راه قطعی داشتن موهای پرپشت

faateme1366
داشتن موهای پرپشت یکی از المان های زیبایی است که هرکسی ممکن است آن را نداشته باشد. در این مطلب راه قطعی داشتن موهای پرپشت را به شما می گوییم.

روغن هایی برای داشتن موهای پرپشت و زیبا

به گزارش سایت الودکتر، روغن دانه انار حاوی اسید پونیسیک است و به همین دلیل، تارهای شل و ول و آویزان مو را جان می بخشد و دوباره سازی می کند. می توانید این روغن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب رقیق تری به دست آید و بتوانید از فواید هر دو روغن، بهره مند شوید.

 آهن، کلسیم و ویتامین B موجود در روغن رزماری، آن را به معجونی فوق العاده تبدیل کرده که به شفافیت، جوانی، پرپشتی و رنگ مو کمک می کند. این روغن، قابل تلفیق با هر نوع روغن دیگر است و پیازمو را تحریک می نماید.

روغن بادام شیرین هم مانند سایر دانه های روغنی حاوی ویتامین های A، B و E است. روغن بادام شیرین موخوره را ترمیم می کند، جریان خون را در پوسته سر تنظیم می نماید و به همین دلیل، موجب پرپشتی موها می شود و موها را شفاف و براق می کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن، محافظ موها در مقابل اشعه فرابنفش هستند.

 روغن آواکادو سرشار از انواع پروتئین و اسیدهای آمینه است و ویتامین های A، D و E در سطوح بالایی در آن یافت می شوند. پروتئین های موجود در این روغن، شکاف های بشره مو را پرمی کنند و به این ترتیب، موها قوی و محکم می شوند و در آینده دچار موخوره یا ریزش نخواهند شد.

روغن زیتون به طراوت موها کمک می کند و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن، موجب تقویت موها می شود و آنها را خوش حالت و براق می کند. روغن زیتون سنگین است و به همین دلیل، در مورد موهای پرپشت و خشن بهتر جواب می دهد.

 

داشتن موهای پرپشت و خواب و خوراک

تغذیه نقش بسیار مهمی را در رشد و تقویت مو ها دارد و در صورتیکه تغذیه شما مناسب نباشد ، مراقبتها و استفاده از داروها و تقویت کننده های مو تاثیری نخواهند داشت. از آنجاییکه بخش عظیم مو را پروتئین تشکیل میدهد وجود مقادیر کافی از پروتئین در رژیم غذایی بسیار مهم و لازم است به همین دلیل حتما حتما در برنامه غذایی خود مواد پروتئینی کافی را جای دهید. طبق مطالعات انجام شده مصرف میزان کمتر از 7 درصد کالری پروتین در روز باعث ضعیف شدن موها و تغییر در رنگدانه های مو میشود. پروتئین را میتوانید با مصرف موادی مثل لبنیات ، گوشتهای سفید و قرمز مثل ماهی ، میگو ، گوشت گوسفند و گوساله ، حبوبات ، سویا ، تخم مرغ ، آجیل و … به بدنتان برسانید. همچنین رشد موها به چربی نیز به مقدار کافی احتیاج دارد ، بدین منظور سعی کنید امگا 3 را در برنامه غذایی خود قرار دهید. چربی مانع از خشک شدن ساقه های مو میشود و حدودا 3 درصد مو از لیپید تشکیل شده و کمبود آن باعث بروز مشکلاتی همچون خشکی ، شکنندگی ، شوره و پوسته سر شود. امگا 3 را میتوانید از طریق مصرف شاهدانه ، سویا ، گردو ، تخم کدو ، غلات سبوس دار ، تخم مرغ ، غزل آلا و میگو  به بدنتان برسانید. روزانه حداقل ۸-۷ ساعت بخوابید تا موهایتان سریع‌تر رشد کند. عواملی مثل کمبود خواب و استرس معمولا با ریزش مو در ارتباط هستند. موقع خوابیدن از بالش‌های سیلک یا ساتنی استفاده کنید، زیرا کمتر موها را دچار گره‌خوردگی می‌کند. علاوه‌بر اینها، مرتب ورزش کنید، تا گردش‌خون و متابولیسم بدنتان تنظیم شود. موقع شنا کردن حتما از کلاه شنا استفاده کنید تا کلر آب استخر آسیب کمتری به موهایتان وارد کند.

 

معجزه برای داشتن موهای پرپشت

هر نوع مویی که دارید، از مصرف روغن سبوس برنج و روغن شاهدانه غافل نشوید. سبوس برنج حاوی ویتامین E است و به همین دلیل، بشره مو را تقویت و از خردشدن مو و شکستن آن جلوگیری می کند. این روغن بو ندارد و شما بدون کوچک ترین نگرانی می توانید آن را به پوست سر و موهایتان بمالید. روغن شاهدانه هم سرشار از اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا3، پروتئین و مواد معدنی است که به تقویت و زیبایی موهایتان کمک شایان توجهی می کنند.

ساده ترین راه رنگ کردن مو با دارچین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ