درمان سریع معده درد

faateme1366
اگر معده درد امانتان را بریده این مطلب درمان سریع معده درد را برایتان آورده است.

 

دمنوش هایی برای درمان معده درد

دمنوش لیمو: یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید. بهتر است کمی عسل نیز به آن اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر باشد.

دمنوش زنجبیل: برای درمان درد معده ناشی از سوء هاضمه بهترین گزینه است. زنجبیل را می توان به صورت مربای آن، یا میوه خشک نیز مصرف کرد. اگر از زخم معده رنج می برید بهتر است یک رژیم حاوی زنجبیل در شکل دمنوش یا مربا داشته باشید.

دمنوش بابونه: بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب است. دمنوش بابونه به آرام شدن دردهای عصبی معده و سوزش سر دل و کاهش تهوع کمک زیادی می کند.

دمنوش نعنا: منتول موجود در نعنا و برگ های آن یک مسکن طبیعی درد است.

 

میوه هایی برای درمان معده درد

موز: یکی از میوه هایی که می تواند تسکین دهنده درد معده باشد موز است. بر طبق تحقیقات طب سنتی در مجله لانست، موز می تواند در رژیم غذایی افرادی که مبتلا به مشکلات معده هستند گنجانده شود.

انار: یک درمان خانگی این است که مقداری فلفل و نمک را به دانه های انار بپاشید و بخورید. انار به کاهش درد معده کمک فراوانی می کند.

پاپایا: میوه پاپایا میوه ای است که حاوی آنزیم پاپایین است. این آنزیم به هضم غذا کمک کند. اگر خوردن این گیاه برای شما خوشایند نیست بهتر است قرص آن را از داروخانه خریداری کنید و به صورت روزانه مصرف کنید.

 

درمان معده درد با چای خانگی

اولین درمان معده درد به روش خانگی خوردن چای بابونه است. بابونه با عملکردش به‌ عنوان یک ضدالتهاب (مثلا ممکن است مخاط معده به دلیل ورم‌های مکرر ناشی از باکتری، ملتهب شده باشد)، می‌تواند درد معده را تسکین دهد و عضله‌ی بالایی مجرای گوارشی را شل و آرام کند. وقتی این عضله شل می‌شود، فشردگی‌ها و انقباضاتی که غذا را در طول سیستم گوارش پیش می‌برند، کمی راحت و آزاد شده و درد ناشی از گرفتگی‌ها و اسپاسم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

یک عدد چای کیسه‌ای بابونه یا ۱ تا ۲ قاشق چایخوری بابونه‌ی خشک شده

یک ماگ

آب داغ

کاری که باید انجام دهید:آب جوش را روی چای کیسه‌ای بریزید و سر ماگ را بگذارید، اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. اگر از بابونه‌ی خشک استفاده می‌کنید، ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن را درون ماگ ریخته و روی آن آب جوش بریزید. درپوش ماگ را بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. آرام آرام بنوشید.

 

گرما، درمانی برای معده درد

 لازم نیست کمپرس‌تان داغ باشد، کافیست گرم باشد و احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از یک بطری آب گرم برای این کار استفاده کنید. گرما کمک می‌کند تا عضلات، شل و آرام شوند، بنابراین اگر دچار قولنج معده شدید، کمی گرما می‌تواند کمک زیادی به تسکین درد و ناراحتی‌تان بکند. همچنین می‌توانید زیر پتوی برقی‌تان بروید و استراحت کنید تا علائم‌تان برطرف شود. گرما باعث می‌شود هر گونه درد و انقباض از شما دور شده و به شما کمک می‌کند عضلات‌تان ریلکس شده و احساس تهوع‌تان کاهش یابد. طولانی‌اش نکنید چون ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانید.

چیزهایی که نیاز دارید:

یک کیسه آب گرم، بطری آب گرم و یا چیزی شبیه این‌ها

یک جای گرم و راحت برای دراز کشیدن

کاری که باید انجام دهید:جایی برای دراز کشیدن پیدا کنید و کیسه‌ی آب گرم را روی شکم‌تان بگذارید. دمای آن نباید اذیت‌تان کند اما گرمایش را احساس کنید. دست کم ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید؛ تا هر وقت که فکر می‌کنید لازم است این کار را تکرار کنید و اگر لازم بود کیسه را مجددا گرم کنید.

 

آسپرین و معده درد

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد آسپیرین پوشش معده را آسیب رسانده و باعث خونریزی آن می‌شود. اگر برای رفع سرماخوردگی یا سردرد دو سه روز آسپیرین می‌خورید، اشکالی ندارد، ولی اگر بیش از سه ماه خورده‌اید، ممکن است دچار گرفتاری شوید. در این مورد، پزشک می‌تواند داروی دیگری جایگزین آن کند. سیگار نکشید. نیکوتین سیگار پوشش معده را آسیب رسانده و زخم آن را تشدید می‌کند.

 

درمان سریع ریفلاکس معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ