تکنیک هایی که به افزایش اعتماد بنفس کمک می کنند!

atoosamirzavandi
یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌تان را نمایش بدهید.

عدم وجود اعتماد بنفس باعث می شود که حتی انسان های توانمند نتوانند خود را به درستی عرضه کنند و این باعث شکست و سرخوردگی می گردد. در این مقاله با تکنیک هایی که به افزایش اعتماد بنفس کمک می کنند آشنا خواهید شد.

 

علائم اعتماد به نفس پایین که شایع هستند:

به نظر و عقیده خود اعتماد ندارند

همیشه زیاد فکر می کنند

از چالش و رقابت هراس دارند؛ طوری نگران می شوند که شما قادر به غلبه بر آنها نیستید

با خودشان سختگیر ولی با دیگران ملایم هستند

به طور مکرر به اضطراب و آشفتگی احساسی مبتلا می شوند

 

از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید

زبان بدن هر کس نشان می‌دهد که آن فرد چقدر به خودش اطمینان دارد. از چهره‌ی بعضی آدم‌ها می‌شود فهمید که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند! طوری خودتان را نشان بدهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید. اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید، نه تنها حس می‌کنید که از پس هر چیزی برمی‌آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می‌کند و به توانایی‌هایتان اعتماد می‌کنند.

 

    سرتان را بالا بگیرید، صاف بنشینید، به آرامی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا در راستای ستون فقرات‌تان قرار بگیرند، شل و ول دست ندهید و وقتی صحبت می‌کنید مستقیما به فرد مقابل‌تان نگاه کنید.

جسورانه و جذاب صحبت کنید

سخنرانان خوب، با اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها یاد گرفته‌اند در صحبت کردن تأثیرگذارتر باشند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند.

 

    یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌تان را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‌کنند

 

تا زمانیکه اعتمادبه‌نفس پیدا نکرده‌اید وانمود کنید که دارید. 

یک راه برای بیرون آمدن از محدودیت‌هایی که برای خودتان درست کردید این است که یک قدم بیرون از منطقه آرامشتان بگذارید. ممکن است غیرعملی به نظر برسد. انگار فقط به خودتان دروغ می‌گویید اما موضوع همین است. این راهکار کاملاً عملی است. اگر احساس اعتماد نمی‌کنید، حداقل تظاهر کنید و طوری رفتار کنید که انگار به خودتان و توانایی‌هایتان کاملاً مطمئنید و بنابر آن رفتار کنید. خیلی زود می‌بینید که احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنید، اعتمادبه‌نفس واقعی.

 

از محیطتان استفاده کنید. 

یک راه موثر برای تغییر خودتان این است که محیطتان را برحسب آن کسی که دوست دارید باشید تغییر دهید. اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید، زندگینامه‌های افراد بااعتمادبه‌نفس را مطالعه کنید، موسیقی که گوش می‌دهید را از موسیقی‌های افسرده‌کننده به انرژی‌بخش تغییر دهید و سعی کنید با کسانی رفت‌وآمد کنید که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند.

 

ذهنتان را از خاطرات مثبت پُر کنید.

این یک عادت شایع است که قبل از اینکه بخواهید کار مهمی انجام دهید، شکست‌های قبلی و تجربیات بد سابق همه ذهنتان را پر می‌کنند. این عادت را از بین ببرید و سعی کنید برای یک تا دو دقیقه هم که شده همیشه ذهنتان را از خاطرات مثبت، دستاوردهای مهم و تجربیات خوبتان پر کنید. ما معمولاً این کارهای مثبت را فراموش می‌کنیم و روی خاطرات بد و منفی تمرکز می‌کنیم. اما همه چیز به خودتان بستگی دارد. و محصول انتخابتان عاملی است که سطح اعتمادبه‌نفستان را تعیین می‌کند.

 

مهارت‌های اجتماعیتان را تقویت کنید.

روابط یکی از مهمترین قسمت‌های زندگی ماست و تقویت مهارت‌های اجتماعی یکی از مهمترین چیزهایی است که هر فردی باید یاد بگیرد. بهتر کردن نتایجی که در این زمینه می‌گیرید و به دست آوردن اطمینان بیشتر به مهارت‌های اجتماعیتان اعتمادبه‌نفستان را به طور کلی بالا خواهد برد.

 

با افرادی که مثبت اندیش هستند رابطه داشته باشید

 افرادی که با آن ها در ارتباط هستید ممکن است در روحیات شما تاثیر بگذارند و موجب ناراحتی و شادی شما باشند و از آنجایی که بیشتر وقتمان را با مردم در اجتماع می گذرانیم پس بهتر است در انتخاب افرادی که در با آنها در ارتباط هستیم دقت کنیم و با افراد مثبت اندیشی همنشینی کنیم چراکه بودن افراد منفی گرا در زندگیتان تاثیر مخربی را در زندگیتان خواهند داشت.

 

با خود به مهربانی رفتار کنید

 گاهی افراد با خود بد رفتاری می کنند اما درکی از آن ندارند که نیازی به این کار نیست ،پس اگر شما هم از آن دسته افراد هستید دست از این کار بردارید و با خود مهربان باشید چراکه که هیچ دلیل مهمی برای بدرفتاری به خودتان وجود ندارد مگر اینکه بخواهید دشمنان خود را شاد کرده و خود را ناراحت کنید. بخش مهمی که در مهربان بودن مد نظر است اینست که به نقاط قوت خود توجه و آن ها را تقویت کنید این کار نه تنها در مهارت های شما نقش دارد بلکه اعتماد بنفس شما را هم بیشتر می کند و اما قسمت کوچکتری نیز که از اهمیت بالاتری برخوردار است وجود دارد آن هم اینکه پذیرای تحسین دیگران باشید چرا که حس خوبی بعد از هر تحسین وجود دارد که شما را در انجام کارتان مصمم تر می کند.

افزایش اعتماد بنفس در محیط کار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ