اگر پنیر را با گردو می خورید؛ بخوانید!

parya
بسیاری نمی توانند پنیر را به تنهایی بخورند و درکنارش از خوردنی های خوشمزه ه دیگر مانند هندوانه و خربزه و یا حتی گردو استفاده می کنند. شما هم اگر پنیر را با گردو می خورید؛ بخوانید!

خوردن پنیر با گردو در وعده ی صبحانه و حتی عصرانه از عادات غذایی رایج در بین اغلب ماست که حرفایی راجع به این قضیه گفته می شود. آیا شما هم نمی دانید خوردن پنیر با گردو خوب است یا بد؟ پس اگر پنیر را با گردو می خورید؛ بخوانید!

خوردن پنیر و گردو

اگر پنیر را با گردو می خورید؛ باید بدانید که چاق‌کننده است، همچنین مصرف پنیر همراه با گردو، نعناع و آویشن نیز چاق کننده است. پنیر، به‌خصوص پنیر کهنه و نگهداری شده در آب نمک و گردو به‌دلیل محتوای بالای تیرامین می‌توانند یکی از علل سردرد باشند لذا افرادی که مبتلا به سردرد به‌خصوص سردردهای میگرنی هستند می‌توانند با حذف این دو ماده، احتمال تاثیر آن بر سردردشان را بررسی کنند چرا که میزان تیر آمین در پنیر با توجه به نوع فرآیند، نوع تخمیر و قدمت متفاوت است و از طرف دیگر میزان حساسیت افراد مختلف به مواد غذایی متغیراست.اما لازم است بدانید بهترین مصلح پنیر که از گذشته تاکنون بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است اما می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به‌عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر، استفاده کرد.پنیر، حاوی ماده‌ای به‌نام تیرامین است که این ماده می‌تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز شود و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد. در صورتی که نقصی در عملکرد این آنزیم وجود نداشته باشد و مقادیر پنیری که فرد می‌خورد بیش از ظرفیت خنثی‌سازی این آنزیم نباشد، این آنزیم به‌راحتی می‌تواند از پس مقادیر معمول تیرامین برآید و مانع ورود این ماده به مغز شود.از آنجا که آنزیم تجزیه‌کننده تیرامین پنیر برای انجام عمل خود به مس نیاز دارد، بنابراین اگر بتوانیم مقادیر مورد نیاز مس را در اختیارش قرار دهیم می‌توانیم از کارایی بیشتر آن بهره ببریم. این کار را می‌توانیم با خوردن گردو همراه پنیر، انجام دهیم. در واقع از آنجا که گردو حاوی مس است می‌توانیم از این طریق، مس مورد نیاز را تامین کنیم.اگر مقدار کلسیم بدن از فسفر بیشتر شود این کلسیم اضافی می‌تواند باعث کاهش فسفر در دسترس سلول‌های مغزی شود. این در حالی است که سلول‌های مغزی به کاهش فسفر حساس هستند و این مساله می‌تواند باعث کاهش عملکرد سلول‌های مغزی شود.پنیر هر دو ماده معدنی کلسیم و فسفر را دارد ولی میزان کلسیم آن بیشتر است و در صورت مصرف بیش از اندازه آن، این تعادل به هم می‌خورد و مقدار کلسیم از فسفر بیشتر می‌شود لذا از فسفر سلول‌های مغزی استفاده می‌شود. گردو تا حدی هم حاوی فسفر است که با مصرف آن می‌توانید به فسفر مورد نیاز خود دست پیدا کنید و این تعادل را به حالت اول باز گردانید. پس این مشکل نیز با مصرف گردو قابل حل است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ