پاکسازی ریه به آسانی آب خوردن

faateme1366
ریه ها دقیقا به اندازه نفس کشیدن مهم هستند. پس بهتر است هرازگاهی به این اندام های مهم رسیدگی کنید و پاکسازی ریه را در برنامه خود قرار دهید.

قدم اصلی پاکسازی ریه

به گزارش سایت الودکتر، یکی از راه های موثر برای داشتن ریه های سالم ، انجام ورزش است. ورزش های قلبی – عروقی (که باعث می شوند توانایی قلب برای پمپ کردن بالا برود و خون بیشتری به عضلات برسد) تاثیر زیادی در تقویت سیستم تنفسی دارد. می توان با ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز شروع  کرد و کم کم با سرعت بیشتری پیاده روی انجام داد. اگر مشکل جسمی خاصی ندارید، مانند کمر درد یا زانو درد، می توانید ابتدا آهسته و سپس با سرعت ،شروع به دویدن کنید. دوچرخه سواری هم از ورزش های بسیار مناسب برای قلب و عروق است. همچنین با شنا کردن می توانید ظرفیت تنفسی خود را بالا ببرید. بعد از ورزش بهتر است یک دوش آب گرم، بگیرید و یا اگر دسترسی به اتاق بخار یا سونای بخار دارید، حداقل چند مرتبه درهفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید. این عمل باعث تمیز شدن ریه ها و سیستم تنفسی می شود. به منظور سم زدایی از ریه ،علاوه بر ورزش مرتب ، می توانید از ورزش های هوازی، برای تقویت ریه های خود استفاده کنید. برای مثال تکنیک تنفسی پرانا که در یوگا آموزش داده می شود ،می تواند مفید باشد.

 

پاکسازی ریه در خانه

روشهای ساده ای برای پاک کردن ریه وجود دارد که می توان در خانه آنها را انجام داد. سیر و لیموترش دو خوراکی ساده و قابل دسترس در آشپزخانه هستند که هر روز،مصرف مقدار کمی از آنها توصیه می شود.البته بهتر است سم زدایی روده بزرگ ،قبل از سم زدایی ریه انجام شود. برای مثال استفاده از مواد گیاهی که سبب اسهال می شوند، برای تمیز کردن روده ها، سودمندند. استفاده از گیاهان دم کردنی که مصرف آنها معده را رقیق می کند، قبل از شروع برنامه تمیز کردن ریه توصیه می شود. مهم است که قبل از شروع برنامه پاک کردن ریه، از هرگونه انسدادی در بدن ، مانند یبوست ،خلاص شوید.

زنجبیل نیز به لطف خواص ضد التهابی خود می‌تواند به پاکسازی ریه کمک کند. می‌توانید زنجبیل را با غذا‌های مختلف خود مصرف کنید. به علاوه می‌توانید لیمو و زنجبیل را با چای مصرف کنید. این گیاه به حذف سموم دستگاه تنفسی کمک می‌کند.

سیب علاوه بر ویتامین‌های مختلف حاوی فلاونوئید flavonoid است که به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک می‌کند. به علاوه سیب از پیشروی بیماریهای مختلف ریوی نیز جلوگیری می‌کند.

گریپفروت به خودی خود میوه فوق العاده‌ای است، زیرا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی محافظ ریه است. اگر ریه شما تحت تاثیر عوامل سرطان زا قرار گرفته باشد، گریپ فروت به پاکسازی ریه کمک می‌کند.

این ادویه‌ها هر دو برای سم زدایی ریه بسیار مناسب هستند. از آنجایی که این ادویه‌ها تند هستند، به راحتی می‌توانند مخاط ریه ها، گلو و بینی را رفع کنند.

غذاهایی برای پاکسازی ریه

می توان برای پاک کردن روده ها هم، از مواد خوراکی طبیعی ،استفاه کنید. یک برنامه غذایی که در آن فیبر زیادی وجود دارد، برای این منظور پیشنهاد می شود. خوراکی هایی مانند سیب، موز، انواع غلات، سبزیجات، خشکبار، میوه های خشک و دانه ها ،همگی حاوی مقادیر زیادی از فیبر هستند. مصرف روزانه حدود ۴۰ گرم فیبر برای افراد بزرگسال کافی است. همچنین برای تصفیه روده ها، باید روزانه حداقل ۲ لیتر مایعات ، مصرف شود.

مواد خوراکی که برای پاک کردن ریه مفید هستند شامل آب گریپ فروت ، آب هویج، مواد غذایی حاوی پتاسیم، زنجبیل ، نعنا و آب میوه کرن بری هستند. بسیاری از این میوه ها به هضم آسان غذاهای قلیایی کمک می کنند و همچنین عملکرد ریه را بهبود می بخشند. در مرحله اول، زمانی که از خواب بیدار می شوید و معده شما خالی است، می توانید از آب لیموترش استفاده کنید. بعد نوشیدن آب گریپ فروت ،همراه صبحانه دراول وقت ،بسیار مناسب است. یک لیوان بزرگ آب هویج به همراه یک غذای مختصر برای نیم چاشت پیشنهاد می شود. آب هویج منبع سرشاری از بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این رژیم باعث تقویت سیستم تنفسی می گردد. برای نهار ، مصرف مقادیر مناسبی از پتاسیم پیشنهاد می گردد. پتاسیم یک منبع عالی برای سم زدایی بدن است. این منبع غذایی را  می توان در برگ های سبزیجات و هویج پیدا کرد. غذای مناسب قبل از خواب ،یک لیوان آب میوه کرن بری است. این آب میوه، باعث تصفیه ادرار و تصفیه خون می شود و یک آنتی اکسیدان بسیار مناسب است. از این رژیم غذایی ، می توان برای پاک کردن ریه ها استفاده کرد.

دلیل آب آوردن ریه در نوزادان چیست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ