جایگزینی به نام شیر بادام بجای شیر

mousavi
مصرف شیر در بسیاری از افراد به علت عدم تحمل لاکتوز سخت تر می شود. عدم تحمل لاکتوز با علائمی از جمله التهاب، درد شکم، تهوع و استفراغ بعد از مصرف شیر و یا سایر محصولات لبنی حاوی لاکتوز، خود را نشان می دهد.

کسانی که علاقه ای به مصرف شیر ندارند و یا از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند، جایگزینی به نام شیر بادام پیشنهاد شده است. این نوع شیر عطر و بوی دلپذیری دارد و حتی برای گیاه خوارانی که میلی به مصرف محصولات حیوانی ندارند، یه گزینه سالم یک شمار می رود:

 

شیر بادام کم کالری است: شیر بادام به میزان 65 تا 80 درصد کالری کمتری نسبت به سایر شیرها بخصوص شیر گاو دارد. این خبر خوبی برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. نوشیدن شیر بادام یک استراتژی عالی برای حفظ وزن در محدوده ایده آل است. به طور طبیعی شیر بادام کم شکر است پس شما هم در هنگام خرید، نوع بدون شکر آن را انتخاب کنید. این نوشیدنی کمترین میزان کربوهیدرات را دارد. یک فنجان شیر بادام حاوی 1 تا 3 گرم کربوهیدرات است و منبع خوبی از فیبر نیز محصوب می شود. شیر لبنی حداقل 13 گرم کربوهیدرات در هر فنجان دارد. مصرف شیر بادام برای مبتلایان به دیابت نیز بسیار مفید است چون باعث کنترل قند خون می شود.

 

شیر بادام حاوی ویتامینEاست: فقط یک اونس از این نوع شیر، 37 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامینEرا تامین می کند. جالب است بدانید شیر معمولی این نوع ویتامین را ندارد. ویتامینEیک آنتی اکسیدان ضروری است که به بدن در مبارزه با التهاب و استرس کمک می کند و به ترمیم پوست آسیب دیده می رود. در نتیجه برای جلوگیری از پیری پوست مفید است. ویتامینEهمچنین باعث حفظ استحکام استخوان ها و سلامت چشم می شود.

 

شیر بادام سرشار از ویتامین دی و کلسیم است: ویتامین دی و کلسیم برای حفظ سلامت قلب، استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. اگرچه یک فنجان شیر بادام تنها 7 درصد از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را تامین می کند، با این حال بیشتر تولیدکنندگان این نوع شیر، آن را با کلسیم غنی سازی کرده اند تا مردم از این ماده معدنی برای ارتقای سلامت استخوان ها و سلامت عضلانی بیشتر بهره ببرند. از سوی دیگر تولید کنندگان شیر بادام را با ویتامینD2برای کسانی که به میزان کافی نور خورشید را دریافت نمی کنند، غنی سازی کرده اند. فقدان این ویتامین ضروری می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، ضعف عضلانی، مشکلات باروری و بیماری های عفونی را افزایش دهد.

 

به آسانی می توان آن را تهیه کرد: شیر بادام به طور گسترده ای در سوپر مارکت ها موجود است. با این حال، درست کردن آن در خانه نیز بسیار آسان است. همه چیزی که شما نیاز دارید یک مخلوط کن، آب و یک فنجان بادام است. بادام باید اول، پوست کنده شود. شما می توانید این را با خیساندن بادام در آب به مدت 8-12 ساعت یا یک شب انجام دهید. خیس کردن پوست را نرم می کند و اجازه می دهد آن را به راحتی جدا کنید. بعد، بادامها را با چهار فنجان آب در مخلوط کن بگذارید و به آرامی مخلوط کنید. در نهایت، جامدات را با عبور دادن مخلوط از یک پارچه جدا کنید.

 

شیر بادام و عسل بخورید، آرایش نکنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ