تق تق زانو در جوانی را جدی بگیرید!

parya
آیا در سنین جوانی به سر می برید و هنگام نشست و برخاست و یا خم و راست کردن زانو، صدای زانو را می شنوید؟ هشدار باشید و تق تق زانو در جوانی را جدی بگیرید!

به دلیل عادات نادرست روزانه و همچنین تغذیه ی نامناسب، مفاصل جوانان در معرض آسیب های جدی می باشد. یکی از قسمت های مهم بدن زانو می باشد که بیشتر از سایر نقاط می تواند خطرساز باشد. حتما از اطرافیان خود بسیار شنیده اید که می گویند زانویشان تق تق می کند. اگر شما هم این چنین هستید به شما توصیه میکنیم که تق تق زانو در جوانی را جدی بگیرید!

تق تق زانو در جوانی

هر گونه صدا اعم از خرت، خرت، کلیک، تق تق زانو هنگام خم و راست کردن حتما اگر بدون درد باشد، می تواند یک عامل خطر و پیشگویی جهت آسیب به زانو و آرتروز زانو در آینده باشد. این حاصل تحقیقی است که به تازگی (May ۲۰۱۷) محققین دانشگاه بایلر آمریکا در تگزاس منتشر کرده اند.

این محققین پاره ای از عوامل و نشانه های اولیه احتمال ابتلا به آرتروز زانو را بررسی و مشخص کرده اند تا بموقع بتوانید از بروز آرتروز در سنین بزرگسالی و پیری جلوگیری کنید.

آنها بر روی صدای خرت، خرت زانو وتق تق زانو در جوانی تأکید کرده اند که اگه جدی گرفته نشود و حتی اگر بدون درد باشد، می تواند به آرتروز کامل در سنین بزرگسالی و ابتدای پیری منجر شود.

در این مطالعه، بیش از ۷۵ درصد از مبتلایان به آرتروز زانو در گذشته، تق تق بدون درد زانو داشته اند و از آنهایی که گاهی این صدا را در زانو دانسته اند، ظرف یک سال دو برابر بیش از افراد سالم دچار درد ناحیه زانو شده اند و کسانی که مداوم سرو صدای زانو داشته اند، سه برابر بیش از سایرین به زانو درد مبتلا شده اند.

در صورتی که شما اضافه وزن دارید، حتما در جهت کاهش آن اقدام کنید. در پژوهش دیگر که توسط محققین دانشگاه کالیفرنیا انجام گرفته، ثابت شده که اضافه وزن، مهمترین عامل آسیب به غضروف مفصل زانوست و کاهش ۵ تا ۱۰درصدی از وزن می تواند باعث کاهش احتمال آسیب به غضروف و حفظ آن و پیشگیری از آرتروز زانو شود.

درمان تق تق زانو با طب سنتی

درمان صدا دادن زانو

دلایل تق تق زانو ها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ