درمان سیاتیک با کوهان شتر

atoosamirzavandi
گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن می‌ باشد.

روغن کوهان شتر در طب سنتی برای درمان درد های موضعی و مفصلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله ضمن آشنایی با گوشت شتر، در مورد روغن کوهان شتر و درمان سیاتیک اطلاعات کسب کنید.

 

گوشت شتر

گوشت شتر دارای طبع گرم و مزه آن شیرین است.

گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن می‌ باشد. این گوشت حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است. همچنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هرچه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد.

گوشت شتر از جهت ترکیب شیمیایی با گوشت سایر دام‌ های اهلی تفاوت دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین کمتری برخوردار است و از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است. این گوشت در مقایسه با سایر گوشت ‌ها از سدیم بیشتری برخوردار است، اما میزان پتاسیم آن کمتر است و در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند از لحاظ درجه PH بسیار متفاوت می ‌باشد، در نتیجه برای عملیات فرآوری گوشت بسیار مناسب است.

گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو میزان کمتری چربی، پروتئین و خاکستر دارد. پروتئین‌ های گوشت شتر فاقد اسیدهای آمینه ضروری نظیر تریپتوفان، والین، لوسین و ایزولوسین و همچنین اسیدآمینه نیمه ‌ضروری هیستیدین به مقدار کافی می ‌باشند. همچنین گوشت شتر در مقایسه با گوشت سایر دام‌ های اهلی دارای سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است که این امر با متابولیسم آب در بدن دام ارتباط مستقیمی دارد و باید افزود که نسبت کلسیم فقط در عضلات ران زیاد است، اما نسبت آهن و روی در گوشت شتر کمتر از میزان آن در گوشت دام‌ های اهلی دیگر است.

گوشت شترهای جوان که سن آن ها بین یک تا سه سال است، نرم‌ تر و خوش طعم ‌تر از گوشت شترهای بزرگسال است که معمولاً گوشتی سفت و دیر هضم دارند. هرچه سن حیوان بیشتر و بیشتر شود، از میزان نرمی گوشت کاسته می ‌شود، از این ‌رو پیشنهاد می ‌شود شترهای یکساله برای مصرف گوشت ذبح شوند. گوشت شترهای کم سن و سال از جهت مزه، طعم و نرمی شبیه گوشت گاو است.

 

فواید مصرف روغن کوهان شتر:

روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود .

این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد.

مسکن و معالج دردهای مفصلی ، آرتروز،رماتیسم ،سیاتیک ،گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدگی مفید برای کاستن دردهای استخوان،مفاصل،آرتروز و روماتیسم.
۱روغن را صبح و شب در محل درد بمالید و ۵ دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب بدن شود.
۲اگر در محل درد مو باشد آنرا بتراشید.
۳برای بار اول محل درد را با پارچه زبر مالش دهید تاپوست قرمز شود سپس روغن را بمالید.
۴دارو را مقداری مصرف کنید که در یک هفته تمام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
این چنانچه با مقداری پودر زنجفیل مخلوط و روزی دو بار ، هر بار پنج دقیقه ، روی مفاصل دردناک ماساژ داده شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

ساختمان اﺻﻠﯽ کوهان شتر از ﺑﺎﻓتهای ﭼﺮﺑﯽ و ﻓﻴﺒﺮی تشکیل ﮔﺮدﻳﺪﻩ است. اﻏﻠﺐ کوهان را ﻣﺨﺰن ﺁب نامیده‌اند ﭼﻮن ﺑﺮ اثر اﮐﺴﻴﺪاسیون ﻳﮏ ﮔﺮم ﭼﺮﺑﯽ ۷/۱ ﮔﺮم ﺁب تولید می‌شود.

ﻣﻘﺪار اﮐﺴﻴﮋن ﻻزم ﺑﺮای اﮐﺴﻴﺪاسیون ﭼﺮﺑﯽ از هوای تنفسی اﺧﺬ ﻣﯽﮔﺮدد. ﺑﻪ هر ﺟﻬﺖ کوهان ﻣﻨﺒﻊ انرژی شتر را تشکیل می‌دهد ﭼﻮن ﭼﺮﺑﯽ نسبت ﺑﻪ سایر ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﯽ انرژی ﺑﻴﺸﺘﺮی تولید ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

مکانیزمی که در ساختار کوهان شتر قرار دارد بسیار پیچیده می‌باشد و یکی از اسرار دنیای خلقت محسوب می‌شود. از زمان بسیار گذشته حکیمان و اطبای بسیاری بر روی این ماده ارزشمند تحقیق داشتند و در مصارف گوناگون استفاده می نمودند و امروزه به عنوان ماده اولیه در صنایع داروسازی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با فرآوری این چربی ساخته شده است که با مالش این روغن بر روی محل درد نتایج بسیار خوبی در برطرف شدن درد حاصل می شود.

 درمان درد زانو و مفاصل تسکین دردهای آرتروز و شکستگی استخوان رفع بواسیر و خونریزی و شقاق برطرف کننده ترک های شدید دست و پا رفع گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدگی در خصوص استفاده از این محصول، تا به حال هیچ گونه عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است و محدودیتی برای مصرف در دوران بارداری و شیر دهی وجود ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ