خوراکی‌های باورنکردنی برای مدیریت سایز دور کمر

mahdie.mohtashami
اگر دنبال مدیریت سایز کمر خود هستید در این مقاله خوراکی‌های باورنکردنی را با شما در میان میگذاریم.در این مقاله خوراکی‌های تاثیرگذار را به شما اموزش می‌دهیم.

خوراکی‌های باورنکردنی برای سایز دور کمر

عقل سلیم به ما می گوید که از بسیاری از خوراکی ها به دلیل خواص چاق کنندگی آنها پرهیز کنیم. اما آیا این خوراکی ها واقعا از نظر افزایش وزن بد هستند؟
گاهی اوقات هنگامی که تلاش می کنیم چند کیلو کم کنیم، از برخی خوراکی ها با محتوای چربی بالا اجتناب می کنیم – اما همانطور که علم به ما نشان داده است، تمام چربی ها یکسان نیستند! درک ما از کربوهیدرات نیز در حال تغییر است، زیرا در مورد چگونگی استفاده از کربوهیدرات های مختلف برای سوخت و ساز بیشتر اطلاعات کسب کرده ایم. در این مقاله از راستینه، برخی از نکاتی که در مورد خوراکی ها کمتر شناخته شده اند مطرح میشوند که ممکن است در مورد این که در واقع چنین خوراکی هایی می توانند به شما کمک کنند سایز کمر خود را به طور موثرتر مدیریت کنید، اطلاعی نداشته باشید.

خرما

در حالی که خرما قند بسیار زیادی دارد، در واقع جای تعجب است که شاخص گلیسمی پایینی دارد. در سال ۲۰۱۱، نشریه تغذیه، مطالعه ای انجام داد که مصرف روزانه خرما را در افراد مبتلا به دیابت آزمایش کرد و دریافت که مصرف خرما به میزان قابل توجهی قند خون را بالا نمی برد.
مطالعات نیز نشان داده اند که خرما می تواند به فشار خون کمک کند. این مسئله باعث می شود خرما به یک میان وعده عالی برای تمایل به مصرف شیرینی جات تبدیل شود – شاید حتی بهتر از شیرینی های “بدون قند” که حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند. با توجه به مطالعات اخیر، شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام در واقع باعث افزایش وزن می شوند.

تخم مرغ کامل

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و ویتامین ها است و صبحانه بسیار خوبی برای جایگزینی غلات غنی شده است که بسیاری از مردم آنها را انتخاب می کنند. اما کلسترول ترسناک موجود در زرده تخم مرغ چه می شود؟

بر اساس یک بررسی سیستماتیک از ۱۷ مطالعه، نگرانی در مورد کلسترول در زرده تخم مرغ ممکن است نابجا باشد. هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی یا سکته وجود ندارد، حداقل در این بررسی، که شامل مجموع ۲۶۳۹۳۸ نفر بود. تخم مرغ ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید، اشتها را کنترل کرده و به کاهش مصرف میان وعده ها کمک می کنند.

مغزیجات

تجزیه و تحلیل اخیر از چندین آزمایش بالینی نشان داد که تکمیل رژیم غذایی با آجیل می تواند به کاهش وزن کمک کند، به ویژه هنگامی که آجیل به عنوان جایگزینی برای سایر مواد غذایی مانند نان های سرشار از کربوهیدرات پیچیده استفاده شود.
مطالعه ای در مقایسه با رژیم های غذایی که شامل بادام یا کربوهیدراتهای پیچیده بود، نشان داد که گروه بادام به میزان قابل توجهی کاهش BMI بیشتری به همراه داشتند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک چربی اشباع است که می تواند بدون تجمع چربی مزاحم انرژی در اختیار بدن قرار دهد. اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای که روغن نارگیل را تشکیل می دهند به جای ذخیره شدن به عنوان چربی، برای سوخت بدن استفاده میشوند.
روغن نارگیل اثر سوزاندن کالری نیز به همراه دارد. با توجه به مطالعات انجام شده، روغن نارگیل می تواند سوخت و ساز شما را افزایش دهد و باعث شود کالری شما با سرعت بیشتری بسوزد و به شما انرژی بیشتری بدهد.

آووکادو

هنگامی که ما گرسنه هستیم، تمایل زیادی به خوردن مواد غذایی با کالری بالا داریم. آووکادو ممکن است دارای چربی زیادی باشد، اما سبب افزایش قند خون مانند غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان یا غلات نخواهد شد. و از آنجا که هضم آووکادو مدت طولانی زمان می برد و فیبر بالا دارد، بنابراین به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

   

با این نوشیدنی در یک هفته سایز دور کمر خود را کم کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ