شیرخشک و عوارض آن برای کودک

mousavi
یکی از مواد غذایی که بسیاری از مادران برای نوزادان خود استفاده می کنند، شیرخشک است. اما شیر خشک برای نوزاد عوارضی در پی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مطالعه تازه محققان دانشگاه نورث کالیفرنیا نشان میدهد نوزادانی که با شیرخشک تغذیه میشوند، بیشتربه حساسیت دچارمی شوند.

 

تغذیه با شیرمادر باعث افزایش باکتریهای روده نوزاد میشود که درنتیجه هضم غذای جامد را آسان میکند.  این درحالی است که تغذیه با شیرخشک میتواند احتمال ابتلای نوزادان به دیابت، حساسیت، بیماریهای قلبی و مشکلات گوارشی را افزایش دهد.

 

تغذیه نوزادان درچند ماه اول تولد تاثیر زیادی برمقدار و ترکیب و مقاومت باکتریهای رودهای دارد که در زمان تولد در بدن وجود ندارد و باید به مرور به وجود بیاید و رشد کند.

 

 این مطالعه تازه نشان میدهد که تغذیه کودک با شیرمادر باعث افزایش رشد باکتریها در دستگاه گوارش نوزاد میشود و نوزاد غذای جامد را راحتتر هضم میکند.

 

به گفته پروفسور آندرا آزکارت پریا ازدانشگاه نورث کالیفرنیا، مرحله انتقال از شیربه غذای جامد برای بچههایی که به طور کامل با شیر مادرتغذیه نشدهاند، سختتر است و این موضوع به دلیل میکروبیوم متفاوت نسبت به کودکانی است که از شیر مادر تغذیه شدهاند.

 

نتایج این مطالعه که به تازگی در مجله journal Frontiers in Cellular and Infection Microbiology منتشر شده است، هشداری جدی در زمینه اهمیت میکروبیوم دستگاه گوارش در کمک به هضم مواد غذایی، مبارزه با عوامل بیماریزا و سایر عفونتهاست. 

 

10فایده عجیب شیرمادر!

افزایش کیفیت شیر مادر با این خوراکیها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ