کنترل مصرف شکر با این مواد غذایی

mousavi
بر اساس آمارها، 97 درصد زنان و 68 درصد از مردان در ایالات متحده اعلام کرده اند که اشتیاق شدیدی به مصرف شکر دارند.

بیش از حد شکر و دریافت کالری از طریق آن، خطر ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی از جمله سندرم متابولیک را بالا می برد. با این حال ثابت شده که اضافه کردن برخی از مواد غذایی به رژیم غذایی، میل افراطی به مصرف شکر و محصولات حاوی آن را کاهش می دهد:

 

توت ها: مصرف توت ها یک راه علای برای کنترل هوس مصرف شکر است. این میوه ها طعم شیرین دارند و محتوای بالای فیبر در آنها به معنی کم قند بودن آنهاست. علاوه بر این، توت ها دارای ترکیبات گیاهی و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند و مصرف آنها خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

 

شکلات تیره: شکلات یکی از مواد غذایی مورد علاقه کسانی است که میل شدید به مصرف شکر دارند. با این حال انتخاب شکلات تیره که 70 درصد آن کاکائوی خالص باشد، هم میل به مصرف شکر را کاهش می دهد و هم ترکیبات گیاهی را به بدن می رساند که حامی سلامت هستند. شکلات تیره خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به بهبود سلامت قلب کمک می کند. این در حالی است که شکلات معمولی سرشار از قند و چربی است و باید مصرف آن را محدود کرد.

 

دانه های چیا: این دانه ها منبع خوبی از مواد مغذی مهم هستند؛ از جمله اسیدهای چرب امگا 4، فیبرهای محلول و برخی ترکیبات گیاهی سالم. در واقع فیبر محلول، 40 درصد از دانه های چیا را تشکیل می دهد. این نوع فیبر به ارامی جذب می شود و به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد. دانه های چیا همه کاره هستند و از آن ها برای تهیه دسر و حتی پودینگ چیا می توانید بهره ببرید.

 

حبوبات: حبوباتی از جمله عدس، نخود فرنگی، نخود و … منابع گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس، 18 گرم پروتئین و 16 گرم فیبر به بدن شما می رساند. هر دوی این مواد مغذی به افزایش احساس سیری کمک می کنند و با نگه داشتن سطح قند در حالت نرمال، به کنترل هوس مصرف شکر کمک می کنند.

 

ماست: یک میان وعده سالم سرشار از پروتئین و کلسیم است. علاوه بر این مطالعات نشان داده اند که ماست می تواند یک انتخاب عالی برای کمک به تنظیم اشتها و کنترل میل به شکر باشد. انتخاب ماست ساده یونانی و افزودن آن به رژیم غذایی یک راه سالم برای کاهش وزن نیز هست.

 

خرما: میوه های خشک شده مانند خرما انتخاب های مغذی و شیرین برای کاهش مصرف شکر هستند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است.

 

سیب زمینی شیرین: منبع غنی از کربوهیدرات ها، فیبر و تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین آ، ویتامین سی و پتاسیم است.

 

تخم مرغ: یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که به کنترل اشتها و کنترل مصرف شکر کمک می کند. در واقع تحقیقات نشان داده اند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به کنترل گرسنگی و کاهش مصرف مواد غذایی پرکالری در طی روز کمک می کند. مصرف این نوع ماده غذایی منجر به سرکوب هورمون گرسنگی گرلین می شود و احساس سیری طولانی مدت را افزایش می دهد.

 

دانه های کامل: این دانه ها حاوی فیبر بالا، ویتامین ب، منیزیم، آهن، فسفر، منگنز و سلنیوم هستند. مصرف این دانه ها به افزایش طول عمر کمک می کند و فیبر موجود در آنها، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. دانه های کامل همچنین باعث افزایش باکتری های خوب روده شده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

راهکارهایی ساده اما مهم برای کنترل قند خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ