درمان خروپف کردن با این روش‌های ساده

mahdie.mohtashami
اگر همسرتان یا خودتان دچار خرخر کردن هستید هنگام خوابیدن به شما پیشنهاد می‌کنیم در این خبر ما را دنبال کنید تا شما را با روش‌های درمان خرخر کردن آشنا کنیم.

خرخرکردن خود را درمان کنید

خوابیدن با خرخر کردن می‌تواند خواب شما را دچار مشکل مند و از کیفیت آن بکاهد. خرخر کردن می‌تواند هم برای خود شخص آزار دهنده باشد و او را دچار خواب‌های منقطع کند و هم شخصی که کنار او خوابیده است را دچار مشکل کند. 

۷۵٪ از افرادی که خرخر میکنند از وقفه تنفسی رنج میبرند ، این بدین معنا است که این افراد حین خواب برای مدت کوتاهی قادر به تنفس نمی باشند .این وضعیت تقریبا جدی میباشد چرا که خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی را افزایش میدهد و ممکن است به مرگ منجرشود.

چگونه خرخر کردن در خواب را متوقف کنیم؟

خرخر کردن در خواب هنگامی رخ میدهد که هوا از بافت های در حال استراحت در گلو عبور کرده و هنگام تنفس کردن باعث لرزش آن بافت ها شده و در نهایت باعث بوجود آمدن آن صدای های آزار دهنده می شود.
این وضعیت ممکن است بدلیل زیادی خلط و تورم بافت های مخاطی صورت گیرد، که باعث باریک شدن راه بینی و ایجاد صدای سوت مانند شود.
در حالیکه بعضی از افراد به دکونژنستان و سایر محصولات خریداری شده در داروخانه اعتماد میکنند ، متخصصین استفاده از این داروها را توصیه نمیکنند.
سودهاسو چوکروورتی، پروفسور متخصص علوم اعصاب در دانشگاه ستون هال ( مرکز علوم پزشکی و سلامت ) میگوید : بسیاری از داروهای ضد خرخر بدون مطالعات علمی برای توجیه ادعای خود ثبت میشوند .

آب میوه برای تمیز کردن خلط

بهترین راه برای پاک سازی سینوس ها و مجاری تنفسی، غذا دادن بافتهای مخاطی با نوشیدنی زیر میباشد.
ترکیبات آن شامل:

یک چهارم لیموی تازه
تکه ای از زنجبیل بطول ۳۵ سانت
دو عدد سیب
دو عدد هویج
دستورالعمل:

تمام مواد لازم ذکر شده بالا را خوب تمیز کنید.
زنجبیل را پوست کنده و برش بزنید.
مواد لازم را برش بزنید ، هسته های سیب و دانه های لیمو را خارج کنید.
ترکیبات را با هم میکس کنید.
چند ساعت قبل از خواب آن را بنوشید. اگر طعم آن قوی است ، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

لیمو

ممکن است بدلیل اسیدی بودن آن خوردن آن مشکل باشد ، اما اسید موجود در آن خلط ها را شکسته و باعث میشود سینوسها راحتر آن را خشک کنند.

زنجبیل

دارای خاصیت آنتی بیوتیک ، ضد تورم و دردزدا میباشد، بنایراین اغلب برای تمیز کردن خلط در مجاری بینی و گلو حین سرماخوردگی و آنفولانزا موثر میباشد.

سیب

شامل اسید سیتریک میباشد که حتی سر سخت ترین خلط ها را از بین میبرد. مصرف روزانه آن به خوانندگان توصیه میشود تا گلو خود را از خلط پاک کرده وصدایی واضح داشته باشند بدون اینکه گلو آنها خشک شود.

هویج

سرشار از ویتامین A میبیاشد ، که باعث میشود غشاء پوست ومخاطی بینی ، سینوس ها و دهان را سالم نگه دارد .ترکیب این ویتامین با ویتامین C و ویتامین E میتواند از سرطان ریه و عفونت تنفسی جلوگیری کند.

افرادی که از آلرژی و حساسیت غذایی رنج میبرند از آنچه موجب تحریک آلرژی آنها میشود اجتناب کنند چراکه این محرکها باعث افزایش خلط در مجاری تنفسی و گوارشی میشوند. خوردن غذاهای حساسیت زا میتواند باعث ایجاد خرخر در خواب شود.

همچنین شما باید از کشیدن سیگار ، خوردن لبنیات ، مصرف داروهای شل کننده عضلات و نوشیدنی های الکلی که باعث ایجاد این وضعیت میشود دوری کنید.

اگر مشکل شما حاد میباشد ، قبل از خواب ، گرفتن دوش آب گرم را امتحان کنید و یا از نتی پات برای باز کردن مجاری بینی استفاده کنید. همچنین بسیار مهم است که محیطی که در آن میخوابید را مرطوب نگهداید تا از چسبناک شدن خلطها و سخت شدن آنها جلوگیری شود درغیر اینصورت بسختی خشک میشوند.

خروپف، واکنشی طبیعی است یا غیر طبیعی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ