با سالم ترین میوه در جهان آشنا شوید

sahar.d
میوه ها یکی از مهمترین مواد غذایی برای تامین سلامت بدن هستند. در میان گیاهان خواص برخی بسیار بیشتر از بقیه است.

توت ها غنی ترین منبع آنتی اکسیدان در میان میوه ها هستند. توت ها به دلیل حجم بالای آنتی اکسیدان، در دفع رادیکال های آزاد بدن بهترین عملکرد را دارند.همچنین سرشار از ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و به همین دلیل مفید ترین میوه برای سلامت بدن شناخته می شوند. برای آشنایی با نقش شگفت انگیز توت ها در سلامت ادامه این مطلب را بخوانید.

بهبود قند خون

 مصرف توت ها به بهبود قند خون و تنظیم سطح انسولین، بعد از دریافت غذاهای با کربوهیدرات بالا کمک می کند. مصرف منظم این میوه ها منجر به کاهش خطر ابتلا به مقاومت به انسولین می شود.

سرشار از فیبر

توت ها منبع خوبی از فیبر از جمله فیبر محلول. مطالعات نشان داده که فیبر محلول شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد ضمن این که مصرف کالری را نیز محدود و مدیریت وزن را آسان می کند.

منابع غنی از مواد مغذی

 توت ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفف از جمله ویتامین سی، منگنز، مس، و فولات هستند. مصرف یک فنجان توت فرنگی، نیاز کامل شما به ویتامین سی در طول روز را برطرف می کند. میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در توت ها تقریبا مشابه هم است.

مبارزه با التهاب

 اینطور ثابت شده که آنتی اکسیدان های موجود در توت ها، به مبارزه با التهاب کمک می کند. التهاب در پاسخ به عفونت در بدن ایجاد می شود. علاوه بر این، شیوه زندگی مدرن به علت افزایش استرس، فعالیت بدنی نامناسب و انتخاب غذاهای ناسالم اغلب منجر به التهاب بیش از حد و پایدار می گردد. مبتلایان به دیابت، بیماری قلبی، چاقی از التهاب مزمن رنج می برند. با این حال مصرف انواع خانواده توت و حتی آب میوه های تهیه شده از آنها، به کنترل التهاب در بدن کمک می کند.

کاهش سطح کلسترول

 این نکته ثابت شده که مصرف تمشک سیاه و توت فرنگی به کاهش میزان کلسترول در افراد چاق و افراد مبتلا به سندرم متابولیک کمک می کند. علاوه بر این مصرف انواع توت به جلوگیری از اکسید شدن کلسترول کمک کرده و شانس ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

تضمین سلامت پوست

 مصرف انواع توت باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها منجر به کنترل رادیکال های آزاد در بدن می شود؛ استرس اکسیداتیو ناشی از عملکرد رادیکال های آزاد از دلایل اصلی آسیب پوستی و ابتلا به پیری زودرس پوست است.

محافظت در برابر سرطان

 آنتوسیانین و رزوراترول موجود در این میوه ها خطر ابتلا به سرطان های مری، دهان، سینه و کولون را کاهش می دهد. یک مطالعه آزمایشگاهی نیز نشان داده که همه انواع توت اثرات حفاظتی قوی بر روی سلول های سرطانی کبد دارند.

سبزیجات و میوه‌هایی که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ