سریع ترین راه درمان جوش

faateme1366
اگر جوش زده اید و می خواهید هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید این مطلب را بخوانید.

 

درمان سریع جوش

به گزارش سایت الودکتر، اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه‌ی استفاده: یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.

چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

 

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

نحوه‌ی استفاده: یک اپلیکاتور پنبه‌ای استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و روی پوست بمالید و پوست را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به حال خود بگذارید و بعد از آن با آب گرم بشویید.

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

 

راهکارهایی برای از بین بردن جوش

1 – با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می‌توانید به سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید.

 

2 – همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

 

3 – عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.

 

4 – روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.

مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

 

روغن زیتون برای درمان جوش

مطالعات اخیر روی روغن زیتون نشان می دهد این روغن حاوی  آنتی اکسیدان هایی است که می تواند التهاب همراه با اگزما را کاهش دهد، روغن زیتون پایه و اساس بسیاری از مرطوب کننده ها است.

بررسی ها نشان می دهند، هنگامی که به تنهایی استفاده می شود،به دلیل فاقد مواد محرک شیمیایی که ممکن است در کرم فروشگاه پیدا کنید می تواند  چین و چروک و لکه های قهوه ای پوست را کاهش دهد.

گفتنی است،ابتدا صورت تان را با آب نم دار کنید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس کف دست تان مقدار کمی شکر بریزید و بعد این شکر را روی روغن زیتونی که روی صورت تان وجود دارد، بمالید. تمام قسمت های پوست تان را با شکر آرام آرام ماساژ دهید. این عمل باعث می شود که سلول های مرده روی سطح پوست شما از بین برود و در نتیجه پوست صورت دارای درخششی طبیعی و سالم شود.

روغن زیتون می تواند جوش های التهابی صورت را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد و به پوست های خشک کمک می کند تا دچار کم آبی و چین و چروک نشوند.

 

از بین بردن قرمزی جوش

1 – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌ کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

 

2 – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌ پاک‌ کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

 

3 – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضد آکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

 

4 – قطره ضد قرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قرمزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضد آکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ