با این ادویه قطعا از شر چربی پهلو راحت می شوید

faateme1366
از بین بردن چربی پهلو و لاغری شکم و پهلوها سختتر از دیگر اندام های بدن است. اما ادویه ای وجود دارد که خوردن آن می تواند شما را از شر چربی پهلو نجات دهد.

ادویه لاغر کننده شکم و پهلو

ادویه های لاغرکننده بسیاری وجود دارند که برخی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو مناسب ترند.در بین این ادویه ها زیره شهرت جهانی دارد . نظیر زیره می تواند خواص شگفت انگیزی را برای سلامتی داشته باشند.این بسیار عجیب است که دانه های بسیار ریز این ادویه قادر است کاهش وزن را برای افراد به ارمغان آورد.

مطالعات جدید حاکی از آن است که دانه های زیره به طور بالقوه قادر است در چربی بدن نفوذ کرده و به روشی مثبت سطح چربی های مضر در خون را کاهش دهد.

دانشمندان ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مطالعاتی را بر روی 88 زن که به اضافه وزنی مبتلا بودند انجام دادند. آنها این زنان را به دو گروه با دو رژیم غذایی متفاوت تقسیم کردند.

دسته اول 3 گرم پودر زیره را با 5 گرم ماست مخلوط کرده و به طور روزانه مصرف کردند گروه دوم نیز تنها با مصرف ماست (بدون افزودنی) مورد کنترل وزن قرار گرفتند. هر دو گروه مورد مشاوره تغذیه قرار گرفته و مصرف کالری آنها به 500 کالری کاهش یافت.

نتایج نشان داد زنانی که مصرف زیره داشتند نسبت به گروه دوم 3 پوند (4/1 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند. همچنین اعضای این گروه با توجه به زیره مصرفی، 64/14درصد، میزان چربی سوزی داشتند.

نکته مهم اینجاست که این گروه کاهش میزان کلسترول ناشتا، LDL (کلسترول بد) و کاهش تری گلیسیرید را نیز تجربه کردند. علاوه بر همه اینها در افراد مصرف کنندگان زیره کاهش میزان شاخص توده و دور کمر بسیار چشمگیر بوده است.

 

رژیم لاغری پهلو و شکم

برای صبحانه:یک واحد میوه یا آب میوه (برای تامین ویتامین) + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب (برای تامین کلسیم) مانند پنیر یا ماست + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه تان (برای تامین آب بدن).

ناهار:سبزیجات سبزرنگ + ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار + پنیر

میان وعده عصر:یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه های ریز یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

 

شام:سالاد سبزیجات + ماهی یا مرغ یا تخم مرغ + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه. میوه، جایگزین مناسبی برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری زیادی وارد بدن می کنند. توجه داشته باشید که حجم مرغ یا ماهی تان نیز نباید زیاد باشد. تا جایی که می توانید شام را سبک میل کنید اما از آن صرفنظر نکنید.

 

نکاتی برای کالری سوزی و لاغری پهلو

در اینجا به معرفی چند راه ساده و سریع، برای سوزاندن 100 کالری انرژی در روز، می پردازیم.

1- یک دستگاه قدم شمار بخرید و در روز بیشتر از 2000 بار، گام بردارید، تقریباً یک مایل ، در این صورت، 100 کالری انرژی می سوزانید.

2- هنگامی که به گردش می روید، 20 دقیقه بیشتر پیاده روی کنید.

3- 10 دقیقه در روز، آرام بدوید.

4- روزانه برای فعالیت های خانه داری، 30 دقیقه بیشتر وقت بگذارید.

5- زمانی در حدود 20 دقیقه را برای هرس کردن علف های هرز یا گلکاری در باغچه اختصاص دهید.

6- روزانه 13 دقیقه دوچرخه سواری کنید.

7- در روز 18 دقیقه پله ها را بالا و پایین بروید.

8- حدود 15 دقیقه طناب بزنید.

9- روزانه در حدود 15 دقیقه، شنا کنید.

10- روزانه در حدود 20 دقیقه، برقصید.

11- برای جمع آوری چمن های هرس شده، 20 دقیقه وقت صرف کنید.

12- ماشین تان را بشویید.

13- برای 15 دقیقه در اتاق نشیمن، به کمک یک فیلم ویدئویی ورزش، تمرین کنید.

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ