کله پاچه خورها بدانند!

parya
کله پاچه خور هستید؟ قصد خرید دارید و نمی توانید خوب یا بد بودن کیفیت آن را تشخیص دهید؟ پس این مقاله را بخوانید.

کله پاچه خورها باید بدانند که علاوه بر پختن حرفه ای کله پاچه مسایل دیگر هم مانند خرید آن توجه کنند تا کله پاچه نامرغوب نخرند، زیرا هم در طعم و هم سلامتی آن اثر منفی می گذارد.

خرید کله پاچه

کله ‌پاچه ‌های ارزان در واقع کله گوسفند نیستند، بلکه کله میش و بز هستند که بسیار دیرپز بوده و نسبت به کله گوسفند طعم چندان مطبوعی ندارند.

برای خرید مغز حیوان حواس تان باشد که رنگ مغز اصلا نشان‌ دهنده ی سلامت یا عدم سلامت آن نیست، زیرا رنگ آن به نژاد دام و تغذیه ی آن بستگی دارد. اما نکته ی قابل توجه آن که اگر مغز مانده باشد ظاهری وارفته، خشک و متلاشی دارد. برای خرید کله پاچه خام حتما انواعی را که دارای بسته ‌بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند، انتخاب کنید.

اگر حیوانی بیمار یا مبتلا به بیماری جنون گاوی باشد این بیماری می‌ تواند از فرآورده ‌های آن به مصرف ‌کننده منتقل شود و کشنده باشد. بر این اساس از خرید کله‌ پاچه ‌ای که به صورت غیرمجاز در شرایط غیربهداشتی، خارج از یخچال و به صورت روباز در مجاورت حشرات موذی و کنار خیابان‌ های پُررفت و آمد عرضه می ‌شوند، اجتناب کنید.

استشمام هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، عفونت، گندیدگی، تعفن یا هرگونه تغییر رنگ، علامت فساد این فرآورده است و از خرید آن بپرهیزید.

خطرات کله پاچه چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ