اشتباهات رایج در تربیت دختران

parya
در اینجا لیستی از اشتباهات رایج در تربیت دختران فراهم کرده ایم که توصیه میکنیم بخوانید.

تربیت دختران مساله ای حساس در هر خانه ای است که کوچکترین اشتباه در تربیت آن ها می تواند آینده ی آن ها را خراب کند. بعضی از رفتاها وجود دارد که والدین روزانه انجام می دهند، بدون اینکه از مخرب بودن اثر آن بر روی شخصیت کودک خبر داشته باشند. در اینجا بااشتباهات رایج در تربیت دختران آشنا شوید.

  

در ادامه 6 مورد از اشتباهات رایج در تربیت دختران را می بینید که بسیار نادرست است و باید اصلاح شود.

تو یک پرنسس هستی

اما او پرنسس نیست! این آرزو که از سنین کم در کودکان شکل می گیرد (و امان از انیمیشن های زیبای والت دیزنی) آن ها را کمی خودخواه و عشقِ شهرت بار می آورد. آن ها بایدمهربانی و فروتنی را بیاموزند و نه صرفا بخاطر زیبایی، بلکه بخاطر رفتار و عملکرد خوبشان در زندگی تحسین شوند. رسیدن به این موارد بسیار ساده تر خواهد بود اگر باورِ پرنسس بودن در آن ها شکل نگرفته باشد!

تو ضعیف هستی

ابدا اینطور نیست. شما باید به او آموزش دهید که قدرت بالایی دارد و فرصت های بیشماری پیش رو دارد که با تلاش خودش می تواند از آن ها استفاده کند.

تو ریاضی (یا هر درس دیگر) ات بد است

اینگونه نیست. هیچوقت اینچنین به او برچسب نزنید و قضیه را ژنتیکی نکنید. در غیر اینصورت فرزند شما به آسانی شکست را می پذیرد. هیچ فردی در هیچ زمینه ای به لحاظ ژنتیکی و ارثی بد و بی استعداد مطلق نیست. همیشه به فرزنتان یادآوری کنید که استعداد های ویژه ای دارد. او باید با تلاش بیشتر و کمک گرفتن از دیگران در هر شاخه ای موفق شود و پیشرفت کند. فرزندتان نباید شکست را بپذیرد و خود را قربانی بداند.

تو باید رئیس جمهور، پزشک و یا ستاره شناس شوی

دختر بچه شما اصلا نمی داند ماهیت این شغل ها چیست. و البته برای انتخاب شغل آینده اش خیلی فرصت دارد.

آرزوهایت غیرواقعی و دست نیافتی است

از کجا مطمئن هستید؟ باید بخاطر بیاوریم آرزوهای هر فردی حتی اگر غیر واقع گرایانه باشد غیرممکن نیست! به باورهای فرزندتان بال و پر دهید و به او بیاموزید که سرنوشت هر کس بیش از همه دست خود او است. به افراد باهوش، توانا و موفق و تجربیاتشان توجه کنید و توصیه هایشان را بکار بگیرید اما فراموش نکنید زندگی و تجربیات هر کس منحصربفرد است.

از پسرها دور شو، پسر ها بد هستند. پسرها فقط به یک چیز فکر می کنند… 

این حرف صحیح نیست. پسر ها نیز همچون دخترها فوق العاده هستند. شاید اینطور راحت تر باشید و کار خودتان را راحت کنید. اما فقط صورت مسئله را پاک می کنید. این فرهنگ و طرز فکر غلط آسیب هایی عمیق و جدی در پی خواهد داشت.  

کدام نوع تنبیه برای کودک بدترین نوع تنبیه است؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ