معجزه برنامه 5 روزه در پاکسازی کبد

sahar.d
پاکسازی کبد یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید هر جند ماه یکبار انجام دهیم.

کبد یکی از مهمترین و حیاتی ترین عضوهای بدن است که سلامت بدن وابستگی زیادی به سلامت و عملکرد صحیح آن دارد. یکی از وظایف اصلی کبد به دام انداختن سموم و تصفیه آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر است. این مساله ضرورتپاکسازی کبد را به خوبی نشان می دهد. در این مطلب شما را بابرنامه های 5 روزه پاکسازی کبد آشنا می کنیم.

نکته: ضروری است که قبل از پاکسازی کبد، حتماً پاکسازی روده انجام دهید. وقتی کبد پاک می‌شود، از طریق مجرای صفرا و به سمت روده خالی می‌شود. اگر روده بسته باشد، موادزائد دوباره به سمت خون برگشته و موجب مریض شدن جدی‌تان می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان معمولاً با پاکسازی روده شروع می‌کنند. پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد.

پاکسازی 5 روزه کبد

این روش پاکسازی کبد از طرف دکتر ریچارد شولز پیشنهاد شده است و یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور است. این کار به مدت 5 روز صبح‌ها به صورت ناشتا انجام می‌شود.

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان کار بیفتد.

یک ساعت بعد، یک لیوان از هر نوع آب مرکبات تازه (یک آب سیب یا انگور تازه نیز مناسب است)، یک عدد لیمو، یک حبه سیر (روزی یک حبه اضافه کنید)، یک قاشق غذاخوری روغن‌‌زیتون (روزی یک قاشق اضافه کنید) و یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب خالص را در مخلوط‌کن، میکس کنید و بنوشید.

15 دقیقه بعد از نوشیدن آن، 2 فنجان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید همچنین باید 6-3 مرتبه در روز، دو قطره از قطره مخصوص پاکسازی کبد مصرف کنید و مصرف آن را حتی بعد از 5 روز نیز ادامه دهید تا تمام شود. . (این چای و قطره را می توانید از عطاریهای معتبر تهیه کنید.)

رژیم 5 روز آبلیمو

خیلی خوب است که بتوانید دو روز مصرف موادغذایی خام و 3 روز آبمیوه را به برنامه پاکسازی کبد خود اضافه کنید. اما برای آندسته که توانایی آن را دارند، بهترین روش رژیم 5 روز آبمیوه است. 

روز 1 برنامه پاکسازی کبد

طی صبح (بعد از نوشیدن نوشیدنی پاکسازی و یک ساعت قبل از ناهار)، تا جاییکه می‌توانید از بهترین آبمیوه‌ها و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

مخصوصاً آب چغندر بسیار عالی است. میوه‌ها و آبمیوه‌های خود را با هم مخلوط نکنید و رقیق کردن آبمیوه‌ها هم اشکالی ندارد. 

برای ناهار می‌توانید از آبمیوه‌های رقیق بیشتر یا میوه‌ها و سبزیجات خام و سالاد استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده کنید. بهترین چاشنی می‌تواند روغن‌زیتون تازه، لیمو تازه و سرکه سیب و ادویه‌های مختلف باشند. اگر در طول روز گرسنه‌تان شد، می‌توانید به هر میزان که دوست داشتید میوه و سبزیجات بخورید.

 روز 2 تا 4 برنامه پاکسازی کبد

بعد از نوشیدن آب در اول صبح، تا هر چقدر که می‌توانید در طول روز از آبمیوه‌های رقیق و چای گیاهی استفاده کنید. سعی کنید آن را به 16 لیوان برسانید.
چیز دیگری که مصرف آن در طول روز پیشنهاد می‌شود، سوپ پتاسیم است. سوپ پتاسیم از این واقعیت استفاده می‌کند که بیرون سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی پتاسیم است. برای این منظور فقط پوست چند سیب‌زمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید. چند سبزیجات دیگر مثل هویج، کرفس، چغندر، جعفری و مقدار زیادی پیاز و سیر (تا 50 حبه) به آن اضافه کنید.

آن را به مدت 60-40 دقیقه در یک قابلمه در بسته بجوشانید. سبزیجات را بیرون آورده و سوپ را سرد کرده و مصرف کنید. باقیمانده آن را در یک ظرف شیشه‌ای گذاشته و در یخچال قرار دهید و تا دو روز بعدی استفاده کنید. 

روز 5 پاکسازی کبد

کاملا مشابه برنامه روز اول

توصیه: انجام یکی از 2 برنامه پاکسازی پیشنهاد شده 2-3 بار در سال به سلامت بیشتر بدن شما کمک می کند. 

معجونی برای پاکسازی کبد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ