۷ گیاه دارویی برای درمان سوزش معده

pegiu
با این گیاهان دارویی سوزش معده خورد را درمان کنید.ادامه مطلب را بخوانید

گیهان دارویی مناسب سوزش معده

 

اغلب اوقات، بازگشت اسید معده باعث به وجود آمدن مزه‌ای ناخوشایند در دهان می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که اسید معده بیش از حد تولید شود و به سمت مری برود که باعث بروز یک مزه بد در دهان و همچنین احساس سوزش در معده می‌شود.

 

اگر از این مشکل رنج می‌برید و می‌خواهید از دست آن خلاص شوید، بهتر است به لیستی از داروهای گیاهی که برای شما فراهم کرده‌ایم، نگاهی بیندازید. این گیاهان نه تنها مشکل شما را حل می‌کنند، بلکه در برخی موارد حتی از به وجود آمدن چنین مشکلاتی پیشگیری می‌کنند. با این حال به شدت توصیه می‌شود قبل از به‌کارگیری هر یک از روش‌های زیر با پزشک خود مشورت کنید.

۱خزه ایرلندی
خزه ایرلندی، نوعی جلبک قرمز رنگ است که در مناطق ساحلی اقیانوس اطلس در اروپا و شمال آمریکا یافت می‌شود. این جلبک شامل کاراگینان، یک پلی ساکارید مهم است که از لعاب ضخیمی تشکیل شده و بیماری‌های گوارشی را درمان می‌کند.

۲بادرنجبویه
بادرنجبویه عضو مشهوری از خانواده گیاهان نعناع است که به دلیل خواص آرامش‌بخشش معروف است. این گیاه در درمان بیماری‌های مختلف گوارشی مانند گاز معده، سوء هاضمه، بازگشت اسید، سوزش سر دل، شکم درد و غیره موثر است.
این گیاه علاوه بر درمان مشکلات گوارشی باعث بهبود اشتها نیز می‌شود. برای درمان مشکل سوزش معده با این گیاه تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزانه ۳ بار بعد از هر وعده غذایی یک کپسول ۳۰۰ یا ۵۰۰ میلی گرمی از این گیاه را مصرف کنید.

۳زنجبیل
زنجبیل حاوی ترکیباتی است که اثری آرام‌بخش و تسکین دهنده در دستگاه گوارش دارند. زنجبیل در درمان اختلالات شایع گوارشی مانند سوء هاضمه، بازگشت اسید و سوزش سر دل بسیار مفید است. زنجبیل اسیدیته معده را کاهش می‌دهد و مانع برگشت اسید در مری می‌شود.
زنجبیل باعث تحریک و ترشح بزاق داخل دهان و مری می‌شود که اثر تسکین دهنده‌ای را فراهم آورده و فرد را از شر سوزش سر دل خلاص می‌کند. این گیاه نباید توسط افراد کمتر از ۲ سال و همچنین افرادی که سنگ صفرا دارند، مصرف شود. بقیه افراد می‌توانند از این گیاه، ۲ تا ۴ گرم در روز به صورت عصاره یا چای استفاده کنند.

۴شوید 
شوید حاوی مقدار زیادی آنتول است. آنتول روغنی است که علاوه بر آنتی باکتری بودن، باعث هضم راحت‌تر غذا می‌شود و از تولید اسید اضافی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شوید برای مادرانی که به فرزندشان شیر می‌دهند، توصیه می‌شود.

۵بابونه 
بابونه مطمئناً یکی از بهترین درمان‌های گیاهی برای مشکلات بازگشت اسید و سوزش معده است.
بابونه به طور طبیعی ضد اسپاسم است. این گیاه حاوی عناصر فعالی است که سبب راحتی در هضم و همچنین جلوگیری از ورم روده هنگام عبور غذا می‌شود. یکی از مواد موجود در بابونه، آزولنه است که سوزش معده را رفع می‌کند و به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری، تأثیر درمانی خوبی در سیستم گوارش دارد.

۶پوست درخت نارون 
عطاران معمولاً پوست درخت نارون را برای بیمارانی که از مشکلات شدید گوارشی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند. این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی نیز بسیار مفید است. پوست درخت نارون حالت لغزنده‌ای دارد که لعاب آن سبب جلوگیری از سوزش ناشی از اسید معده و اسید هیدروکلریک در مسیر‌های دستگاه گوارشی می‌شود. این لعاب همانند بزاق عمل می‌کند و لایه‌ای محافظ بر روی دیواره مری تشکیل می‌دهد که باعث می‌شود فرد مصرف کننده از سوزش معده در امان بماند. با این حال، قبل از شروع خود درمانی و مصرف آن با یک متخصص مشورت کنید.

۷رازیانه 
رازیانه توسط بسیاری از آشپزها برای پخت غذا و تهیه سالاد استفاده می‌شود. این گیاه دارویی عطر خاصی دارد و خوشبو است. به همین دلیل سبب افزایش اشتها می‌شود. این گیاه گل‌های جذاب زرد رنگی دارد که شبیه چتر هستند و به صورت گروهی رشد می‌کنند.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ