برای مبارزه با سرطان این غذاها را بخورید

sahar.d
اگر می خواهید از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید تغذیه تان را اصلاح کنید.

برایمبارزه با سرطان و پیشگیری از ابتلا به آن، تغذیه بسیار نقش مهم و موثری دارد.تغذیه مناسب برای مبارزه با سرطان باید سرشار از میوه و سبزیجات باشد. در این مطلب شما را با میوه ها و سبزیجات مفید برای مبازه با سرطان آشنا می کنیم.

با رنگ ها به جنگ سرطان بروید 

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضد سرطان هستند و هر چه دارای رنگدانه های بیشتری باشند، دارای مبارز های  بیشتری در برابر سرطان هستند. هم چنین این مواد غذایی می توانند از راه حفظ وزن مناسبِ بدن ااز بروز سرطان جلوگیری کنند. اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان کولون (روده)، مری و کلیه را افزایش دهد. بهتر است روزانه پنج وعده میوه یا سبزی مصرف شود.

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، برای بدن بسیار مفید است و توان مبارزه با سلول های سرطانی را نیز دارد. این میوه خوش‌طعم، رادیکال های آزاد و مضر را از بدن دفع و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این میوه را به خوراک روزانه خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. 

گوجه فرنگی

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، توصیه می کنیم هر روز گوجه فرنگی میل کنید. گوجه فرنگی در مبارزه با سلول های سرطانی نقش مهمی دارد. گوجه فرنگی به ویژه برای سرطان سینه بسیار مفید و موثر است. دلیل آن نیز وجود ویتامین C بسیار زیادی است که در آن وجود دارد. گوجه فرنگی را به دست‌کم یکی از وعده های غذایی خود اضافه کنید. 

کلم خام

انواع کلم های خام را به برنامه روزانه غذای خود اضافه کنید. با کلم سالاد درست و با طعم دهنده های موردعلاقه تان سرو کنید. این سبزی های خوشمزه علاوه بر اینکه شکل و رنگ زیبایی دارند و به میز غذا تنوع می بخشند، برای از بین بردن سلول های سرطانی نیز بسیار مفید هستند. فلاونوئید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می کند تا هرگز دچار سرطان سینه نشوید. 

اسفناج و لبو قرمز

این دوسبزی نیز برای از بین بردن سلول های سرطانی بسیار مفید است. پس از خوردن لبو ممکن است ادرار انسان به رنگ قرمز تغییر کند. این در اثر فلاونوئید موجود در آن است. تا جای امکان لبو زیاد مصرف کنید. اسفناج نیز به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن زیاد برای مبارزه با سلول های سرطانی بهترین گزینه است. 

لوبیا

لوبیاها خیلی برای بدن مفید هستند، یکی از همین فایده ها خاصیت ضد سرطانی آنهاست. آنها حاوی فیتوکمیکال های قوی می باشند که می توانند از آسیب هایی که منجر به سرطان می شود جلوگیری کنند. در تحقیقات آزمایشگاهی دیده شده است که این مواد رشد تومور را کند می کنند و از تولید موادی توسط تومور، که باعث آسیب به سلول های اطراف می شود، جلوگیری می کنند. 

سیر

سیر را در بیشتر غذاهای خود بگنجانید و علاوه بر لذت بردن از طعم و عطر عالی آن، به سلامت بیشتر بدن خود نیز کمک کنید. سیر از روند رشد تومور در بدن جلوگیری می کند و برای درمان سرطان سینه بسیار موثر و مفید است. 

انگور

انگور و عصارۀ آن خصوصاً انگور قرمز و بنفش حاوی رسوراترول می باشند. رسوراترول ها دارای خواص قوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند. در تحقیقات آزمایشگاهی دیده شده است که این ماده از آسیب آغازینی که منجر به ایجاد سلول سرطانی می شود، جلوگیری می کند. ولی هنوز شواهد کافی وجود ندارد که بتوان با قطعیت گفت که مصرف انگور یا عصارۀ آن از بروز سرطان جلوگیری می کند یا آن را درمان می کند.

میوه های قرمز

توت فرنگی و تمشک دارای فیتوکمیکالی به نام اِلاژیک اسید هستند. این آنتی اکسیدان قوی همزمان به صورت های مختلف با سرطان مبارزه می کند. به این صورت که بسیاری از مواد ایجاد کنندۀ سرطان را غیر فعال می کند و سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد. 

تکنیک تازه دانشمندان برای مقابله با سرطان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ