این علائم یعنی مسموم شده اید!

faateme1366
مسمومیت غذایی در روزهای تابستان به علت گرمی هوا و فساد سریعتر موادغذایی یک امر تقریبا رایج است. اما از کجا بدانید که نشانه هایتان یعنی مسمومیت غذایی؟ این مطلب را بخوانید. این علائم یعنی مسموم شده اید.

 

اولین علامت مسمومیت غذایی

به گزارش سایت الودکتر، درد شکمی در ناحیه زیر قفسه سینه و بالای لگن احساس می شود. در موارد مسمومیت غذایی، ارگانیسم های مضر می توانند سمومی را تولید کنند که دیواره داخلی معده و روده ها را تحریک می کنند. این شرایط می تواند به شکل گیری التهاب در معده منجر شود، که ممکن است درد در ناحیه شکم را موجب شود.افراد مبتلا به مسمومیت غذایی ممکن است گرفتگی در ناحیه شکم را نیز تجربه کنندف زیرا عضلات شکم منقبض می شوند تا حرکات طبیعی روده را به منظور خلاص شدن از شر ارگانیسم های مضر در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسریع کنند.با این وجود، درد و گرفتگی های شکمی شایع هستند و می توانند به دلایل مختلف شکل بگیرند. بر همین اساس، این علائم ممکن است به تنهایی نشانه ای از مسمومیت غذایی نباشند.افزون بر این، تمام موارد مسمویت غذایی به درد یا گرفتگی شکمی منجر نمی شوند.

 

نشانه مهم مسمومیت غذایی

اگر درجه حرارت بدن شما بالاتر از محدوده طبیعی خود، 97.6 تا 99.6 درجه فارنهایت یا 36 درجه سانتیگراد برود، تب نامیده می شود.تب ها در بسیاری از بیماری ها شایع هستند و به عنوان بخشی از محافظت طبیعی بدن شما در مقابل عفونت رخ می دهند ؛ عوامل تولید تب مانندها ،موجب افزایش دمای بدن می شوند. همچنین آنها توسط سیستم ایمنی بدن یا باکتری های عفونی که به بدن شما وارد شده اند تولید می شوند. آنها با فرستادن پیام هایی مغز شما را فریب می دهند ،تا فکر کند که بدن شما سردتر از حالت معمول است، و باعث تب می شوند این افزایش گرما، باعث افزایش سرعت کار سلول های سفید می شود، که به مبارزه به عفونت کمک می شود.

 

علامت سوم مسمومیت غذایی

در افراد مبتلا به مسمومیت غذایی، استفراغ بسیار شایع است این اتفاق می افتد زمانی که ماهیچه های شکمی و دیافراگم شما به شدت به هم متصل می شوند و شما را مجبور می کنند تا محتوای معده خود را از دهانتان بیرون آورید.این یک مکانیسم محافظتی است که وقتی بدن شما تلاش می کند از شر موجودات خطرناک یا سمی خلاص شود، این اتفاق می افتددر واقع، مسمومیت غذایی اغلب منجر به تهوع و استفراغ می شود. برای بعضی افراد اسفراغ اتفاق نمی افتد، در حالی که برای بقیه به طور متناوب استفراغ صورت می گیرد اگر بطور مداوم استفراغ می کنید و نمی توانید مایعات را در معده خود نگه دارید، باید از یک پزشک یا داروساز برای جلوگیری از کم آبی بدنتان کمک بگیرید.

 

اسهال یعنی مسموم شده اید؟

اسهال در قالب مدفوع شل و آبکی توصیف می شود که سه بار یا بیشتر طی 24 ساعت رخ می دهد. این شرایط به طور معمول نشانه ای از مسمویت غذایی است.اسهال زمانی رخ می دهد که کارایی روده برای بازجذب آب و دیگر مایعات ترشح شده طی فرایند گوارش به واسطه التهاب کاهش می یابد.همچنین، اسهال ممکن است با علائم دیگر، مانند حس نیاز به استفاده از توالت، نفخ یا گرفتگی های شکمی همراه باشد.از آنجایی که فرد مبتلا به اسهال آب بیشتری را نسبت به شرایط عادی از دست می دهد، در معرض خطر کم آبی بدن قرار می گیرد. در نتیجه، نوشیدن مایعات به منظور تامین آب مورد نیاز بدن اهمیت دارد. افزون بر آب، غذاهای مایع مانند سوپ نیز می توانند به مقابله با کم آبی بدن کمک کنند و اگر قادر به مصرف غذاهای جامد نیستید، مقداری انرژی نیز برای شما تامین کنند.برای بررسی این که با کم آبی مواجه هستید یا خیر به رنگ ادرار توجه داشته باشید. در حالت عادی رنگ ادرار باید زرد کمرنگ یا شفاف باشد. رنگ تیره یا زرد پررنگ ادرار ممکن است نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

 

علامتی که نشانه مسمومیت غذایی است

ضعف و خستگی از دیگر نشانه های شایع مسمومیت غذایی هستند. این علائم به واسطه انتشار پیام رسان های شیمیایی به نام سیتوکین ها شکل می گیرند.افزون بر این، کاهش میزان غذای مصرفی به واسطه کاهش اشتها ممکن است موجب احساس خستگی در فرد بیمار شود.

ضعف و خستگی هر دو از علائم رفتار بیماری هستند، که به بدن در استراحت و اولویت بندی بهتر کمک می کند.

آنها می توانند از علائم بیماری های دیگر نیز باشند. در نتیجه، زمانی که با ضعف و خستگی مواجه هستید، بهترین کار گوش دادن به بدن و استراحت کردن است.

 

این قرص متداول مسمومیت می آورد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ