فواید شگفت انگیز آلوئه ورا

faateme1366
آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی است که فواید بی شمار آن را بسیاری از متخصصان بارها اعلام کرده اند. فواید شگفت انگیز آلوئه ورا را در این مطلب بخوانید.

 

آلوئه ورا برای لاغری مفید است؟

به گزارش سایت الودکتر، یکی از مفیدترین خواص این گیاه کمک به کاهش وزن است. آلوئه ورا ( آلوورا ) در واقع با تحریک متابولسیم موجب می شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند. انرژی لازم برای این کار از چربی و کربوهیدرات موجود در بدن به دست می آید. نوشیدن شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می کند. آلوئه ورا ( آلوورا ) دارای مقادیر زیادی پروتئین کلاژن است و زمانی که شما شیره آن را می نوشید، بدن باید برای جذب پروتئین انرژی بیشتری مصرف کند و همین موجب کاهش وزن می شود. به علاوه، با مصرف روزانه شیره این گیاه حجم کمتری از غذا در روده باقی می ماند و به این ترتیب انرژی کمتری از غذاها جذب می گردد.

 

سم زدایی با آلوئه ورا

یکی دیگر از خواص این شیره خاصیت سم زدایی آن است. با مصرف شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) تولید سلول هایی که با عفونت می جنگند در بدن افزایش می یابد و قدرت سیستم ایمنی بالا می رود. مواد موجود در این شیره می توانند فلزات سنگین را از بدن بیرون کنند و متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها را در بدن ارتقا دهند. این خاصیت شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) و خاصیت مسهل بودن آن اثربخشی روده بزرگ را افزایش می دهند. عملکرد ناقص روده بزرگ باعث جذب مجدد سموم و در نتیجه کاهش سطح انرژی فرد و بروز بیماری ها می شود. شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) حاوی نوزده آمینواسید، بیست ماده معدنی و دوازده ویتامین است.

 

درمان زخم معده با آلوئه ورا

آلوئه ورا (  آلوورا )  ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد. خوردن ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب مب‌شود که این ژل به جداره لوله‌های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش دهد. ژل معجزه‌گر آلوئه‌ورا ( آلوورا ) قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم‌های معده) می‌باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم‌های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. مصرف و خوردن  آلوئه‌ورا ( آلوورا ) پیش از هر وعده غذایی برای کسانی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید می‌باشد، زیرا آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول‌ها می‌شود.

 

ویتامین های آلوئه ورا

آلوئه ورا بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی را در خود جای داده است. این مواد برای رشد و عملکرد مناسب دستگاه‌های بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی عبارتند از:

ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مانند ویتامین‌های C، A و E. علاوه بر این، ویتامین‌های ب-۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند؛

آلوئه ورا محتوی ۸ آنزیم آلیاز، آلکالین فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پروکسیداز است؛

مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند؛

آلوئه ورا محتوی ۱۲ آنتراکینون است. این ترکیبات بیشتر به‌عنوان ملین و ضدیبوست شناخته می‌شوند. آلوئین و امودین با خاصیت تسکین‌دهندگی، ضدباکتری و ضدویروسی در این دسته قرار می‌گیرند؛

چهار اسید چرب در آلوئه ورا وجود دارد که شامل کلسترول، کمپسترول، بتاسیتوسترول و لوپئول هستند؛

هورمون‌های اکسین و جیبرلین موجود در آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی دارند و به درمان زخم‌ها کمک می‌کنند؛

انواع قندها در آلوئه ورا وجود دارند. این قندها شامل مونوساکاریدها (گلوکز و فروکتوز) و پلی‌ساکاریدها هستند.

 

دانستی های آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می گردد؛ سپس آن را به طور موضعی به پوست و مو استعمال می کنند.

ژل همچنین، می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.

پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می شود.

تغذیه ی آلوئه ورابرای چندین دهه، طبیعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادی که به طبعیت اعتقاد دارند ،متداول بوده است. گیاه آلوئه ورا دارای ترکیباتی مانند منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

18 اسید آمینه دارد که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار می کنند تا مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان بیاورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ