فواید جالب راه رفتن روی چمن با پای برهنه!

atoosamirzavandi
دریافت ویتامین D در پیاده‌روی با پای برهنه بر روی چمن در صبح بسیار موثر است. دریافت این ویتامین به شما برای داشتن استخوان‌های سالم و دوری از انواع بیماری کمک می‌کند.

راه رفتن با پای برهنه روی چمن و حس سبزه ها یکی از شیرین ترین تجربه ها ست. اما راه رفتن با پای برهنه روی چمن خالی از لطف نیست و دارای فوایدی می باشد. در این مقاله به بررسی فواید راه رفتن روی چمن با پای برهنه می پردازیم.

 

کمک به کنترل بی خوابی

بی خوابی، یک نوع اختلال در خواب تلقی می شود. افرادی که دچار مشکلات خواب هستند، گفته می شود که دچار بی خوابی شده اند. با توجه به بنیاد ملی خواب، یک فرد بالغ نیاز به حداقل 7 ساعت خواب در طول شبانه روز دارد تا سالم بماند. اعتقادات و شواهدات بر این است که راه رفتن با پای برهنه بر روی چمن، می تواند بی خوابی را درمان کند.

 

کمک به بهبود سیستم عصبی

راه رفتن با پای برهنه، باعث تحریک نقطه فشار پا شود و این، به نوبه خود ، اعصاب و رگ ها را تحریک می کند. این عملکرد،سیستم عصبی بدن ما را بهبود می بخشد و حتی درد ناشی از وریدهای واریسی، به خصوص در بیماران دیابتی کاهش می یابد، البته اگر به طور مرتب این کار تکرار شود.

 

ارتباط پیاده روی با پای برهنه و بهبود بینایی

این نقطه فشار پا ،با اعصاب چشم ارتباط دارد.. وقتی که صبح با پای برهنه بر روی چمن راه بروید، نقطه فشار را تحریک کرده و بتعث بهبود بینایی می شود.

 

موجب بهبود عملکرد قلب و عروق

راه رفتن با پای برهنه، سیستم عصبی را بهبود می بخشد، که در قبال آن، گردش خون نیز بهبود می یابد و در نهایت منجر به بهبود سیستم قلب و عروق می شود.

 

افزایش ایمنی بدن

تحریک سیستم عصبی در حین راه رفتن با پای برهنه، بع بعبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. توجه کرده اید که کودکان عاشق بازی و جنب و جوش با پای برهنه هستند،و وقتی که با شن و ماسه بازی می کنند، ایمنی آنها افزایش می یابد و قوی تر و سرحال تر می شوند.

 

کاهش علائم هورمونی و دوران قاعدگی

عدم تعادل هورمون ها می تواند باعث ایجاد مشکلات ذهنی و جسمی شود ؛ سندروم پیش از قاعدگی زنان، می تواند کوجب تغییر در خلق و خو، درد شکم، سردرد، افزایش وزن، یبوست، آکنه و علائم دیگر شود که راه رفتن با پای برهنه، می تواند به کاهش این علائم کمک کند.

 

کنترل فشار خوناز فواید پای برهنه راه رفتن

زمانی که با پای برهنه راه می روید، اعصاب پاها تحریک می شود.و سطح استرس پایین می آید. زمانی که استرس و فشار آزاد می شود، به کنترل فشار خون کمک می کند.

 

استرس را از بین می برد

پابرهنه راه رفتن بر روی چمن، به خصوص در هنگام صبح، کمک می کند تا حواس خود را بازسازی کرده و آرامش ذهنی کسب کنید. ترکیبی از هوای تازه، نور خورشید گرم، محیط سبز و فضای صبح صبحگاهی، از بسیاری جهات در کاهش استرس کمک می کند.

اکسیژن تازه برای اندام های بدن شما مفید است. نور خورشید ویتامین D را فراهم می کند و فضای طبیعت باعث می شود بدن شما و ذهن شما آرام شود. این به نوبه خود به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری کنید و استرس را کم کنید.

علاوه بر این، پیش از شروع کار روزانه، چرت زدن بر روی چمن به مدت ۳۰ دقیقه به شما کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود را سریعتر تر و به راحتی انجام دهید. همچنین در هنگام شب، ۳۰ دقیقه پابرهنه راه رفتن روی چمن به شما کمک خواهد کرد که ذهن خود را خاموش کنید.

 

دریافت رایگان ویتامینD

دریافت ویتامین D در پیاده‌روی با پای برهنه بر روی چمن در صبح بسیار موثر است. دریافت این ویتامین به شما برای داشتن استخوان‌های سالم و دوری از انواع بیماری کمک می‌کند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ