هنگام شستن موها این موارد را رعایت کنید

mahdie.mohtashami
در هنگام شستن موهای خود برای آسیب رساندن کمتر به موهای خود بهتر است نکته‌های زیر را مدنظر قرار دهید. در این خبر نکته‌های لازم برای شستن موها را به شما آموزش می‌دهیم.

آیا می‌دانید بهتر است در طول روز چندبار موهای خود را شست و شو دهید؟ باید بدانید که شست و شو باید متناسب با جنس موهای شما باشد. در ادامه به شما می‌گوییم برای هر مو تا چه اندازه شستن مناسب می‌باشد.

چگونه موهای خود را به درستی بشویید؟

قبل از پرداختن به این مسئله که چقدر موهای خود را می شویید، در مرحله اول باید بدانید که چرا موهای خود را می شویید.

موهای شما در طول روز در معرض طیف وسیعی از آلاینده ها هستند. آلایندهای بسیاری از خودروهایی که در خیابان عبور می کنند، آزاد میشوند، همین طور هربار که سیگار می کشید یا در معرض دود سیگار فرد دیگری قرار می گیرید، موهای شما با آن دود در تماس هستند. سپس گرد و غبار و ذراتی که توسط باد جابجا میشوند وجود دارند. اگر وقت خود را در ساحل یا بیابان صرف کنید، ماسه و خاک نیز وجود دارد.

موهای شما کثیف می شود، اما این فقط کثیفی نیست که تمیز می کنید. بلکه از روغن یا چربی روی پوست که توسط غدد چربی پوست سر تولید میشوند نیز خلاص می شوید. این ماده روغنی (به نام سبوم) به عنوان یک لایه محافظ برای موهای شما عمل می کند و این اطمینان را حاصل می کند که نور خورشید، آثار بازمانده و آلاینده ها به رشته های موی فرد آسیب نمی رسانند. اما پوست سر هر کس مقدار متفاوتی از چربی پوست را تولید می کند. چربی پوست بیش از حد ظاهر موهای شما را چرب و کثیف نشان میدهد. این زمانی است که معمولا دوش می گیرید.

اما هر بار که موهای خود را می شویید، رشته های مو را در معرض آسیب قرار می دهید. بدن شما با افزایش تولید چربی پوست واکنش نشان می دهد و منجر به موهای چرب تر و درشت تر می شود. شستشوی بیش از حد می تواند منجر به خشکی پوست سر و موهای بیش از حد چرب شود، یک ترکیب عجیب و غریب که به پوست سر ناسالم منتهی میشود و مو به راحتی آسیب می بیند.

بنابراین چند بار شستن مو در هفته زیاد در نظر گرفته میشود؟ به گفته کارشناسان، سه عامل اصلی برای بررسی این مسئله وجود دارد:

مدل مو – چقدر زمان و تلاش برای طراحی موهای خود سرمایه گذاری می کنید؟ هرچه بیشتر از موادی که موها را صاف میکنند، رنگ میدهند، فر میدهند یا سفید می کنند استفاده کنید، موهای ضعیف تری خواهید داشت. برای محافظت از موها به چربی پوست بیشتری نیاز دارید، بنابراین باید موها را کمتر از کسانی که موهای آنها با محصولات آرایش مو، آسیب ندیده است، شستشو دهید.
نوع پوست – پوست شما چقدر چربی تولید می کند؟ بعضی از افراد پوست بسیار چرب دارند و نیاز دارند بیشتر دوش بگیرند تا چربی پوست را در موها کاهش دهند (البته نه به این معنی که آنها پوست را خشک کنند). اگر پوستی نرمال روی پوست سرتان داشته باشید (نه خیلی خشک و نه بیش از حد چرب)، نباید بیش از دو بار در هفته موها را شستشو دهید. برای افرادی که پوست خشک دارند، یک یا دو بار در هفته کافی است.

بافت – بافت موی شما تعیین می کند که چقدر سریع چربی پوست روی موی شما اثر می گذارد. موهای زبر و فر گرایش دارند سرعت گسترش چربی پوست کُند باشد، به این معنی که برای افرادی که دارای موهای درشت یا فرفری هستند مشکل کمتری در چربی زیاد مو وجود دارد. شامپو کردن یک بار در هفته برای موهای درشت و فر کافی است. برای افرادی که دارای موهای صاف یا نرم هستند، ممکن است دو یا سه بار در هفته شستشو با شامپو ایده خوبی باشد. هنگامی که مو صاف یا نرم است، چربی پوست سریعتر به موها نفوذ میکند، بنابراین موها چرب تر به نظر می رسند.!
بنابراین در مورد مراقبت از موهای خود هوشمندانه عمل کنید.

روش‌های خانگی مراقبت از مو در فصل تابستان

طرز استفاده از ماسک مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ