برنج خورها جوش جوشی می شوند!

atoosamirzavandi
خوراکی‌هایی که روی میز کارتان خودنمایی می‌کنند، غذاهایی که هر روز در سفره می‌چینید و موادغذایی که کابینت‌های خانه‌تان را پُر کرده، دلیل اصلی پیداشدن آکنه روی پوست شما هستند.

با گذشتن از سن بلوغ و از بین رفتن تغییرات هورمونی وجود جوش ها به عادات غذایی و استرس مربوط می شوند. در این مقاله به بررسی غذاها و خوراکی هایی که باعث ایجاد جوش می شوند، پرداخته ایم.

 

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

 

عادات غذایی که باعث جوش می شوند

خوراکی‌هایی که روی میز کارتان خودنمایی می‌کنند، غذاهایی که هر روز در سفره می‌چینید و موادغذایی که کابینت‌های خانه‌تان را پُر کرده، دلیل اصلی پیداشدن آکنه روی پوست شما هستند.

  

اگر گرمای تابستان، با رژیم غذایی شما هم‌دست‌شده و آکنه‌های روی پوست صورت و بدنتان را چند برابر کرده، به این توصیه‌ها عمل کنید. شما با ایجاد تغییراتی در الگوی تغذیه‌تان، می‌توانید بدن خود را پاک‌سازی کرده و از بروز آکنه‌های تازه جلوگیری کنید.

  

نان به‌خصوص نان سفید و شیرینی‌هایی که با آرد سفید درست می‌شوند، شما را جوش‌جوشی می‌کند. محققان می‌گویند، مصرف موادغذایی حاوی گلوتن و مصرف آرد سفید، آکنه را روی پوست شما سبز می‌کند. در بسیاری مواقع، آکنه حاصل واکنشی است که بدن شما به ماده غذایی خاصی نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است تا مدتی خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید را روی کاغذ فهرست کرده و با مقایسه موادغذایی که در روزهای مختلف مصرف کرده‌اید، دلیل جوش‌زدن پوستتان را پیدا کنید. موادغذایی قندی، درست مانند کربوهیدرات‌های ساده(شامل نان سفید، برنج سفید، نوشابه، آب نبات، شکر، شیرینی های قنادی)، پوستتان را جوش‌جوشی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد شکلات‌های کاکائویی، بیشتر از دیگر انواع شکلات‌ها، زمینه را برای پیداشدن آکنه‌ها فراهم می‌کنند.

 

شوینده‌ای که هر روز پوستتان را با آن می‌شویید، تاثیر زیادی بر میزان آکنه‌ها دارد. شاید لازم باشد شوینده پوستتان را تغییر دهید و البته شاید طولانی‌شدن زمان استفاده‌تان از یک محصول، دلیل از دست‌رفتن تاثیر آن بر پوستتان باشد.

 

مصرف چای سبز و حتی پاک‌کردن پوست با پنبه آغشته به چای سبز، می‌تواند به پاک‌سازی بهتر پوست شما کمک کرده و از تجمع چربی‌ها در آن جلوگیری کند.

 

گذشته از مصرف دمنوش بابونه، می‌توانید بخور بابونه را هم امتحان کنید و با تکرار این روش، میزان چربی پوستتان را تنظیم کنید.

 

با کمک لیموترش یا سرکه سفید، می‌توانید پوستی که عرق کرده را به خوبی تمیز کنید. بنابراین بعد از برگشتن به خانه، حتما از یکی از این دو ماده برای تمیز و براق‌کردن پوستتان کمک بگیرید.

 

لبنیات چرب و پنیرهای خامه‌ای، آکنه‌های صورت و بدنتان را چند برابر می‌کنند. پوست چربی که از جوش‌ها پوشانده شده، با مصرف این موادغذایی دچار مشکلات بیشتری می‌شود.

 

درست است که خوراکی‌های چرب، پوستتان را جوش‌جوشی می‌کنند، اما با کمک چربی‌های غیراشباع، می‌توانید طراوت را به پوستتان برگردانید. برخی از متخصصان، مصرف مکمل امگا3 را به‌عنوان راهی برای خلاص‌شدن از آکنه معرفی می‌کنند.

فوری ترین روش درمان جوش و آکنه

روش محو کردن جوش صورت در خانم ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ