید، ممکن است از طریق خاک به عفونت قارچی مبتلا شوید. در هنگام باغبانی حتما از دستکشهای مخصوص استفاده کنید.

 

ضربه زدن با ناخنها

ضربه زدن با ناخنها یک عادت عصبی است که میتواند باعث تضعیف ناخنها شود. این موضوع شامل تایپ کردن با تلفنهای همراه هم میشود. اگر نمیتوانید این عادت را ترک کنید یا استفاده زیاد از تلفن همراه را کنار بگذارید یا از تاپ کوتهای شفاف و محکمکننده ناخن استفاده کنید.

 

اگرچه احتمالا تصور میکنید کوتیکول ناخنهایتان ظاهر خوبی ندارد، اما نباید آن را بردارید. وظیفه اصلی پوست دوربستر ناخن، محافظت از ناخن است.

راهکارهایی برای تقویت و رسیدگی به ناخن ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ