روش های عجیب برای 100 ساله شدن!

faateme1366
همیشه دعا برای افزایش طول عمر، یکی از دعاهای خیر بوده و وقتی می خواهیم دعای خیری برای کسی بکنیم میگوییم 100 ساله شوی. اما 100 ساله شدن اتفاقی نیست و باید کارهایی برای آن انجام داد. روش های عحیب برای 100 ساله شدن را در این مطلب بخوانید.

 

راه های عجیب برای افزایش طول عمر

به گزارش سایت الودکتر، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد، طول عمر زنان برنزه نسبت به زنان دیگر بالاتر است. در حقیقت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدن ویتامین D مورد نیاز خود را تامین کرده و با کمک آن می‌تواند با دسته گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، افسردگی، بیماری قلبی و دیابت مبارزه کند. 50 درصد از بزرگسالان دچار کمبود ویتامین D هستند که علت اصلی آن هم دوری کردن از نور آفتاب است.

واضح است نخ دندان کشیدن از خراب‌شدن دندان و ابتلا به بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند اما تحقیقات نشان می‌دهد، همین کار ساده تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را کاهش می‌دهد. متاسفانه باکتری‌های موجود در لثه‌ها می‌توانند به داخل رگ‌های خونی بدن راه پیدا کرده و پاسخ ایمنی بدن را برانگیزند که این عامل سلامت قلب را به خطر می‌اندازد. ابتلا به بیماری قلبی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در سراسر جهان به حساب می‌آید.

اگر زندگی شادی دارید، مرتب با دوستان خود در مهمانی شرکت می‌کنید و علاقه زیادی به سفر کردن دارید، بهتر است از این لحظات فراموش نشدنی تصویر تهیه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد، نگاه کردن به این عکس‌ها و به یاد آوردن خاطرات خوش گذشته نقش زیادی در بهبود احساس شادی در انسان‌ها داشته و به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها کمک می‌کند. سالمندانی که آلبوم‌های زیادی از دوران گذشته خود دارند معمولا روحیه بهتری دارند و بیشتر عمر می‌کنند.

یاد گرفتن یک زبان خارجی نه تنها می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمز پیشگیری کند بلکه نقش موثری در به تعویق انداختن بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری دارد. برای بهره‌مند شدن از فواید این روش لازم نیست که شما حتما در زبان دوم به تسلط کامل برسید بلکه فقط تلاش برای یاد گرفتن کلمات و قواعد دستوری تازه کافی است. یادگیری زبان یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ سلامت مغز است.

به ازای هر یک ساعتی که شما برای  تماشای تلویزیون، DVD و مانند آن سپری می‌کنید، 22 دقیقه از عمرتان کاسته می‌شود. به این ترتیب افرادی که هر روز 5 ساعت را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، تقریبا 5 سال کمتر از دیگران عمر می‌کنند.

 

این افراد 100ساله می شوند

طبق نظر دانشمندان دانشگاه شیکاگو،اگر مادر شما هنگام تولدتان زیر 25 سال داشته است، 2 برابر کسانی که مادر آنها بیش از این سن را داشته اند تا صد سالگی عمر می کنید.آنها معتقدند که مادرهای جوانتر،بهتر تخمک گذاری می کنند و بارور می شوند در نتیجه فرزندان سالمتری خواهند داشت .

هردو نوع چای ( سبز و سیاه ) حاوی میزان قابل توجهی هستند یعنی ماده ای که به راحت بودن رگهای شما کمک کرده و از قلبتان محافظت می کند.در مطالعه ای که روی 40500 مرد و زن ژاپنی انجام شد،آنهایی که هر روز 5 فنجان یا بیشتر چای می نوشیدند،کمترین خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی و سکته را داشتند.مطالعات دیگری که در مورد چای سیاه انجام شد نیز همین نتایج را نشان دادند.برای اینکه قلبتان خوب کار کند حتماً نیاز به 1 یا 2 فنجان چای دارید،فقط تازه دم باشد. چای آماده ( که در قسمت نوشیدنی های سوپرمارکتها یافت می شود) همان خواص سلامتی را ندارد. جفری بلومبرگ،پزشک و پروفسور علم تغذیه در دانشگاه تافتس می گوید:به محض اینکه آب به برگ چای اضافه می شود ، میزان آن ظرف چند روز پایین می آید.برخی مطالعات نیز نشان می دهند که اضافه کردن شیر نیز ممکن است اثر محافظت کنندگی چای بر سیستم قلبی – عروقی را از بین ببرد.بنابراین فقط از لیمو یا عسل استفاده کنید.

افرادی که وزن متناسبی دارند و به عنوان کسانی تعریف شده اند که حدود 30 دقیقه درروز پیاده روی می کنند،بیشتر از افرادی عمر می کنند که کمتر راه می روند.گذشته از اینکه چقدر چاق ترند . همینطور زنانی که وزن بالایی دارند می توانند سلامت قلب خود را با اضافه کردن تنها 10 دقیقه فعالیت به کارهای روزانه خود بهبود ببخشند.بنابراین هر روز پیاده روی کنید،هنگامیکه فرزندتان درحال تمرین فوتبال است یک دوری در محوطه بزنید و راهی برای تحرک بیشتر پیدا کنید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ