فواید رژیم آب میوه و سبزیجات

atoosamirzavandi
میوه‌ها و سبزیجات منبع بی‌نظیر آمینو اسیدها هستند که با رادیکال‌های آزاد و سایر مواد سمی مبارزه می‌کنند.

فواید میوه و سبزیجات از کسی پوشیده نیست و در پیرو آن آب میوه و سبزیجات نیز سرشار از فواید همان میوه است. در این مقاله به فواید رژیم آب میوه و سبزیجات اشاره خواهیم کرد.

 

کاهش وزن

طبق مطلب سایت «تناسب اندام از طریق رژیم»، اکثر آدم‌ها قادر هستند ظرف یک دوره‌ی ۷ روزه‌ی رژیم آب میوه ۴.۵ کیلوگرم یا بیشتر وزن کم کنند. در واقع، کاهش وزن چشمگیر همیشه بی خطر نیست، به همین خاطر باید سرعت فرایند کاهش وزن‌تان را کم کنید. و بعد از اتمام رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه‌تان، باید رژیم روزانه‌تان را به رژیمی سالم‌تر و کم‌خطرتر تغییر دهید تا بدن‌تان وزنی را که از دست داده‌اید دوباره باز نگرداند.

رژیم آب میوه، اگر که در کوتاه مدت مثلا سه روز تا یک هفته اعمال شود، نسبتا بی خطر است. رژیم آب میوه‌ی بلند مدت به جای آب کردن چربی‌ها، باعث تحلیل و از دست رفتن عضله‌های‌تان می‌شود. چون اساسا با انجام رژیم آب میوه، وزنی که کم می‌شود با از دست دادن آب و عضلات بدن اتفاق می‌افتد.

عضله از آمینو اسیدهای ضروری درست می‌شود که از پروتئین‌ها ساخته می‌شوند. و صرفا با مصرف سبزیجات و میوه‌ها پروتئین چندانی نصیب‌تان نخواهد شد. بنابراین، شاید بد نباشد آووکادو را به عنوان یکی از منابع میوه‌ای بسیار خوب برای پروتئین در رژیم آب میوه‌ی خود بگنجانید.

 

سم‌زدایی

میوه‌ها و سبزیجات منبع بی‌نظیر آمینو اسیدها هستند که با رادیکال‌های آزاد و سایر مواد سمی مبارزه می‌کنند. بهترین منبع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. به عبارت دیگر، میوه‌ها و سبزیجات حاوی خواص درمانگری و پاکسازی بسیار زیادی هستند که به بدن کمک می‌کنند خودش را به آرامی و بدون خطر سم زدایی کند.

 

سم‌زدایی در سرتاسر بدن اتفاق می‌افتد که به نتایج زیر منجر می‌شود

درمان بیماری‌های مختلفی که به کلیه، کبد، و فشار خون مربوط می‌شوند

پاکسازی دستگاه گوارش

مبارزه با سلول‌های سرطانی

جوانسازی پوست و مفید برای رنگ چهره

حذف مواد سمی و رادیکال‌های آزاد

تقویت سیستم ایمنی بدن

حذف و پاکسازی مخاط از سینوس‌ها و ریه‌ها

از بین بردن کلسترول بیش از حد

و همچنین تامین انرژی بدن برای بازسازی خودش. و چون در رژیم آب میوه، میوه‌ها و سبزیجات به شکل مایع هستند و به سادگی جذب می‌شوند باعث می‌شود تمام فایده‌های میوه‌ها و سبزیجات برای سلامتی به نحو موثرتری- نسبت به خوردن آن‌ّها به شکل غیر مایع- به بدن انتقال پیدا ‌کنند.

بنابراین، بعد از موفقیت در پشت سر گذاشتن برنامه‌ی رژیم آبمیوه‌ی ۳۰ روزه‌تان، می‌توانید به پوستی خوب، بدنی متناسب‌تر و شاداب‌تر سلام کنید!

 

تاثیر رژیم آبمیوه بر لاغری

بیشتر افراد بعد از گرفتن رژیم‌های آبمیوه وزن کم می‌کنند، چرا که این رژیم شامل حذف منابع چربی و پروتئین است و کالری ورودی بدن را به شدت کاهش می‌دهد. با این حال، معمولا این کاهش وزن پایدار نیست، چرا که با قطع مصرف آبمیوه معمولا فرد به رفتارهای خوراکی پیشین خود باز می‌گردد. همچنین میزان وزنی که از دست می‌دهید به شرایط انفرادی شما بسیار وابسته است و مثلا به میزان اضافه‌ وزن در شروع رژیم و مدت و کیفیت وفاداری به آن باز می‌گردد. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که یک رژیم آبمیوه کوتاه سه روزه می‌تواند برای بهبود سلامت سیستم گوارشی شما مفید باشد که خود در درازمدت به ثبات وزن کمک می‌کند. دلیل این امر هم تاثیری است که تصور می‌شود باکتری‌های سیستم‌ گوارش بر وزن بدن دارند.

اگر تصمیم به انجام این رژیم به‌صورت کوتاه‌مدت دارید، بهتر است خودتان آبمیوه‌ تازه از میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک و بدون افزودنی تهیه کنید. تنها به مقدار نیازتان آبمیوه تهیه کنید و در صورت امکان چند تکه میوه تازه هم در مخلوط قرار دهید تا از تامین فیبر و مواد مغذی گیاهی مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید.

آیا آب میوه برای کاهش وزن مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ