علائمی که می گوید آپاندیس در حال ترکیدن است

faateme1366
آپاندیس یکی از اعضای بدن است که شاید چندان اطلاعاتی از آن نداشته باشید اما همه ما راجع به درد جانکاه آپاندیس چیزهایی شنیده ایم. در این مطلب علائمی که می گوید آپاندیس در حال ترکیدن است را آورده ایم.

 

آپاندیس چیست؟

به گزارش سایت الودکتر، آپاندیس لوله 1/2 3 اینچی از بافت است که از روده بزرگ امتداد می یابد. مطالعه نشان می دهد آپاندیس ممکن است نقشی در ایمنی شکم داشته باشد ، اما هیچ چیز قطعی نیست. چیزی که می دانیم این است :ما بدون آن می توانیم بدون عواقب زندگی کنیم. آماس آپاندیس وضعیت اورژانسی پزشکی است که تقریبا همیشه مستلزم جراحی فوری برای حذف آپاندیس است. این آپاندیس ملتهب درمان نشده است سرانجام می ترکد یا سوراخ خواهد شد ، مواد عفونی به حفره شکمی ریخته خواهد شد این می تواند منجر به پریتونیت ، التهاب شدید شکمی شود که می تواند مهلک باشد مگر این که با آنتی بیوتیک های قوی درمان شود.

بعضی اوقات یک دمل پر از چرک ( عفونت که از بقیه بدن جدا شده ) خارج از آپاندیس ملتهب قرار می گیرد. بافت اسکار سپس دیوار را از بقیه شکم جدا و از گسترش عفونت جلوگیری می کند. دمل آپاندیس می تواند بترکد یا سوراخ شود. به همین دلیل تقریبا در تمام موارد به صورت اورژانسی درمان می شوند و نیازمند عمل جراحی هستند . در ایالات متحده، یک نفر در 20 نفر ممکن است مبتلا شود. اگر چه در هر سنی ممکن است ایجاد شود ، آپاندیس زیر 2 سال خیلی کم و بیشتر بین سنین 10 تا 30 اتفاق می افتد.

 

علائم آپاندیس

اولین نشانه‌ی بارز آپاندیس، درد در ناحیه‌ی شکم است که به سمت راستِ زیر شکم حرکت می‌کند؛

اگر علائم شما به‌‌گونه‌ای است که احساس می‌کنید دچار نفخ شکم شده‌اید اما خارج‌شدن گاز روده به بهبود شما کمکی نمی‌کند حتما باید به اورژانس مراجعه کنید؛

تقریبا بیشتر افرادی که دچار درد در ناحیه‌ی شکم هستند و علائمی شبیه آپاندیس دارند مستقیما به اورژانس ارجاع داده می‌شوند؛

معمولا درمان‌هایی که برای آپاندیسیت صورت می‌گیرد موفق است اما به‌ یاد داشته باشید آپاندیسیت مزمن و درمان‌نشده می‌تواند عوارض مرگباری به دنبال داشته باشد.

درد شدید و ناگهانی شکم معمولا اولین علامت آپاندیسیت است. این درد عموما از نواحی اطراف ناف شروع می‌شود و به سمت راست و پایین شکم حرکت می‌کند. درد مربوط به آپاندیس با گذشت زمان و با حرکت‌کردن، تنفس عمیق، سرفه یا عطسه شدید‌تر می‌شود.

سایر علائم معمول آپاندیسیت عبارتند از:

حالت تهوع؛

استفراغ؛

بی اشتهایی؛

یبوست یا اسهال؛

ناتوانی در خارج کردن گاز روده یا معده ؛

تب و لرز خفیف؛

امکان افزایش حرارت بدن تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد؛

ورم معده؛

بیمار احساس می‌کند با خروج گاز روده یا حرکت روده‌ها و اجابت مزاج بهبود می‌یابد.

با این‌ همه خوب است بدانید که این علائم فقط در نیمی از افراد دیده می‌شود. برخی ممکن است علائمی شبیه به معده درد خفیف داشته باشند و برخی نیز ممکن است علائم نادر و غیرمعمول را تجربه کنند.

 

آپاندیس در زنان باردار

سالخوردگان و زنان باردار ممکن است علائم مختلفی را تجربه کنند. درد شکمی در این گروه از افراد ممکن است خفیف‌تر باشد یا کمتر احساس شود درعوض علائمی مانند تهوع، استفراغ و تب بیشتر شایع است.

اگر آپاندیسیت بعد از سه ماهه‌ی اول دوران بارداری بروز کند درد معمولا به سمت راست و یک‌چهارم بالای شکم حرکت می‌کند. فرد بیمار ممکن است دردهایی از نوع برگشتی یا دردهای جانبی دیگری را نیز تجربه کند، اما درصورت وجود درد معده احتمالا فرد به مشکل دیگری غیر از آپاندیسیت دچار شده است.

 

آپاندیس چطور درمان می شود؟

جراحی برای برداشتن آپاندیس،appendectomy نامیده می شود، این درمان استاندارد تقریبا اصلی ترین راه درمان برای رفع مشکل است. به طور کلی اگر مشکوک به آپاندیس باشید ، پزشکان تمایل دارند به خاطر ایمنی بدن به سرعت آپاندیس را بردارند تا از ترکیدن آن جلوگیری شود. اگر آپاندیس آبله ایجاد کرده باشد ، ممکن است دو روش داشته باشد:یکی برای تخلیه دمل چرک و مایع، و دیگری برداشتن آپاندیس با این حال، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهند درمان حاد با آنتی بیوتیک ها ممکن است نیاز به جراحی در برخی موارد را از بین ببرد.

«آپاندیس» واقعا به چه دردی می‌خورد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ