مسدود شدن سرخرگ در پاها دارای نشانه است!

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانستید پاهای شما در مورد عملکرد دستگاه گردش خون شما اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد؟ در این خبر همراه ما باشید تا نشانه های مسدود شدن سرخرگ در پاها را به شما خاطر نشان کنم!

پاها به شما می‌گوید که دستگاه گردش خون شما چگونه عمل می‌کند، پاها دورترین عضو به قلب هستند اما در مورد دستگاه کردش خون به شما اطلاعاتی می‌دهند. 

بیماری سرخرگ کرونری ناشی از ساخته شدن پلاک خونی سرخرگ ها در اطراف قلب ایجاد میشود اما اینها تنها سرخرگ های بدن شما نیستند.
بیماری قلبی عروقی باعث تراکم پلاک و مسدود کردن سرخرگ ها بطرف عضوهای انتهایی بدن میشود. هر دو بیماری، بیماری سرخرگ کرونری و بیماری قلبی عروقی، بخشی از یک موقعیت یکسان تصلب شریان میباشند.

یک آزمایش ساده نشان میدهد که آیا شما از بیماری قلبی عروقی رنج میبرید یا نه؟

این بیماری باعث درد و ورم در پاها و ساق پاها میشود. در موارد وخیم تر، این بیماری باعث از دست دادن عضوی از بدن میشود. یک آزمایش ساده توسط پزشک اغلب این بیماری را نشان میدهد ، که خود ممکن است علائم مشکل بزرگتری باشد.

یک ازمایش ساده و سریع برای تست بیماری قلبی عروقی این است که نبض در پاها و بازوها چک شود و فشار خون پاها با فشار خون بازوها گرفته شده و ارزیابی شود.
بطور طبیعی فشار خون گرفته شده در هردو قسمت باید یکسان باشد. فشار خون پایین در پاها تا ۱۰ یا بیشتر نشان دهنده بیماری قلبی عروقی است. انجام تست مجدد در واقع تمام داستان را را بشما نخواهد گفت و در حقیقت فشار خون اشتباهی را خواهید خواند که به تست پیچیده و آزار دهنده تبدیل میشود.

نبود علائم معمولا نشان دهنده نبود مشکل است

اگر هیچ مشکلی در پاها ندارید درنتیجه نیازی به تست هم ندارید.افراد بالای ۶۰ سال که سیگار میکشند ،و آنهایی که سابقه بیماری قلبی عروقی در خانواده خود دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری میباشند. اگر هیچ کدام از این دو را ندارید به احتمال زیاد در امان هستید. شما باید یک روش زندگی و رژیم سالمی داشته باشید تا از بیماری قلبی به دور باشید.

بیماری قلبی عروقی محدود به اعضای بدن شما نمیشود بلکه حاکی از نشانه بیماری یک مشکل سیستماتیک میباشد

کلسترول باعث تصلب شریان یا ناراحتی قلبی نمیشود .مصرف استاتین (داروی کاهش کلسترول ) یا سایر داروهای کاهنده کلسترول سرخرگ را پاک نمیکنند و یا از بروز این بیماری جلوگیری نمیکنند .راه های دیگری برای خلاص شدن از این ماده چسبناک داخل پوشش سرخرگها وجود دارد که میتواند به بدن شما کمک کند.
تمرین و ورزش منظم برای نگه داشتن جریان خون در دستگاه گردش خون بسیار مهم میباشد. اجتناب از خوردن غذاهای سرخ شده و فرآیندهای غذایی ، چربی های غیر اشباع، نمک و شکر به مقدار زیاد کلسترول بالا را کاهش میدهند. خوردن غذاهایی با فیبر بالا و مغذی کمک میکند تا از شر این ماده چسبنده در رگ ها خلاص شوید و به دستگاه گوارش نیز کمک میکند تا این مواد را دفع کند.
مراقب بهداشت دندان خود باشید: بیماریهای لثه میتواند باعث بیماری قلبی و اختلال عملکرد نعوظ شود. هیچگاه خر خر کردن و کمبود نفس حین خواب ، درد در هر جای بدن ، یا کمبود نفس را نادیده نگیرید. پاهای شما ممکن است قهرمانان فراموش شده بدن باشند .ما باید هر از چند گاهی به یاد بیاوریم که آنها ما را بالا نگه میدارند و این مسئولیت کمی نیست و زمانیکه مشکلی در هرجای بدن شما باشد به شما اطلاع دهند.

چرا پا را قلب دوم می‌نامند؟

مراقبت از قلب دوم با سنگ پای قزوین و ناخن‌گیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ