کمبود این ویتامین مانع رشد قد کودکان می شود!

parya
برای رشد قد کودکان لازم است بدانید که ویتامینی وجود دارد که به این مساله کمک می کند و کمبود این ویتامین مانع رشد قد کودکان می شود!

رشد قد کودکان از دغدغه های این روزهای مادران می باشد که برای تحقق این مساله دست به دامان بسیاری از رژیم های تغذیه ای و ورزش می شوند. ولی باید بدانید که اولین نکته که در رشد قد هر کودکی باید به آن توجه شود ویتامین هایی است که به این مساله کمک می کند و اگر این ویتامین ها به بدن نرسد، کمبود این ویتامین مانع رشد قد کودکان می شود!

کمبود کدام ویتامین مانع رشد قد کودکان می شود؟

عوامل تغذیه ای که باعث رشد قد کودکان می شود را می توان به درشت مغذی ها مانند مواد قندی، چربی ها و پروتئین ها که انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن را تأمین می کنند تا عوامل ساختمانی و ریزمغذی مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، روی و منیزیم نام برد.

سبزی ها و میوه ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص پیش سازهای ویتامین A در رژیم غذایی ضروری است و کمبود متوسط تا شدید ویتامین A مانع رشد مطلوب کودکان می شود.

منابع سرشار از ویتامین A عبارتند از اسفناج، زردآلو، طالبی و دریافت کافی کلسیم که به ویژه در دوره رشد طولی استخوان ها بسیار حایز اهمیت است. بنابراین تغذیه با شیر، ماست، پنیر و انواع کلم را باید به نوجوانان پیش از رسیدن به سن بلوغ توصیه کرد.

برای رشد قد کودکان از چه درمانی استفاده می شود ؟ 

معجونی بی نظیر برای افزایش قد کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ