خواص بیشمار و درمانی روغن نارگیل برای مغز، پوست و مو

faateme1366
روغن نارگیل استفاده کنید، چرا؟ چون خواص بیشماری دارد که شاید از آن بی اطلاع باشید. پوست و موی درخشان و جوان با روغن نارگیل تضمین می شود.

 

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

روغن نارگیل می تواند به عنوان تمیز کننده ی طبیعی پوست صورت، کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و بیماری های پوستی را درمان کند. روغن نارگیل را می توان برای مراقبت از پوست به روش های زیر استفاده کرد:

1. ژل لب:برای درمان ترک لب می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

2. نرم کننده پوست:روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری کند.همچنین روغن نارگیل می تواند برای درمان ترک ها و پینه های پا مورد استفاده قرار گیرد.

3. آرایش پاک کن: روغن نارگیل می تواند به عنوان پاک کننده ی طبیعی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. خانم ها می توانند از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خو استفاده کنند.

4. درمان بیماری های پوستی: تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل برای درمان چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. علاوه بر این روغن نارگیل زخم های پوستی را بهبود می بخشد.

5. درمان آکنه و جوش صورت: روغن نارگیل با از بین بردن باکتری و قارچ های پوستی می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

6. کرم ضد پیری: ویتامین ای موجود در روغن نارگیل از پیری زود رس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند. همچنین پروتئین های موجود در روغن نارگیل پوست را سالم تر و جوان تر می کنند.

7. درمان سیاهی دور چشم: روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی به عنوان ماسک برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کرد.

8. درمان شوره سر: اگر شما شوره سر دارید روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب کامل برای کمک به بهبود این شرایط است. برای از بین بردن شوره سر می توانید یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با 10 قطره اسانس رزماری ترکیب کنید و آن را 3 دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه مو ها را بشویید.

9. افزایش رشد مو:کافی است هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به آرامی ماساژ دهید سپس آن ها را شانه بزنید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح روز بعد با شامپو بشویید.

10. درمان موهای خشک: روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می تواند رطوبت مو را حفظ کرده و موهای خشک و آسیب دیده را احیا و بازسازی کند. روغن نارگیل از شکنندگی مو ها پیشگیری می کند.

11. نرم کننده ی طبیعی مو

12. کاهش ریزش مو: روغن نارگیل حاوی ویتامین های ای و کا و آهن می باشد که به کاهش ریزش مو کمک می کند. به مدت 2 تا 3 ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید این کار به زودی ریزش مو را متوقف می کند.

 

خواص درمانی روغن نارگیل

متعادل کردن هورمون‌ها

کشتن و ازبین بردن کاندیدا (قارچ‌ها)

بهبود بخشیدن قدرت هضم غذا

مرطوب سازی پوست

کاهش سلولیت (تجمع چربی)

کاهش چین و چروک و لکه‌های صورت ناشی از کهولت

تنظیم قند خون و ارتقاء انرژی بدن

بهبود آلزایمر

سوزاندن چربی‌ها

 

فواید روغن نارگیل برای مغز

روغن نارگیل یکی از غنی‌ترین منابع چربی‌های اشباع محسوب می‌شود و ۹۰ درصد چربی‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن از نوع اشباع هستند. به همین دلیل در گذشته تصور می‌شد که روغن نارگیل ماده‌ی غذایی سالمی نیست. این در حالی است که چربی‌های اشباع موجود در روغن نارگیل با چربی‌های اشباع موجود در پنیر و گوشت متفاوت است. چربی اشباع موجود در روغن نارگیل از نوع تری‌گلیسرید با زنجیره‌ی متوسط است، ولی بیشتر چربی‌های اشباع موجود در رژیم غذایی‌ ما از نوع بلندزنجیر هستند.

متابولیسم چربی‌های اشباع روغن نارگیل با چربی‌های اشباع بلندزنجیر متفاوت است. اطلاعات جدید نشان می‌دهد بیشتر چربی‌های اشباع روغن نارگیل برای سلامتی ضرری ندارند. در مطالعات وسیعی که تاکنون صورت گرفته است بین تری‌گلیسرید با زنجیره‌ی متوسط و بیماری‌های قلبی ارتباطی مشاهده نشده است.

چربی‌های روغن نارگیل پس از دستگاه گوارش به‌طور مستقیم به کبد می‌روند و در آنجا به موادی تبدیل می‌شوند که اصطلاحا «کِتون» نام دارند. کتون‌ها برای اختلالات مغز مانند صرع و آلزایمر خواص درمانی دارند.

بیماری آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل است و معمولا در افراد سالخورده رخ می‌دهد. در این بیماری توانایی استفاده از قندها برای تبدیل به انرژی در بخش‌هایی از مغز کاهش می‌یابد. پژوهشگران بر این باورند که کتون‌ها می‌توانند برای سلول‌های مغز به‌عنوان منبع انرژی جایگزین قندها عمل کنند و علائم بیماری آلزایمر را کاهش بدهند.

نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت نشان می‌دهد که مصرف تری‌گلیسرید با زنجیره‌ی متوسط می‌تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به اَشکال خفیف آلزایمر بهبود دهد. مطالعات بعدی نیز این یافته‌ها را تأیید و تری‌گلیسرید با زنجیره‌ی متوسط را به‌عنوان درمان بالقوه برای بیماری آلزایمر معرفی کردند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ