درمان یبوست با این دمنوش ها

atoosamirzavandi
نوشیدن چای سبز موجب به کار افتادن مجدد روده ها می شود. از گذشته های دور از چای سبز برای درمان یبوست و ناراحتی های معده استفاده شده است.

یبوست از جمله مهم ترین مشکلات گوارشی است که عده ای درگیر آن هستند. مشکلات گوارشی علاوه بر آزار های جسمی بر روحیه ی افراد نیز تاثیرگذار است. در این مقاله دمنوش های گیاهی که برای درمان یبوست موثر هستند را معرفی خواهیم کرد.

 

دمنوش سنا و رفع یبوست

یبوست یک بیماری گوارشی است که در اثر آن مواد دفعی بدن سفت شده و با درد وسختی از بدن دفع می شود. یبوست شدید موجب بسته شدن روده خواهد شد. در نتیجه به سرعت باید آن را درمان کرد . درمان گیاهی یبوست با برگ سنا امکان پذیر است .

یبوست دلایل مختلفی دارد که برنامه ی غذایی کم فیبر، کم آبی بدن، مصرف برخی از داروها و نداشتن فعالیت بدنی کافی از آن جمله هستند. به طور کلی، یبوست یک مشکل جدی محسوب نمی شود، اما می تواند عذاب آور، دردناک و خجالت آور باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از راه های طبیعی برای رفع مشکلات خود استفاده کنند. دمنوش سنا یک داروی گیاهی موقت اما مؤثر برای درمان یبوست است.

 

درمان یبوست با چای سبز

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای سبز موجب به کار افتادن مجدد روده ها می شود. از گذشته های دور از چای سبز برای درمان یبوست و ناراحتی های معده استفاده شده است. اگر چای سبز را صبح زود با شکم خالی میل نمائید ، تاثیر آن برای درمان یبوست بیشتر خواهد شد. می توانید کمی لیمو ترش تازه نیز به چای سبزتان اضافه کنید. اما از اضافه کردن شیر و شکر به چای سبزتان خودداری نمائید.

 

درمان یبوست با چای دانه کتان

دانه‌ کتان نیز به دلیل داشتن موسیلاژ می‌ تواند باعث افزایش حجم مدفوع و کمک به اجابت مزاج باشد. مصرف یک لیوان دم‌ کرده تخم کتان به صورت روزانه می ‌تواند روش خوبی در درمان یبوست فرد باشد. البته در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای قاصدک

چای قاصدک (طرخشقون) می‌تواند به کاهش علائم خفیف گوارشی مانند نفخ یا یبوست‌های گاه به گاه کمک کند. قاصدک کبد را برای تولید صفرا تحریک کرده و به طور غیر مستقیم به یبوست کمک می‌کند. این چای همچنین می‌تواند به عنوان یک ادرارآور عمل کرده و آب بیشتری را به سیستم گوارشی و مدفوع اضافه کند که به رفع یبوست می‌انجامد. برای تسهیل فرآیند گوارشی می‌توانید پس از وعده‌های غذایی یک فنجان چای قاصدک بنوشید.

 

چای زنجبیل

 در صورتی که مشکل یبوست ناشی از هضم ضعیف باشد، ریشه زنجبیل می‌تواند مفید واقع شود. بسیاری از افراد از چای زنجبیل برای تسکین تحریک سیستم گوارشی و بهبود هضم غذا بهره می‌گیرند. چای زنجبیل پس از یک وعده غذایی سنگین می‌تواند به هضم غذا کمک کند. نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای زنجبیل پس از وعده‌های غذایی می‌تواند به فرآیند گوارش غذا و تولید حرکات روده کمک کند.

چای جعفری

جعفری گیاهی رایج برای درمان اختلالات گوارشی است. چای جعفری که حاوی برگ یا دانه‌های این گیاه است می‌تواند به کاهش یبوست کمک کند. به طور سنتی بسیاری از افراد برگ یا ساقه‌های جعفری را برای مقابله با مشکلاتی همچون بوی بد دهان و نفخ می‌جوند.

 

درمان یبوست با چای گزنه

یکی از بهترین انواع چای برای درمان یبوست است.این نوع چای حرکات روده را بهبود می بخشد و باعث حذف مواد زائد از روده ها می شود. یک فنجان چای گزنه را با معده خالی برای ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف کنید تا شاهد خواص شگفت انگیز آن در درمان یبوست باشید.

ساده ترین راه درمان یبوست با عسل و چند گیاه دم دستی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ