قوی ترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب

parya
برای داشتن اعصابی آرام، همیشه نیاز نیست که سراغ داروهای عجیب و غریب بروید و خود را به آن ها عادت دهید بلکه با دمنوش های گیاهیی می توانید آرامش اعصاب را بازگردانید. اگر نمی دانید قوی ترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب کدام ها هستند، ما آن ها را دراینجا به شما معرفی میکنیم.

با افزایش مشکلات، فکر و خیال افراد جامعه هم بیشتر شده و در نتیجه آرامش اعصاب آن ها هم دچار اختلال می شود. در این مواقع به جای استفاده از قرص های آرام بخش مصرف دمنوش های آرام بخش توصیه می شود. به همین دلیل در این قسمت از الو دکتر لیستی از قوی ترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب فراهم کرده ایم که شما را با آن ها آشنا می کنیم. 

دمنوش بادرنجبویه/بهارنارنج

برخی از مردم فکر و خیال و دغدغه زیادی دارند و این فکرها اجازه خواب آرام را به آنها نمی‌ دهد به همین دلیل دمنوش بادرنجبویه برای چنین افرادی که دچار بی‌ خوابی می‌شوند نیز توصیه می‌شود. اما بهترین ترکیبی که در تابستان از آن می توانید استفاده کنید عرق بهار نارنج به همراه گلاب است. مقدار این مواد نیز به میزان یک سوم لیوان بهار نارنج و یک سوم نیز آب و یک سوم هم گلاب استفاده شود و افراد گرم مزاج در ترکیب این مواد از شکر و افراد سرد مزاج هم از عسل استفاده کنند.
بهترین زمان مصرف این محلول 2 ساعت قبل از خواب است تا خوابی آرام داشته باشید. صمنا اگر شما در طول روز هم دچار استرس و اضطراب هستید می توانید همراه با یک قاشق مربا خوری فرنج مشک استفاده کنید.

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب خواص زیادی دارد و یکی از آنها اثر آرامش بخشی و خواب آوری اش است. شما میتوانید هر شب قبل از خواب مقداری سنبل الطیب را با گل گاوزبان دم کنید (دم کردن با قوری روی شعله یا با استفاده از قوری های مخصوص دمنوش سریع کافی شاپی) و نیم ساعت قبل از خواب میل کنید. البته مصرف بیش از حد دمنوش ها هم عوارض و خطرات خود را دارد. سعی کنید بیشتر از 1 قاشق سنبل الطیب مصرف نکنید. دمنوش ها اینگونه نیستند که اگر مثلا 5 کیلویش را بنوشید اثر بیشتری خواهد داشت. میتوانید برای خوشمزه شدنش یک عدد لیمو عمانی هم بگذارید در کنار سایر مواد دم بکشد و کمی مزه ترش به دمنوش بدهد. توصیه میشود تا جای ممکن از مصرف شکر و نبات با دمنوش خودداری کنید مگر در مواردی که پزشک توصیه کرده باشد و افت بیش از حد فشار برای فرد خطرناک باشد.

نحوه دم کردن دمنوش

گیاهان بافت سلولزی دارند که بدن انسان قادر به هضم آن نیست و باید برای استفاده از یک حلال استفاد کرد که بهترین حلال آب است. اما برای دم کردن چند روش توصیه شده است: خیساندن مواد, جوشاندن و دم کردن مواد.
دمنوش در مقایسه با جوشاند طولانی مدت مواد باعث میشود که مواد کمتری از دمنوش خارج می شود اما اصلا به این معنا نیست که روش جوشانده بر روش دمنوش برتری داشته باشد. برای مصارف روزانه دمنوش بیشتر توصیه می شود . بادرنجبویه ، به لیمو ، سنبل الطیب ، گل گاوزبان و بسیاری گیاهان دیگر باید به همین روش مصرف شوند.
ضمنا بهتر است دمنوش به صورت ولرم مصرف شود چرا که درجه حرارت بالای دمنوش می تواند احتمال ابتلا به برخی سرطان ها مثل مری و معده را افزایش دهد.

موثرترین دمنوش های گیاهی برای آرامش اعصاب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ