بعد از خوردن فلفل تند، آب نخورید!

parya
اگر فکر میکنید بعد از خوردن فلفل تند اگر آب بخورید، سوزش دهانتان برطرف می شود اشتباه می کنید.

حتما برایتان پیش آمده که فلفل تند بخورید و دهانتان بسوزد و برای رفع سوزش بلافاصله پس از آن آب بنوشید. اما این کار اشتباهی می باشد و سوزش دهانتان بیشتر می شود. پس بعد از خوردن فلفل تند، آب نخورید.

هیچگاه برای از بین بردن سوزش دهانتان از آب استفاده نکنید. آب، نه تنها تندی را رفع نمیکند که آن را در تمامی سطح دهان شما پخش میکند. بهترست نان بخورید

فلفل و بهبود گردش خون

غذاهای تند همچنین به بهبود گردش خون در بدن کمک بسیاری می‌‌کنند. وقتی شما فلفل یا یک غذای تند می‌‌خورید، دمای بدن‌تان افزایش می‌‌یابد. در نتیجه سرعت گردش خون بیشتر می‌‌شود و قلبتان تند‌تر می‌‌زند. همچنین با توجه به اینکه فلفل دارای ویتامین A و C است، با خوردن آن، دیواره رگ‌ها مقاومت بیشتری پیدا می‌‌کنند.

فلفل؛ ضد سرطان

مطالعات بسیاری نشان می‌‌دهند که با مصرف فلفل و غذاهای تند می‌‌توان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داد. کاپسایسین سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌‌دهد و گاه باعث نابود شدن سلول سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول‌های اطراف می‌‌شود. در برخی کشورها که مصرف فلفل و غذاهای تند در آنها زیاد است، مانند هند و مکزیک، نرخ ابتلا به سرطان بسیار کمتر است.

فلفل و بهبود هضم غذا

فلفل به هضم غذا کمک می‌‌کند زیرا باعث افزایش ترشحات هیدروکلریک معده می‌‌شود. در نتیجه خون بیشتری اطراف معده جمع می‌‌شود و روند هضم غذا تسهیل پیدا می‌‌کند. کاپسایسین همچنین برخی میکروب‌ها را در معده از بین می‌‌برد. در نتیجه می‌‌تواند به  رفع مشکلات معده کمک کند. اما توجه داشته باشید که اگر بعد از خوردن فلفل احساس سوزش معده به شما دست داد، حتما این مسئله را با پزشک در میان بگذارید. معمولا در چنین مواردی داروهایی تجویز می‌‌شود که اسید معده را خنثی می‌‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ