آیا می توان از تغییرات پوست در پیری جلوگیری نمود؟

parya
اگر به دنبال پاسخ قطعی برای این سوال هستید که آیا می توان از تغییرات پوست در پیری جلوگیری نمود؟ با ما باشید.

با افزایش سن و پیر شدن افراد، پوست هم پیر می شود. بسیاری از افراد بخصوص بانوان به دنبال روش هایی برای پیشگیری از تغییرات پوست در پیری می باشند. اما اینجا سوال پیش می آید که  آیا می توان از تغییرات پوست در پیری جلوگیری نمود؟ پاسخ سوالتان را در این مقاله می توانید مطالعه فرمایید.

آیا می توان از بروز تغییرات پوست در دوران پیری جلوگیری کرد؟

در پاسخ باید گفت خیر. پیری پوست روندی اجتناب ناپذیر است. البته همانطور که ذکر کردیم با استفاده از روش های مراقبتی می توان این فرآیند را به تأخیر انداخت و کاهش داد. البته باید توجه داشت که این مراقبت ها را باید از سنین جوانی آغاز نمود.

به عنوان  مثال، استفاده از ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ و لباس های مناسب برای زمانی که در معرض نور شدید خورشید هستیم، شستشوی روزانه پوست با محلول های مناسب و استفاده از کرم های متناسب با پوست بدن، رژیم غذایی مناسب، عدم استفاده بی رویه از فست فودها و مواد غذایی ناسالم، داشتن سبک زندگی درست و سالم، دوری از استرس و برطرف نمودن بیماری های زمینه ای که بر کیفیت پوست تاثیر دارد (از جمله بیماری های کبدی)، می تواند تا حدود زیادی تاثیر محیط بر پوست را کاهش دهد و فرآیند پیری پوست را به تأخیر اندازد.

درمان بیماری های کبدی:

همانطور که گفته شد، درمان برخی از بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های کبدی که تاثیر مستقیمی بر پوست بدن دارد می تواند برای داشتن پوستی بهتر بسیار موثر باشد. با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای بیماری های کبد و خصوصاً کبد چرب در طب نوین وجود ندارد، تاکید پزشکان برای درمان این بیماری ها اغلب بر رعایت مواردی از قبیل کاهش وزن و چربی خون و کنترل دیابت است.

پیشگیری از پیری زودرس پوست با مراقبت های شبانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ