درمان فوری زگیل

sahar.d
زگیل یک ضایعه پوستی مسری است که در صورت درمان نشدن می تواند در قسمت های بسیاری از بدن ایجاد شود.

زگیل درد ندارد اما شدیدا مسری است و به علت اینکه نوعی بیماری خاموش به شمار می‌روند افراد به آن توجه نکرده تا جایی که در قسمت‌های مختلف از بدن فراگیر می‌شود. زگیل‌ها می‌تواند در دست، زبان، زیرناخن، دهان، اطراف چشم و صورت و … ایجاد شوند،‌ از آنجا که این بیماری ویروسی است یک ویروس آن می‌تواند به صد ویروس تقسیم و در قسمت‌های مختلف انتشار یابد. برایدرمان زگیل انواع روش های پزشکی و طب سنتی وجود دارد. در ادامه این مطلب بهترین درمان خانگی زگیل را به شما آموزش می دهیم.

درمان زگیل با سیر

سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی است که با عفونت های ویروسی مبارزه می کند. برای درمان زگیل یک حبه سیر را خرد یا له کنید و روی زگیل قرار دهید و با یک باند روی آن را بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه روی آن بماند و بعد به طور کامل آن را بشویید. 

این درمان را دوبار در روز حدود یک هفته انجام دهید.اثر سوزاننده سیر باعث میشود که زگیل تبدیل به تاول شود و ازبین برود.

زگیل های بزرگتر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا بهبود یابند ؛ اگر شما بوی سیر را دوست ندارید,میتوانید کپسول های سیر را سه بار در روز برای یک هفته مصرف کنید.

سعی کنید از قرار گرفتن سیر در نقاطی از بدن که سالم است جلوگیری کنید. برای این کار می توانید به قسمت های اطراف زگیل کرم یا ژل بزنید تا به سیر آغشته نشود.

نکته مهم در درمان زگیل

 از آنجایی که جنس این ضایعات از بلغم غلیظ خشک شده یا سودای مخلوط با بلغم است، مرطوب نگه داشتن آنها می‌تواند به درمان کمک کند. برای این منظور باید ضایعه را به‌طور مکرر با روغن گل سرخ یا چربی مرغ خانگی (مرغی که در خانه پاک کرده و چربی آن را جدا می‌کنید) آغشته کنید. 

برای پاکسازی بدن از بلغم و سودا می توانید مقداری اسطوخودوس، آویشن، گل‌سرخ، برگ سنا، افتیمون و تربد (از هر یک به میزان 5گرم) را با یک لیوان آب جوشانده تا میزان آن به نصف لیوان برسد. این ترکیب را باید صبح و عصر به مدت یک هفته مصرف کنید تا بدن پاکسازی شود. 

بعد از این یک هفته نیز می‌توانید روزانه یک تا دو بار دم‌کرده افتیمون بنوشید. توجه داشته باشید که افتیمون نباید جوشانده شود زیرا خواصش را از دست می‌دهد. بنابراین آن را مانند چای دم کنید. 

5 روش درمان زگیل تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ